صفحه نخست | تشکیل شورای تربیت بدنی و ورزش استان اصفهان+تصاویر

تشکیل شورای تربیت بدنی و ورزش استان اصفهان+تصاویر

به گزارش ذره‌بین ورزش، نخستین جلسه شورای عالی ورزش و تربیت بدنی در سال ۱۴۰۱ امروز پنجشنبه هفتم مهرماه ۱۴۰۱با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، معاونین وی، جواد محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم شریف شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین در سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار شد.
نگاه ویژه به ورزش همگانی باعث شناخت، پرورش و نخبه‌پروری استعدادها می‌شود
جواد محمدی مدیر کل ورزش و جوانان در پایان جلسه ضمن گزارش از وضع موجود ورزش استان اصفهان، اظهار داشت: خوشبختانه جلسه خوبی برگزار کردید، موضوعات نخستین نشست شورای تربیت بدنی و ورزش استان اصفهان حول 2 محور تبیین سیاست‌های کلی ورزش استان و سومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور چرخید.
وی ادامه داد: باید خروجی این جلسات مواردی باید باشد که بتواند آینده روشنی را برای ورزش استان اصفهان ترسیم نماید، خوشبختانه سیاستگذاری مطلوبی در این زمینه انجام شده و حتی بخشی از آنها در نخستین جلسه شورای عالی ورزش و تربیت بدنی طرح موضوع شد، بطور حتم این مواردی که مطرح شد و انشاالله اگر جنبه اجرایی بگیرد خروجی آن قطعا برای عموم و جامعه ورزش قابل لمس می‌باشد، این مهم هم در حوزه سلامت و هم ورزش همگانی تاثیر مستقیم دارد.
جواد محمدی ورزش همگانی را پلی برای رسیدن به ورزش قهرمانی و حرفه ای دانست و افزود: نگاه ویژه به همگانی کردن ورزش باعث شناخت، پرورش و نخبه‌پروری استعدادها می‌شود و در نهایت منتج به ورزش حرفه‌ای و قهرمانی خواهد شد، پس از آن حضور ورزشکاران را در میادین ملی، آسیایی، جهانی و المپیک شاهد خواهیم بود.
کاروان آینده‌سازان ورزش دیار نصف‌جهان با عنوان کاروان شهدای ورزشکار[b][/b]

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان در خصوص حاضرین نخستین نشست شورای تربیت بدنی و ورزش گفت: نمایندگان اقشار مختلف ورزش اعم از ورزشکار نخبه، قهرمان نخبه، مربی نخبه و طراز اول در سطح بین المللی، روسای هیات‌های ورزشی، پیشکسوتان ارزنده، مدیرعاملان باشگاه‌ها، کارشناسان ورزش و دیگر مسئولین در این نشست حضور داشتند که تمام نقطه نظرات خود را ارائه کردند، جمع بندی خوبی انجام شد که مصوبات خوبی را نیز در بر داشت، این مصوبات بلافاصله برای اجرا تهیه خواهد شد، ابلاغ می‌شوند تا جنبه عملیاتی پیدا کنند.
وی ادامه داد: یکی از مصوبات خوب نخستین جلسه شورای عالی ورزش و تربیت بدنی این بود که این شورا تا پایان سال 1401 هر دو ماه یکبار تشکیل جلسه خواهد داد، تا بتواند خروجی‌های کمیته‌های تخصصی زیر مجموعه شورا مورد بررسی قرار گیرد که متناظر با استان در سطح شهرستان‌ها آیین نامه‌اش تدوین و آماده می‌شود.
جواد محمدی با اشاره به دومین موضوع جلسه، یعنی برگزاری سومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور، گفت: پس از تهران، اصفهان بیشترین میزبانی را متقبل شده است، اصفهان در رشته‌های هندبال (دختران و پسران)، بسکتبال (دختران و پسران)، تنیس‌روی میز(دختران و پسران)، جودو در بخش دختران و بوکس در بخش پسران میزبان است و نزدیک به 4 هزار نفر به شهر گنبدهای فیروزه‌ای سفر می‌کنند. از طرفی در 16 رشته ورزشی اعزام به این رقابت‌ها داشتیم و امیدواریم کاروان آینده‌سازان ورزش دیار نصف جهان با عنوان کاروان شهدای ورزشکار بتواند حضوری موثر و موفق در این مسابقات داشته باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان در پایان تاکید کرد: شورای تربیت بدنی و ورزش استان اصفهان خروجی مطلوبی خواهد داشت و به سمت و سوی قابلیت مطلوب اجراء برای پیشبرد اهداف کلان ورزش استان گام بر می‌دارد.
محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان نیز اظهارداشت: در بخش ورزش قهرمانی چند نکته را در نظر داشته باشید تا در جلسات بعدی با جدیت بر روی آن کار شود تا بتوانیم به نتایج مثبت برسیم.
وی با بیان اینکه انتظار داریم در ۳ جنبه عدالت در ورزش قهرمانی سیاست‎گذاری‌های لازم انجام شود، گفت: عدالت رشته‌ای؛ برای ورزش قهرمانی ما بسیار اهمیت دارد، به برخی رشته ها نگاه درجه یک می شود و به برخی نگاه درجه ۲ و۳. تمام جوانان ما که وارد ورزش می‌شوند از استان و کشورمان هستند و نباید نگاه غیرعادلانه داشته باشیم به گونه‌ای که برخی رشته‌ها بر روی سر باشند و بقیه اصلا نگاه نشوند یا نگاه کم اهمیتی به آنها شود.
محمدرضا جان‌نثاری ادامه داد: به شدت نیاز است که در ورزش عدالت جنسیتی داشته باشیم که در حال حاضر ضعیف است. پنجاه درصد جامعه ما را بانوان تشکیل می دهند آیا به همین وضعیت امکانات و تجهیزات و بودجه در اختیار قشر زنان و دختران ما است یا خیر؟
معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان اضافه کرد: موضوع مهم دیگر عدالت شهرستانها که در سفرهای استانی آن را مشاهده کردیم. برخی استان‌ها فاقد هرگونه امکاناتی بودند. در استان باید تمام افراد را نگاه کنیم، همه افراد در هر نقطه ای از استان باید تحت حمایت قرار بگیرند. استعدادهای ورزشی در نقطه نقطه استان پخش هستند و باید در دولت عدالت محور سیزدهم باید به این سه محور عدالتی نگاه و توجه کنیم.
جان نثاری در پایان تاکید کرد: در نهایت ورزش قهرمانی ما باید منجر به تربیت پهلوانان شود، پهلوانانی که با شاخصهایی که در ادبیات و فرهنگ ما تعریف شده است همخوانی داشته باشند.
سیدرضا مرتضوی استاندار که ریاست شورای تربیت بدنی و ورزش استان اصفهان را بر عهده دارد از نخستین جلسه به نیکی یاد کرد و تاکید داشت که شورای تربیت بدنی و ورزش هر 60 روز یکبار تشکیل جلسه دهد و مصوبات آن پیگیری تا به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد.
همچنین استاندار اصفهان برای کاروان آینده‌سازان ورزش دیار نصف جهان در سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.
تشکیل شورای تربیت بدنی و ورزش استان اصفهان+تصاویر
تشکیل شورای تربیت بدنی و ورزش استان اصفهان+تصاویر
تشکیل شورای تربیت بدنی و ورزش استان اصفهان+تصاویر
تشکیل شورای تربیت بدنی و ورزش استان اصفهان+تصاویر
تشکیل شورای تربیت بدنی و ورزش استان اصفهان+تصاویر
تشکیل شورای تربیت بدنی و ورزش استان اصفهان+تصاویر
تشکیل شورای تربیت بدنی و ورزش استان اصفهان+تصاویر
تشکیل شورای تربیت بدنی و ورزش استان اصفهان+تصاویر
تشکیل شورای تربیت بدنی و ورزش استان اصفهان+تصاویر
تشکیل شورای تربیت بدنی و ورزش استان اصفهان+تصاویر
تشکیل شورای تربیت بدنی و ورزش استان اصفهان+تصاویر
7-07-1401, 07:55
بازگشت