صفحه نخست | کارشناسی داوری بازی پرسپولیس و ملوان

کارشناسی داوری بازی پرسپولیس و ملوان

به گزارش پایگاه خبری ذره‌بین ورزش،تیم فوتبال پرسپولیس در حالی موفق شد ملوان را شکست دهد که قضاوت پیام حیدری و کمک‌هایش این بازی را تحت‌تاثیر قرار داد و اعتراض ملوانی‌ها را برانگیخت تا آنها علت شکست خود را به قضاوت او مرتبط بدانند.
در این بازی یک صحنه در حوالی محوطه جریمه پرسپولیس اتفاق افتاد که یکی برخورد دروازه‌بان پرسپولیس با رضا جعفری بود، همچنین گل تیم پرسپولیس هم در یک صحنه مشکوک به آفساید رقم خورد که در این صحنه محمد هاشمی‌نسب کمک داور بازی آفساید نگرفت و پرچم خود را بالا نبرد.

-برخورد امیررضا رفیعی با رضا جعفری (مشکوک به پنالتی):
*محمدرضا ابوالفضلی: طبق تفسیر و‌ آموزشِ جدید، در اینگونه برخوردها تنها زمانی خطا و جریمه شخصی اِعمال میشود که بازیکنِ حریف از روبرو آمده و برخورد صورت گیرد، اما اگر بازیکنی از پُشت یا بغل حرکت کرده و دُچار برخورد و ضربه شود (مانند همین صحنه که بازیکن ملوان از بغل به سمت توپ آمد) هیچگونه خطایی رُخ نداده و ادامه بازی صحیح می‌باشد.دروازه‌بان در این صحنه پس از ضربه به توپ، هیچگونه حرکت اضافه‌ای مرتکب نشد و ادامه حرکتِ پای وی طبیعی بود، لذا خطای پنالتی بوجود نیامد.
*ابراهیم میرزابیگی: دروازه‌بان پرسپولیس بعد از دفع توپ بی احتیاطی می‌کند و پای بازیکن ملوان را لگد می‌کند. داور باید یک پنالتی به سود ملوان اعلام می‌کرد.
* محمدحسین ترابیان: دروازه‌بان بعد از دفع توپ با استوک، مچ پا و کفش مهاجم را لگد می‌زند. داور باید اعلام پنالتی می‌کرد.
* تورج حق‌وردی: این صحنه پنالتی است.
*سعید علینژادیان: لحظه‌ای که دروازه‌بان قصد دفع توپ را دارد، پای مهاجم جایی است که در لحظه فرود پای بازیکن است. به این ترتیب ادامه بازی صحیح است.
*سیدمهدی سیدعلی: در دقیقه 24 دروازه‌بان پرسپولیس بعد از دفع توپ، با کف پا بازیکن حریف را زد که باید یک ضربه پنالتی برای ملوان اعلام می‌شد و یک کارت زرد هم به دروازه‌بان پرسپولیس داده می‌شد.

- گل پرسپولیس به ملوان (مشکوک به آفساید):
* محمدرضا ابوالفضلی: کِتف و زانوی مهاجم جلوتر از مدافعین بوده و گلِ به ثمر رسیده آفساید می‌باشد.
* ابراهیم میرزابیگی: عیسی آل‌کثیر نیم بدن جلوتر از مدافع قرار داشت و آفساید بود. این صحنه واقعا به وار نیاز دارد و کادر کمک داور در این صحنه خیلی سخت بود.
* محمدحسین ترابیان: در لحظه تماس و ارسال توپ توسط مهاجم، همدسته مهاجم در موقعیت آفساید قرار دارد. بنابراین گل به ثمر رسیده توسط مهاجم مردود می‌باشد.
* تورج حق‌وردی: گل در موقعیت آفساید به ثمر رسید.
* سعید علینژادیان: صحنه سختی است اما کتف و زانوی مهاجم در وضعیت آفساید قرار دارد.
*سیدمهدی سیدعلی: در دقیقه 49 گل پرسپولیس در موقعیت آفساید به ثمر رسید.
کارشناسی داوری بازی پرسپولیس و ملوان
25-01-1403, 00:30
بازگشت