صفحه نخست | سیدمحمد طباطبایی: دستگاه های نظارتی به موضوع باج گیران ورود کنند

سیدمحمد طباطبایی: دستگاه های نظارتی به موضوع باج گیران ورود کنند

به گزارش موج ورزش، سید محمد طباطبائی با حضور در یک برنامه زنده در رابطه با عملکرد اداره کل ورزش و جوانان اصفهان اظهار کرد: باتوجه به تعطیلی هایی که کرونا ایجاد کرد، اداره کل ورزش و جوانان اصفهان سعی کرد با رعایت پروتکل های بهداشتی فضا ها را به شکلی فراهم کند که باشگاه ها باز شوند. با همکاری مسئولین و ستاد مبارزه با کرونا این اتفاق رخ داد و با بازگشایی فضا های ورزشی شاهد حضور مجدد مردم در باشگاه های ورزشی هستیم که با همکاری هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان اکثر لیگ ها در رشته های ورزشی مختلف برگزار شد.
وی ادامه داد: باتوجه به فضایی که اداره کل ورزش و جوانان ایجاد کرد مسابقات آنلاین را داشتیم و برنامه چهار ساله اداره کل را تدوین کردیم که برنامه آن عملیاتی شد تا بتوانیم در راستای پتانسل هایی که وجود دارد اهداف خود را در برنامه ها اجرا کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان با بیان اینکه اکثر اماکن ورزشی اداره کل به خاطر ویروس کرونا تعطیل شد، خاطر نشان کرد: اکثر در آمد هایی که به می توانست به هیئت های ورزشی کمک کند تحت الشعاع قرار گرفت، با این حال حامیان و خیران ورزشی به مانند همیشه کمک ورزش بودند. از مقام عالی وزارت که از ردیف اعتبارات فصل پنج وزارت ورزش به ما مک کردند تشکر می کنم زیرا توانستیم در راستای اهداف و سیاست هایی که داریم به هیئت های ورزشی کمک کنیم. امیدواریم در همین راستا تا پایان سال بتوانیم به هیئت های ورزشی کمک دهیم.
باشگاه های سپاهان و ذوب آهن هم راستا با برنامه های اداره کل هستند
طباطبایی افزود: هر برنامه ای باید یک سری منابع داشته باشد و بر اساس آن منابع برنامه عملیانی و اجرایی را تعریف کنیم که این منابع پیش بینی شده است، امیدواریم با استفاده از همه ظرفیت های موجود در استان برنامه ها را اجرا و عملیاتی کنیم. جادارد از مدیرعاملان سپاهان و ذوب آهن تشکر کنم که در کنار ورزش حرفه ای نگاهی ویژه به ورزش قهرمانی داشتند و در این راستا با اهداف کلان برنامه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان در حوضه قهرمانی ورود کردند که کمک قابل توجهی است.
وی در خصوص آسیب هایی که به ورزش و زیر ساخت های آن در کرونا ایجاد شده، خاطر نشان کرد: در راستای بحث زیر ساخت ها آسیب های جدی به اماکن ورزشی مخصوصا اماکن آبی وارد شد که متاسفانه براساس برآوردی که توسط کارشناسان انجام شد فکر می کنم در بخش دولتی بالغ بر 100 میلیارد تومن زیر ساخت فضاها ورزشی آسیب دید و در بخش خوصی این رقم چندین برابر است، از باشگاه های خصوصی که ایستادگی کردند و در حال حاضر هم به مسیر خود ادامه می دهند تشکر می کنم.
مدیرکل ورزش و جوانان افزود: المپیک و کسب سهمیه را پیش رو داریم، امیدواریم 23 نفری که شانس کسب سهمیه دارند سهمیه کسب کنند، هدف بعدی ما بازی های آسیایی 2022 است که سعی داریم براساس برنامه های تدوین شده حداکثر توان را بگذریم که قهرمان های اصفهانی در رشته های مختلف ورزشی در راستای کسب اقتدار ملی برای استان اصفهان و ایران افتخار آفرینی کنند.
طباطبایی ادامه داد: در حوزه ورزشی قهرمانی 16 رشته ورزشی المپیکی مدنظر قرار دادیم که در شهرستان ها طرح آمایش سرزمینی و طرح آمایش جمعیتی را در نظر گرفته ایم، امیدواریم براساس کار گروه های تخصصی که هیئت های ورزشی برگزار می کنند و هم راستایی که بین جامعه ورزش شکل گرفته و با نگاه مدبرانه که هیئت های ورزشی و فدراسیون های ورزشی المپیکی دارند اصفهان نقش پر رنگی را در بخش بازی های آسیایی و المپیک داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین ویترین ورزش قهرمانی المپیک است، گفت: اصفهان با وجود ظرفیت های زیاد تنها یک ورزشکار المپیکی دارد که کسب مدال کرد و افتخار آفرین شد، اما اصفهان پتانسیل های بیشتری دارد، هیئت های ورزشی هم با تمام توان تلاش می کنند تا بتوانیم باتوجه به استعداد هایی که در اصفهان وجود دارد کسب سهمیه کنیم و در مسابقات آسیایی هم در رشته های دیگر که قهرمانانی داریم مانند دوچرخه سواری، دو و میدانی و تکواندو ورزشکارانمان افتخار کسب کنند.
مدیر اداره کل ورزش و جوانان در رابطه حضور صالحی امیری در اصفهان، اظهار کرد: جا دارد از صالحی امیری که به استان اصفهان آمد و در مراسم های ما شرکت کرد تشکر کنم زیرا کوله باری از امید را برای ورزشکاران المپیکی اصفهان به وجود آورد. برنامه هایی در راستای حمایت از قهرمانانی که شانس سهمیه المپیک دارند داشتیم، در مباحث روانشناسی و تغذیه از استادان و کارشناسان متخصص استفاده کردیم تا قهرمانان را تحت پوشش قرار دهند و این برنامه هم از سوی صالحی امیری حمایت شد.
طباطبایی با بیان اینکه باشگاه دارایی بیش از 60 سال قدمت دارد و ساختمان آن 55 سال قدمت ساخت دارد، تصریح کرد: سال 96خانواده مرحوم در خواست تغییر کاربری داشتند که موافقت نشد، تقاضای طرح اولویت را در فضای ورزشی داشتند که شهرداری مکاتبه ای با اداره کل ورزش و جوانان داشت و در همین راستا باتوجه به اینکه یکی از فضاهای ورزشی بود که مورد استفاده قرار می گرفت و سعی داشتیم سرانه فضای ورزشی را حفظ کنیم با اولیت طرح مجموعه موافقت کردیم، اما بعد از دوماه خانواده مرحوم به اداره کل ورزش و جوانان مراجعه کردند و در راستای حفظ سرانه ورزشی دو مجموعه ورزشی را کلنگ زنی کردند و اعتبار در نظر گرفتند که نه تنها از سرانه فضای .ورزشی استان اصفهان کم نشد بلکه بیشتر هم شد.
وی با بیان اینکه برای توسعه فضای ورزشی برنامه ریزی کردیم، اظهار داشت: در فضای مجازی برخی افراد بی اخلاقی می کنند و یک سری مطالبی را عنوان می کنند که امیدواریم دستگاه های نظارتی حتما ورود کنند زیرا اگر ورود نکنند جامعه ورزشی جواب این اشخاص را خواهد داد که این را با جدیت می گویم و امیدواریم فضای مجازی بستری جهت شفافیت شود. اداره کل ورزش و جوانان مقابل افرادی که به دنبال باج گیری از سیستم هستند ایستادگی خواهد کرد و امیدوارم سایر مسئولین مقابل چنین افرادی که به دنبال موضوعات مالی و سیاسی هستند ایستادگی کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: جامعه ورزشی استان اصفهان پاک و پویا است و در این راستا تمام برنامه های اداره کل ورزش و جوانان شفاف بوده، بعضی ها چشم دیدن رشد و پیشرفت ورزش استان اصفهان را ندارند. قطار ورزش استان اصفهان بعد از هفت سال که متوقف بود به حرکت در آمده و این قطار روی ریل قرار گرفته است. آرامش و جو خوبی در فضای ورزش قهرمانی و حرفه ای ایجاد شده و اجازه نخواهم داد این فضارا برخی افراد بهم بریزند و جامعه ورزش از این برنامه حمایت خواهند کرد و پشت منافع ورزش اصفهان خواهند ایستاد.
طباطبایی در خصوص تشکیل میز گفت و گو، گفت: برای اولین بار شورای راهبردی ورزش استان را تشکیل دادیم. یک سری افرادی که از جنس ورزش نیستند مباحثی را در فضای مجازی مطرح می کنند که آن ها را شناسایی کردیم. شعار من مفاهمه، مهر، مدارا و اقدام بود که بعد از مفاهمه، مهر و مدارا امشب اقدام کردم و به جدیت مقابل افرادی که می خواهند با شخصیت قهرمانی ورزشی استان بی تقوایی کنند برخورد خواهیم کرد و امیدواریم این افراد به خود بیایند.
سیدمحمد طباطبایی: دستگاه های نظارتی به موضوع باج گیران ورود کنند
17-12-1399, 22:23
بازگشت