صفحه نخست | فرهاد رحیمی: تنیس ایران ظرفیت مطرح شدن در آسیا را دارد

فرهاد رحیمی: تنیس ایران ظرفیت مطرح شدن در آسیا را دارد

به گزارش سایت موج ورزش، فرهاد رحیمی رئیس هیات تنیس استان اصفهان با بیان این مطلب اظهار داشت: استان اصفهان از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار است و از لحاظ مربی، بازیکن و داور سال‌های زیادی برترین استان در سطح کشور بوده است که این مرهون زحمات و فعالیت‌هایی که طی سال‌های گذشته در هیات تنیس استان انجام شده است و امیدوارم با کمک دوستان و افرادی که در هیات فعالیت دارند، ادامه پیدا کند تا بتوانیم از پتانسیل ها استفاده کنیم و ظرفیت‌ها را افزایش دهیم.
رحیمی با اشاره به فعالیت باشگاه‌ها و بخش خصوصی گفت: با بسترسازی مناسب، در تلاش برای تقویت باشگاه‌ها و جذب بخش خصوصی در رشته تنیس هستیم تا بتوانند در بُعد قهرمانی هم فعالیت کنند و تنها هدف آن‌ها بخش همگانی نباشد.
فرهاد رحیمی سرانه فضای ورزشی در ایران را کم دانست و اظهار داشت: میانگین فضای ورزشی جهانی سه مترمربع به ازای هر فرد است که این عدد اختلاف زیادی با سرانه ورزشی در ایران دارد، ورزش تنیس قابلیت همگانی شدن دارد و تمامی مزایایی که یک فرد می‌تواند از ورزش کردن به دست آورد را در خود جای داده است که در تلاش هستیم علاوه بر حفظ بُعد قهرمانی، در زمینه همگانی هم گام برداریم.
رحیمی عملکرد استان اصفهان را در بعد قهرمانی مطلوب دانست و افزود: تنیسورهای خوبی در رده های سنی مختلف آقایان در تنیس داریم که سعی بر این داریم سهم استان اصفهان در تیم ملی افزایش یابد وهمچون خالدان و نداف، تنیسورهای بیشتری به عضویت تیم ملی درآیند.
وی جایگاه تنیس ایران را در آسیا مطلوب ندانست و اظهار داشت: تنیس ایران ظرفیت مطرح شدن را در آسیا دارد که این کار نیازمند عزم جدی فدراسیون تنیس و هیات‌های استانی است.
رحیمی تصریح کرد: طی مذاکراتی که با آموزش و پرورش انجام داده‌ایم درنظر داریم تا ورزش تنیس را به مدارس برده و دانش‌آموزان را به این رشته ورزشی جذب کنیم چراکه بیشترین افراد جامعه در مدارس هستند و جامعه هدفمان باید مدارس باشد.
رییس هیات تنیس استان اصفهان به سیاست کلی هیات اشاره ای داشت و گفت: سیاست هیات تنیس استان تقبل هزینه‌ها و جذب اسپانسر برای گسترش تنیس در مناطق محروم است چراکه از قشر مفرح قهرمان حاصل نمی‌شود و از میان افراد متوسط جامعه و قشر محروم است که می‌توانیم قهرمانان زیادی پرورش دهیم.
وی در پایان پیرامون آبیاری زمین‌های تنیس و کاهش مصرف آب با وجود شرایط بحرانی آب در اصفهان، تاکید کرد: با توجه به اینکه مسئله کمبود آب دغدغه همه ما است برای کاهش مصرف آب در زمین‌های تنیس در نظر داریم به سمت زمین‌های هاردکورت برویم تا نیازی به آبیاری نداشته باشد. زمین‌های خاکی علاوه بر آبیاری نیاز به نگهداری زیادی هم دارد به همین منظور در تلاش هستیم تا زمین‌های هاردکورت را به اصفهان بیاوریم.
فرهاد رحیمی: تنیس ایران ظرفیت مطرح شدن در آسیا را دارد
20-04-1397, 07:44
بازگشت