صفحه نخست | قلعه نویی به تنهایی صدرنشینی را می خواهد

قلعه نویی به تنهایی صدرنشینی را می خواهد

به گزارش سايت موج ورزش به نقل از روزنامه نسل فردا، این مسابقه که مصاف تیم های اول و سوم جدول می باشد، به دلایل مختلفی از حساسیت ویژه ای برخوردار است و در هفته ای که گذشت حواشی زیادی پیرامون این مسابقه ایجاد شد که مهمترین آن تغییر قاضی میدان بود، در حالی که از زاهدی فر به عنوان داور پرسپولیس و سپاهان یاد می شد، پس از صحبتهای جنجالی برانکو در خصوص داوری ها درست در آستانه بازی با سپاهان، کمیته داوران نظر خود را عوض کرد و با تغییر داور بازی، علیرضا فغانی را به عنوان این دیدار انتخاب کرد. هر دو تیم مصدوم و محرومانی برای این دیدار 6 امتیازی دارند، اما مهمترین بحث صحبت های برانکو سرمربی پرسپولیس پیرامون داوری ها در کنفرانس پس از بازی با ذوب آهن بود.
هنوز یک ماهی از گل صحیح احسان حاج صفی بازیکن تیم تراکتورسازی تبریز به پرسپولیس که کمک داور آن را به اشتباه مردود اعلام کرد، نگذشته که برانکو سرمربی قرمزهای پایتخت از بی مهری داوران نسبت به تیمش سخن می گوید و معتقد است که سیدعلی داور بازی پرسپولیس و ذوب آهن در حق قرمزپوشان اجحاف نموده است، بازیکنان این تیم در چند صحنه به عملکرد سید علی انتقاد داشتند، این مسئله تا حدی شدت پیدا کرد که برانکو پس از پایان نیمه اول به سمت داور بازی رفت و برخورد تندی با وی داشت. برانکو در نشست خبری پس از بازی ضمن کنایه زدن به داوری های حریف بعدی اش یعنی تیم فولادمبارکه سپاهان، جمله عجیبی را به زبان آورد، وی گفت: اگر نمی خواهید ما قهرمان شویم، به ما اعلام کنید.
این صحبت های برانکو به نوعی غیر حرفه ایی می باشد و وی می خواهد عملکرد خوب طلایی پوشان اصفهان را زیر سئوال ببرد و با این صحبت ها می خواهد که روز یکشنبه 18 آذرماه به نوعی داوران به سمت قرمزها غش کند، اما باید به پروفسور قرمزها گفت که داوران ایرانی انسان های شریفی هستند و قرمز، آبی، زرد و سبز برایشان تفاوت ندارد، پس بهتر است بجای اینگونه صحبت ها فکر تیمش برای بازی روز یکشنبه مقابل طوفان زرد آسیا باشد.
اگر از اوائل فصل به مسابقات لیگ برتر فوتبال نگاه کنیم تیم پرسپولیس نسبت به تیم های دیگر بیشترین بهره را از اشتباهات سهوی داوران برده است.
متاسفانه گزارشگران فوتبال پایتخت زمانیکه پرسپولیس بازی دارد برای این تیم از ته دل آه می کشند و فقط یاد گرفته اند بگویند پنجره های بسته! می خواهیم از این عزیزان به ظاهر کارشناس پرسید چرا پنجره های نقل و انتقالات این تیم بسته است؟ مگر مقصر تیم های دیگر هستند؟ مگر دستکاری در قرارداد مهدی طارمی جرم نبوده؟ پس باید تاوان آن را پس دهند!
به صحبت های برانکو می رسیم که اعتراض مسئولین دو باشگاه اصفهانی سپاهان و ذوب آهن را به همراه داشت که در این بین مسعود تابش مدیرعامل باشگاه فولادمبارکه سپاهان اظهار داشت: صحبت های برانکو دقیقا جوسازی بود، به نظرم وی مزاح کرده است که داوری ها به نفع سپاهان و ذوب آهن است، ما با اصرار از صدا و سیما، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ می خواهیم بازی های لیگ را از ابتدا تا الان بررسی کنند، بدون شک سپاهان و ذوب آهن دو تیمی هستند که به شدت از داوری لطمه خورده اند.
وی افزود: پرسپولیس هم تیمی بوده که بیشترین نفع را از اشتباهات داوری برده است، در بازی با ماشین سازی با پرسپولیس، پنالتی محرز برای ماشین سازی گرفته نشد، در بازی با پیکان، خطایی که منجر به گل پرسپولیس شد اصلا خطا نبود، برای همین معتقدم صحبت های برانکو از روی زرنگی و به نوعی مزاح است تا قبل از بازی با سپاهان، اذهان عمومی را منحرف کند و این صحبت ها جالب و در نوع خودش عجیب است.
مدیرعامل باشگاه سپاهان خاطرنشان کرد: در دیدار ما با ماشین سازی و پدیده، از داوری متضرر شدیم، مقابل پدیده یک خطای عجیب روی دروازه بان ما شد که نگرفتند و توپ به کرنر رفت، نزدیک بود همان صحنه به گل پدیده تبدیل شود، یک آفساید اشتباه هم برای سجاد شهباززاده مهاجم ما گرفتند، به هر حال ضمن احترام به برانکو، می گویم وی زرنگی کرده است و می خواهد قبل از بازی با سپاهان جوسازی کند.
تابش با بیان اینکه سپاهان برای بازی با پرسپولیس آماده است گفت: امیدواریم یک بازی جوانمردانه انجام شود و هواداران دو تیم، فقط تیم خودشان را تشویق کنند، ان شاءالله که بازی بدون حاشیه باشد هرچند که سرمربی پرسپولیس سعی کرده است جوسازی کند و بازی را از همین حالا به حاشیه بکشد.
تابش در پایان پیرامون درخواست امیر قلعه نویی برای تقویت تیم در نیم فصل، گفت: هنوز هیچ لیستی برای جذب بازیکنان جدید به ما داده نشده است و باید در نیم فصل بررسی های لازم صورت بگیرد.
باید نکاتی نیز پیرامون این بازی گفت، برانکو ایوانکوویچ تاکنون 7 بار برابر سپاهان قرار گرفته و موفق به کسب نتایج بسیار خوب شده است. اولین بار در هفته های واپسین لیگ چهاردهم او در مقابل تیم حسین فرکی شکست تلخ 2-1 را تجربه کرد. سپس شاگردانش در هفته چهارم لیگ پانزدهم با نتیجه 4-2 بازی را به سپاهان واگذار کردند. این نتیجه در حالی رقم خورد که پرسپولیس تا دقیقه 34 با گل های طارمی و عالیشاه از سپاهان پیش بود.
در بازی برگشت لیگ پانزدهم نتیجه 2-2 رقم خورد. فصل بعد سرخ ها موفق شدند طلسم ورزشگاه فولاد شهر را بشکنند. امید عالیشاه و مهدی طارمی 3 بار دروازه سپاهان را باز کردند تا برانکو سربلند از این ورزشگاه بیرون برود. مسابقه بعدی دو تیم در میان 80 هزار هوادار پرسپولیس برگزار شد و سرخ ها با دو گل طارمی و رضاییان از روی نقطه پنالتی به برتری رسیدند.
فصل پیش نیز سپاهان در حسرت پیروزی مقابل پرسپولیس ماند. در بازی رفت سرخ ها 2 بار از حریف اصفهانی پیش افتادند اما در نهایت گل جلال الدین علی محمدی، بازی را به تساوی کشید. در نیم فصل دوم اما سپاهانی ها با 2 گل در تهران مغلوب شدند تا شمار پیروزی های برانکو برابر سپاهان از تعداد شکست هایش بیشتر شود.
در صورتی که شاگردان قلعه نویی نتوانند در بازی امروز پیروز شوند، شکست ناپذیری برانکو به بیش از 1300 روز خواهد رسید.
دیدار پرسپولیس و سپاهان در سال های اخیر به الکلاسیکوی ایران تشبیه شده است و بازی امروز بسیار برای هر دو تیم مهم است، سپاهان نزدیک چهارسال دیگر تیم تهرانی یعنی استقلال را شکست نداده بود که در نیم فصل نخست 97-98 این مهم رقم خورد و شاگردان قلعه نویی با دست پر به اصفهان برگشتند، قلعه نویی می خواهد با کسب سه امتیاز امروز با صدرنشینی پای به نیم فصل دوم گذارد.
نويسنده: پژمان سلطاني
قلعه نویی به تنهایی صدرنشینی را می خواهد
17-09-1397, 22:50
بازگشت