صفحه نخست | پرواز پیشکسوت فوتبال ایران به سوی آسمان

پرواز پیشکسوت فوتبال ایران به سوی آسمان

به گزارش موج ورزش، محمود یاوری سرمربی اصفهانی اسبق تیم ملی فوتبال ایران بعد از تحمل یک دوره فشرده بیماری در تاریخ ۲۰ آبان ۹۹ بعد از تحمل یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت.
یاوریِ ۸۱ ساله، متولد ۱۸ مهر ۱۳۱۸ در اصفهان بود. وی فوتبال را از تیم شاهین اصفهان (سپاهان فعلی) آغاز کرد و تا سال ۱۳۴۲ عضو این باشگاه بود. در سال ۱۳۴۲ به عضویت تیم پاس تهران درآمد و تا سال ۱۳۵۰ در این تیم حضور داشت.
یاوری در سال ۱۳۵۰ به عنوان بازیکن فوتبال، بازنشسته شد. در سال ۱۳۶۳ (۱۹۸۴ میلادی) به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد و در شش بازی که تیم ملی فوتبال ایران را هدایت کرد، در هر ۶ بازی پیروز شد.
محمود یاوری در سال ۱۳۵۶ سرمربی تیم ملی جوانان فوتبال کشور شد و در سال ۱۳۵۷ حضور در تیم ملی ب و تیم ملی امید را تجربه کرد. طی سال‌های ۱۳۷۰ و ۱۳۷۱ به مربیگری مجدد در تیم ملی جوانان رسید و در سال ۱۳۸۴ هم مدیر تیم ملی فوتبال جوانان شد.
از تیم‌های باشگاهی که وی مربیگری کرد، می‌توان به سپاهان، ذوب آهن، فجر سپاسی، برق شیراز، شاهین بوشهر، تراکتورسازی تبریز، ابومسلم مشهد، صبای قم، استقلال اهواز، پاس، استیل‌آذین، راه‌آهن و مس کرمان اشاره کرد.
پرواز پیشکسوت فوتبال ایران به سوی آسمان
19-08-1399, 22:29
بازگشت