صفحه نخست | غزل حاج علی اکبری: یک ورزشکار نباید از سوی مسئولین مدارس مورد توهین قرار گیرد

غزل حاج علی اکبری: یک ورزشکار نباید از سوی مسئولین مدارس مورد توهین قرار گیرد

به گزارش موج ورزش، غزل حاج علی اکبری یکی از ورزشکاران رشته شمشیربازی می باشد که چندین مقام کشوری در کارنامه دارد و اکنون دیپلم خود را اخذ کرده، اما وی دل پری از مسئولین مدرسه اش در دوران دبیرستان دارد، چراکه بجای اینکه از کسب افتخار غزل حاج علی اکبری خوشحال شوند وی را مورد اهانت قرار داده اند.
خبرنگار ما با این قهرمان مصاحبه ای انجام داده که در ذیل می خوانیم:
1)خانم غزل حاج علی اکبری خودتان را معرفی نمائید؟
متولد سال 1380 در اصفهان می باشم که در رشته شمشیربازی و در تیم آینده سازان اصفهان فعالیت می کنم، بنده از سن 5 سالگی ورزش را به صورت تفریحی آغاز کردم و از سال 1391 رشته شمشیربازی را شروع نمودم.
2) در رشته های دیگر هم فعالیت داشتید؟
همزمان با رشته شمشیربازی در رشته های دوومیدانی آموزشگاهی مدارس و استانی شرکت کردم. در سال های 92 تا 95 دارای مقام های اول تا سوم در رشته های هندبال، پرتاب دیسک و پرتاب وزنه بودم. در سال 95 رشته دوومیدانی را کنار گذاشتم و تمام وقت خود را صرف رشته مورد علاقه ام یعنی شمشیربازی نمودم.
3) توضیحاتی پیرامون رشته شمشیربازی بگوئید؟
شمشیربازی با دیگر رشته ها تفاوت دارد و عمده ترین تفاوت این است که ورزشکار جسم، ذهن و تمرکز قوی می خواهد، بنده فکر می کردم که تنها جسم قوی می خواهد اما علاوه بر جسم، ذهن فوق العاده قوی می خواهد تا بتوانیم به جایگاهی که می خواهیم دست یابیم. شمشیربازی در اصل سه اسلحه دارد، صابر، فلوره و اپه، بنده از ابتدا تا سال 1395در رشته سابر فعالیت داشتم، اما رشته ام را تغییر دادم و اسلحه اپه را انتخاب کردم.
4)چه مقام های استانی و کشوری در رشته شمشیربازی دارید؟
در سال 1396 مقام سوم رده بزرگسالان کشور و مقام سوم نوجوانان استان اصفهان را کسب کردم، در تیمی به مقام سومی جوانان کشور دست یافتیم. در سال 1397 مقام دوم انفرادی و تیمی جوانان در اسلحه اپه را از آن خود کردم. در المپیاد استعدادیابی ورزش کشور در سال 97 در انفرادی مقام دوم و در تیمی مقام نخست را به دست آوردیم. در سال 1398 هم مقام دوم تیمی کشور را از آن خود کردیم. امیدوارم در سال های آتی بتوانم مقام های بیشتری برای استان و کشورم کسب نمایم.
5)جایگاه شمشیربازی بانوان استان اصفهان در کشور چه جایگاهی است؟
بیشتر مقام های کشوری به ویژه در رده سنی جوانان از آن دختران استان اصفهان است، در این بین چشم انداز و آرزوی بنده رسیدن به بازی های المپیک است که امیدوارم این مهم تحقق یابد.
6) آکادمی شمشیربازی زنده یاد روزبه سرهنگ پور را چگونه ارزیابی می کنید؟
آکادمی شمشیربازی زنده یاد روزبه سرهنگ پور آکادمی بسیار خوبی است که از لحاظ تجهیزات، کادر اجرایی و... در سطح بالایی قرار دارد و نظارت هیات شمشیربازی استان اصفهان به ویژه فرهاد رضایی باعث شده که تمرینات ورزشکاران به طور مطلوب دنبال شود که جا دارد از پدر و مادرم، همه مربیانم و اعضای هیات شمشیربازی قدردانی کنم.
7)دوران ورزشکاری مهمترین مشکلتان چه چیزی بوده است؟
برای ما ورزشکاران مشکلات عدیده ای بوجود می آید، مخصوصا آنهایی که رشته تحصیلی اش تربیت بدنی نیست، این چیزی است که مدارس از آن بی اطلاع هستند، خیلی به ورزشکار از لحاظ ذهنی، درسی و... فشار می آورند و نمی گذارند ورزشکار با تمرکز لازم در رقابت ها حاضر شود.
8)بیشتر توضیح دهید؟
در سال 1398 از سوی مسئولین مدرسه فوق العاده به بنده فشار آوردند و فشار مدیر مدرسه قبل از مسابقات کشوری بود، از مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان می خواهم که به زیر مجموعه خود گوشزد کند که ورزشکاران ملی را مورد حمایت قرار دهند چراکه ورزشکار برای کسب افتخار برای استان و کشورش تلاش می کند و نباید از سوی مسئولین مدارس مورد توهین قرار گیرد، بنده دیپلم خود را اخذ کرده ام، اینها را برای ورزشکاران دیگر می گویم تا مثل من مورد توهین قرار نگیرند، بنده مدال کسب می کردم بجای اینکه مورد تشویقم قرار دهند بنده را بازخواست می کردند که چرا به مسابقات کشوری رفتید!
9)حرف پایانی؟
جا دارد از سید محمد طباطبایی و حسین زیبایی مدیرکل و معاون اداره ورزش و جوانان استان اصفهان تشکر ویژه ای کنم بابت تمام حمایت و دلگرمی هایی که برای ما ورزشکاران به وجود آورده اند.
غزل حاج علی اکبری: یک ورزشکار نباید از سوی مسئولین مدارس مورد توهین قرار گیرد
غزل حاج علی اکبری: یک ورزشکار نباید از سوی مسئولین مدارس مورد توهین قرار گیرد
پژمان سلطانی
13-12-1399, 06:58
بازگشت