صفحه نخست | هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا/سرخابی ها به دنبال تداوم صدرنشینی

هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا/سرخابی ها به دنبال تداوم صدرنشینی

به گزارش موج ورزش به نقل از ایراسین، هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا سه شنبه شب ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ آغاز می شود و چهارشنبه شب یکم اردیبهشت ماه با برگزاری دیدار الدحیل قطر و استقلال ایران به پایان خواهد رسید. سه شنبه شب سه نماینده ایران تیم های پرسپولیس، تراکتور و فولاد به مصاف حریفان خود می روند.

نیروی هوایی عراق – تراکتور ایران / سه شنبه ساعت ۱۹:۳۰
تیم تراکتور ایران در دو هفته قبلی با کسب دو تساوی تنها دو امتیاز اندوخته است و در رده سوم جدول گروه B قرار دارد، شاگردان خطیبی اگر می خواهند که زود از این رقابت ها کنار نروند محکوم به شکست نیروی هوایی عراق هستند. نماینده عراق مقابل شارجه امارات تن به شکست داده و مقابل تیم خوب پاختاکور ازبکستان به تساوی بدون گل رسیده است و در قعر جدول این گروه قرار دارد. عراقی ها بازی درگیرانه ای را انجام می دهند و شاگردان رسول خطیبی برای مقابل با این حربه باید به بازی سرعت دهند و از طرفی خط دفاعی خود را مستحکم کند.

پرسپولیس ایران - گوا هند/ سه شنبه ساعت ۲۱:۳۰ شب
پرسپولیس ایران در دو دیدار قبلی با اقتدار ظاهر شد و دو پیروزی شیرین مقابل تیم های الوحده امارات و الریان قطر به دست آورد و با ۶ امتیاز صدرنشین گروهE است. شاگردان یحیی گل محمدی برای تداوم صدرنشینی باید به مصاف میزبان این گروه یعنی گوا هند بروند. تا قبل از شروع مسابقات، نماینده هند تیم ناشناخته ای برای فوتبال دوستان ایرانی بود؛ اما این تیم، تیم های الوحده امارات و الریان قطر را با تساوی متوقف کرده و جالب اینجاست که حتی یک گل هم دریافت نکرده است. پرسپولیسی ها باید این تیم را دست کم نگیرند و برای رسیدن به اهداف شان به شکست میزبان فکر کنند. تا پایان هفته دوم در گروه E پرسپولیس فاصله خود را با دیگر تیم‌های گروه زیاد کرده و گوا با ۲ امتیاز بالاتر از الوحده و الریان قرار دارد. شرایط این گروه طوری پیش رفته است که تیم‌های متمول گروه در جدول جایگاه خوبی ندارند.

فولاد ایران- النصرعربستان / سه شنبه ساعت ۲۲:۳۰ شب
هر دو تیم در گروه D لیگ قهرمانان آسیا چهار امتیازی هستند و این می تواند مهمترین بازی فولاد ایران در این مرحله باشد. النصر عربستان در بازی قبلی دست به کار بزرگی زد و با نتیجه سه بر یک از سد السد قطر قدرتمند گذشت. اما این تیم در هفته نخست مقابل الوحدات اردن تن به تساوی بدون گل داد. فولاد اگر می خواهد که یکی از تیم های صعود کننده باشد باید محتاط بازی کردن را کنار بگذارد و برای کسب حداکثر امتیاز بجنگد. جواد نکونام تیم خوب و قدرتمندی را روانه رقابت ها کرده اما در ۲۰ دقیقه پایانی بازی ها، تعویض های نه چندان خوب را انجام می دهد که این تعویض ها به تیم فولاد ضربه زده است. در بازی نخست مقابل السد قطر یک بر صفر فولاد پیش بود اما با تعویض پریرا و پاتوسی این تیم کاملا بی خطر شد که با فشار شاگردان ژاوی، نماینده ایران گل تساوی را دریافت کرد. در بازی دوم هم در ۲۰ دقیقه پایانی با انجام تعویض ها فولاد بسیار تحت فشار الوحدات اردن قرار گرفت و اگر محسن فروزان درون چارچوب نبود شاید سه امتیاز حاصل تلاش بازیکنان نکونام نمی شد. فولاد ایران این پتانسیل را دارد که النصر عربستان را در خاک خودشان به زانو درآورد به شرط آنکه انجام تعویض ها با برنامه ریزی انجام شود.

الدحیل قطر – استقلال ایران/ چهارشنبه ساعت ۲۲:۱۵ شب
استقلال ایران همچون پرسپولیس با اقتدار پای به هفته سوم می گذارد. استقلالی ها در دو دیدار قبلی خود دست به کار بزرگی زده اند. این تیم در دیدار نخست با نتیجه ۵ بر ۲ از سد الاهلی عربستان گذشت و در دیدار دوم نیز با سه گل تیم الشرطه عراق را از پیش روی برداشت. شاگردان فرهاد مجیدی برای حفظ صدرنشینی نیاز به یک تساوی مقابل الدحیل قطر دارند اما اگر می خواهند خیالشان از صعود راحت شود باید به سومین پیروزی متوالی خود دست یابند؛ چراکه اگر برای کسب تساوی به میدان بروند مطمئن باشید که حتی به یک امتیاز دست پیدا نمی کنند. در میانه زمین الدحیل، علی کریمی هافبک طراح پیشین استقلال حضور دارد و نبرد این بازیکن با هافبک ها و مدافعان استقلال می تواند جذاب از آب درآید. خط دفاعی استقلال باید مراقب شوت زنی و پاس های عمقی علی کریمی باشند. نماینده قطر با یک پیروزی و یک تساوی با چهار امتیاز پشت سر شاگردان مجیدی قرار دارد. استقلال در بازی دوم سه تغییر نسبت به بازی نخست داشت. باید منتظر ماند که آیا مقابل الدحیل فرهاد مجیدی در ترکیب اصلی تیم خود، دست به تغییر می زند؟
تحلیلگر: پژمان سلطانی
هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا/سرخابی ها به دنبال تداوم صدرنشینی
30-01-1400, 20:46
بازگشت