صفحه نخست | رئیس کمیته بدنسازی و پرورش اندام هیات ورزشهای دانشگاهی استان اصفهان: از نزدیک شاهد امکانات خوب واحدهای دانشگاهی بودم

رئیس کمیته بدنسازی و پرورش اندام هیات ورزشهای دانشگاهی استان اصفهان: از نزدیک شاهد امکانات خوب واحدهای دانشگاهی بودم

به گزارش موج ورزش، کمتر از 20 روز پیش طی حکمی از سوی مهناز منشوری رئیس هیات ورزش های دانشگاهی استان اصفهان، محمد صالحی رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام خمینی شهر به عنوان رئیس کمیته بدنسازی و پرورش اندام هیات ورزش های دانشجویی منصوب شد. خبرنگار ما به سراغ محمد صالحی رفته تا وی برنامه های خود برای توسعه در این بخش ارائه دهد که در ذیل می خوانیم:
1-در وهله اول خودتان را به طور کامل معرفی کنید؟
بنده محمد صالحی هستم کارمند اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، دارای مدرک ارشد تربیت بدنی که نزدیک به ۲۰ سال هست که در رشته ورزشی پاورلیفتینگ فعالیت دارم و همچنین داور، مربی ملی پاورلیفتینگ و رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام شهرستان خمینی شهر از سال ۱۳۹۷ تاکنون هستم. امسال با توجه به نظر مساعد خانم دکتر مهناز منشوری رئیس هیات ورزشهای دانشگاهی استان اصفهان بنده به عنوان رئیس کمیته بدنسازی و پرورش اندام این هیات معرفی شدم و در خدمت جامعه دانشگاهی هستم.
۲- با توجه به جمعیت وسیع دانشجویی در استان اصفهان چه برنامه ای برای آنها دارید؟
ابتدا به ساکن برنامه ما تشکیل یک تیم کاری متخصص، دانشگاهی و پرتلاش هست که بتوانیم با تنظیم تقویم در سه بعد ورزشی، فرهنگی و آموزشی به اهداف مشخص شده دست یابیم و با خلاقیت، نیروی جوانی و دانشگاهی حتی در شرایط شیوع کرونا تقویم کمیته را پیش ببریم.
۳-آیا دانشگاه های استان اصفهان زیرساخت هایی برای فعالیت دانشجویان در رشته های بدنسازی و پرورش اندام ایجاد کرده است؟
با توجه به اینکه بنده خودم در زمان دانشجویی در این رشته فعال بودم و حتی در سال ۱۳۸۶ موفق به کسب عنوان قهرمانی دانشجویان کشور در رشته پاورلیفتینگ شدم، از نزدیک شاهد امکانات خوب واحدهای دانشگاهی در رشته بدنسازی و پاورلیفتینگ بودم و امروزه با توجه به علمی بودن و پیشرو بودن دانشگاه در علوم ورزشی شاهد زیرساخت مناسب برای این رشته ها هستیم و باید به این نکته اشاره کنم که اکثر رشته های تحت پوشش این کمیته نیاز به امکانات یا فضای زیادی ندارند و با کمترین هزینه این رشته ها قابل فعالیت می باشند.
۴-با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه شما برای انجام فعالیت ها به چه صورت است؟
سوال بسیار مناسبی هست که در موضوع بالا هم اشاره نمودم که راه حل این موضوع قطعا از مسیر خلاقیت، نیروی علمی و جوانی جامعه دانشگاهی باید بگذرد که ما در جلسه اول این موضوع را مطرح کردیم و راه حل های خوبی هم مطرح شد که انشااله در هفته های آینده ایده های مناسب نهایی و در راستای تقویم ورزشی اجرایی خواهد شد.
۵-آیا آماری از ورزشکاران دانشجوی استان اصفهان در رشته های بدنسازی و پرورش اندام دارید؟
با توجه به اینکه این رشته ها تاکنون برگزار نگردیده آماری در دست نیست که انشالله با صدور فراخوان برای دانشجویان و همچنین برگزاری مسابقات دانشگاهی استان در سال جاری موفق خواهیم شد جامعه آماری خود را هم ساماندهی کنیم که بتوانیم بر اساس نیازها و ویژگی این جامعه فرهیخته برنامه ریزی واقعی تر و عملیاتی تر داشته باشیم.
۶-مهمترین موضوع در راستای رسیدن به اهداف تعامل با مجموعه بالادستی است، آیا شما زمینه را برای هم افزایی با اداره کل ورزش و جوانان، فدراسیون دانشجویی و هیات بدنسازی و پرورش اندام استان اصفهان فراهم خواهید کرد؟
خدا را شکر در این زمینه شرایط خیلی خوبی داریم، خانم دکتر منشوری جز روسای موفق هیات های ورزشی هستند که سالیانی است که در سطح اول ورزش استان مشغول به فعالیت می باشند، وی بسیار با برنامه و با دیدگاهی باز به مدیریت مدیران جوان نگاه می کند و در بعد ارتباط با هیات بدنسازی و پرورش اندام استان که بنده سال ها در این هیات مشغول به فعالیت هستم و ارتباط خیلی قوی داریم. در بعد فدراسیون هم انشالله با حمایت و هماهنگی مهناز منشوری در آینده نزدیک جلساتی را برای اخذ مسابقات کشوری با فدراسیون خواهیم داشت تا با میزبانی قوی، توانایی و پتانسیل ورزش استان اصفهان بالاخص در بخش دانشگاهی را به مدیران فدراسیون و کشور اثبات خواهیم کرد.
۷-از تشکیل کمیته ها توضیحی دهید؟
به حمدالله تا کنون موفق شدیم در ارکان اصلی کمیته از افراد متخصص، دانشگاهی و فعال در استان استفاده کنیم و در کمیته های باقی مانده بعد از استارت کار و برگزاری مسابقات در همین کمیته های فعال شده مابقی کمیته ها را فعال خواهیم کرد. در حال حاضر کمیته قویترین، کمیته پاورلیفتینگ و کمیته پرورش اندام را فعال نموده ایم.
۸-حرف آخر؟
جا دارد تشکر ویژه داشته باشم از سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان که موتور محرک ورزش استان را با آمدنشان به حرکت درآوردند و از هرگونه میزبانی ملی و بین المللی در استان اصفهان استقبال نموده اند، همچنین از خانم دکتر مشوری بابت اعتقاد به مدیران جوان و ورزشی در این هیت همه زحمتکشان هیات ورزش دانشگاهی در تمام کمیته ها و ارکان هیات که صادقانه برای جامعه گسترده دانشگاهی استان پهناور اصفهان تلاش می کنند تشکر می کنم. از خداوند بزرگ مسئلت دارم که ما را در این مسیر به قله موفقیت یاری نماید.
رئیس کمیته بدنسازی و پرورش اندام هیات ورزشهای دانشگاهی استان اصفهان: از نزدیک شاهد امکانات خوب واحدهای دانشگاهی بودم
11-02-1400, 18:55
بازگشت