صفحه نخست | زینب ملکی: آرزویم کسب مدال طلای پاراالمپیک می باشد

زینب ملکی: آرزویم کسب مدال طلای پاراالمپیک می باشد

در سن 12 سالگی رشته والیبال نشسته را آغاز کرده و قله های ترقی را پله پله طی نموده و اکنون نزدیک به 12 سال می باشد که عضو تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان می باشد، در اینجا صحبت از زینب ملکی است که در نظرسنجی یکی از کانال های ورزشی با رای مردم به عنوان برترین ورزشکار زن استان اصفهان در سال 1396 انتخاب شد، به همین منظور خبرنگار ما با وی مصاحبه ایی انجام داده که توجه شما را به این گفتگو جلب می نمائیم:
1) خودتان را برای خوانندگان نسل فردا معرفی کنید؟
متولد سال 1371 شهرستان مبارکه هستم که از سال 1386 تاکنون عضو تیم ملی والیبال نشسته کشور و عضو تیم فولادمبارکه سپاهان هستم.
2)چه عاملی باعث شد که به رشته والیبال نشسته ورود کنید؟
من در خانواده کاملا ورزشی به دنیا آمدم و از طرفی علاقه زیادی به والیبال داشتم که با توجه به محدودیت جسمی روی به رشته والیبال نشسته آوردم.
3)درباره ملی پوش شدن خود توضیح دهید؟
در آبانماه 1384 بود که به همراه تیم مبارکه در مسابقات استان اصفهان شرکت نمودیم که من برای تیم منتخب استان انتخاب شدم و به مسابقات کشوری اعزام شدم و آنجا بود که به عضویت تیم ملی ایران در آمدم.
4)از مقام های ملی و بین المللی خود برای خوانندگان بگوئید؟
در همه مسابقات کشوری و استانی به جزء دو مورد که با تیم مبارکه دوم استان شدیم همیشه قهرمان بودیم و در کسب مقام های بین المللی می توان به مقام هفتمی مسابقات بین قاره ای مصر، مقام سوم مسابقات پاراآسیایی گوانجو، قهرمانی در مسابقات خواهر خوانده های اصفهان، نایب قهرمانی مسابقات جام باشگاه های آسیا، نایب قهرمانی مسابقات آسیا و اقیانوسیه، عنوان نایب قهرمانی مسابقات پاراآسیایی کره جنوبی و کسب سهمیه پاراالمپیک برزیل، مقام پنجمی مسابقات بین قاره ای، مقام پنجمی مسابقات پاراآسیایی و مقام سومی مسابقات آسیا و اقیانوسیه چین اشاره کرد.
5)در راه موفقیت چه کسانی حمایت کردند و زیر نظر چه مربیانی بودید؟
در این راه اول خداوند منان بود که کمک بسیار زیادی به من کرد، پس از آن خانواده ام سهم زیادی در موفقیتم داشتند، در این بین نباید از زحمات مربیانی همچون صفانه رمضانی، لیلا بریانی، مریم کریمی، فرید صائبی، فریبا سلیمانی، مهری جاندار، محمد طبیبی و مهدی خباز و دوَلو به راحتی گذشت.
6)هیات جانبازان و معلولین استان اصفهان به ورزشکاران خود توجه دارد؟
این هیات پیشرفت خوبی داشته و به ورزشکاران خود توجه بیشتری می کند، اکنون استان اصفهان یک ورزشگاه تخصصی برای جانبازان و معلولین دارد که امیدواریم امسال بتوانیم از این سالن استفاده کنیم.
7)فدراسیون جانبازان و معلولین را چگونه ارزیابی می کنید؟
توجه فدراسیون به ورزشکاران خوب است، اما باید نگاه ویژه تری به ورزش بانوان داشته باشد.
8)چه درخواستی از مسئولین دارید؟
درخواست من این است که ورزش بانوان را دست کم نگیرند و فکر نکنند که کسب مدال کار آسانی است، برای رسیدن به مدال باید مسابقات و اردوهای برون مرزی داشته باشیم تا آمادگی دوچندان و تجربه بیشتری کسب شود و این نیاز به برنامه ریزی دارد.
9) در مورد انتخاب خود به‌عنوان برترین ورزشکار زن سال ۹۶ استان اصفهان در نظرسنجی کانال موج ورزش توضیح دهید؟
در آن نظرسنجی کار بسیار سختی داشتم و هر 10 نفر از نظر مدال و موفقیت از دیگری برتری نداشتند، خواست خدا و لطف مردم بود که به بنده رای بدهند، بهترین عیدی امسال انتخابم به‌عنوان برترین ورزشکار زن استان اصفهان در نظرسنجی کانال موج ورزش اصفهان بود، این انتخاب نشان داد که معلولیت، محدودیت نیست و لحظه‌ای که این خبر به دستم رسید، با این انتخاب قطعاً کار من سخت‌تر شده است و باید تلاش کنم تا مدال‌های خوش رنگ‌تری نسبت به سال گذشته برای استان اصفهان و کشورم به‌دست آورم.
10)چه مسابقات ملی و بین المللی پیشروی دارید؟
مسابقات بین الملی هلند را در اواخر تیرماه و اوائل مردادماه داریم که کارمان در این مسابقات بسیار سخت است چون اولین حضور ما در این تورنمنت است، برای کسب نتیجه باید اردوها و مسابقات تدارکاتی برون‌مرزی داشته باشیم که اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم متأسفانه هیچ‌یک از این امکانات را نداریم و کسب سکو کاری سخت و غیرقابل پیش‌بینی است، اوائل مهرماه هم بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا برگزار می‌شود که امیدوارم با مدال خوشرنگی به ایران برگردیم.
11)بهترین خاطره ورزشی ات؟
حضور در مسابقات پاراالمپیک که با پیروزی مقابل هلند به مقام پنجم رسیدیم.
12)بدترین خاطره ورزشی ات؟
شکست مقابل ژاپن در مسابقات پاراآسیایی گوانجو که متاسفانه نتوانستیم سهمیه پاراالمپیک لندن را کسب نمائیم.
13)الگوی اخلاقی و ورزشی شما چه کسی است؟
الگوی اخلاقی و ورزشی من علیرضا نادری از قهرمانان با اخلاق رشته دوومیدانی می باشد.
14)آرزوی ورزشی زینب ملکی؟
آرزوی من کسب مدال طلای مسابقات پاراالمپیک می باشد.
15)صحبت پایانی؟
از همه کسانیکه برایم در این راه زحمت کشیدند تشکر می کنم و در پایان تشکر ویژه ای از مسعود تابش سرپرست باشگاه فولادمبارکه سپاهان که تیم والیبال نشسته را حمایت می کند دارم.
زینب ملکی: آرزویم کسب مدال طلای پاراالمپیک می باشد
زینب ملکی: آرزویم کسب مدال طلای پاراالمپیک می باشد
زینب ملکی: آرزویم کسب مدال طلای پاراالمپیک می باشد
21-01-1397, 07:17
بازگشت