صفحه نخست | هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران/ دیدار پرسپولیس با شاگردان قلعه نویی در سایه دربی اصفهان

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران/ دیدار پرسپولیس با شاگردان قلعه نویی در سایه دربی اصفهان

به گزارش موج ورزش، هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال، امروز چهارشنبه چهارم اسفندماه 1400 به صورت فشرده و در یک روز برگزار خواهد شد و استقلالِ صدرنشین برای حفظ جایگاه خود و پرسپولیس برای رسیدن به رقیب دیرینه تلاش خواهد کرد.

* پدیده – هوادار
با وجودِ داشتن آماری چون بدترین خط دفاعی و بیشترین باخت در لیگ بیست‌ویکم، شکست نفت مسجدسلیمان در هفته گذشته انگیزه فراوانی به پدیده تزریق کرد تا بازیکنان این تیم روحیه مضاعفی برای هفته‌های باقیمانده داشته باشند. با توجه به کار دشوار نفت MIS برابر فولاد، غلبه بر هوادار می‌تواند پایانی بر قعرنشینی پدیده باشد. سد راه امروز نماینده مشهد، مهاجم پیشین این تیم یعنی رضا عنایتی است که تیمش هفته گذشته موفق شد سپاهان را در تهران متوقف کند.

* فولاد مبارکه سپاهان – ذوب‌آهن
دو تیم در حالی در دربی اصفهان به میدان می‌روند که این دیدار به غیر از حساسیت رقابت سنتی زرد و سبز‌های نقش جهان، از بُعد دیگری نیز حائز اهمیت است. سپاهان تاکنون آنطور که باید و شاید انتظارات را برآورده نکرده و با ۳۳ امتیاز و با فاصله‌ای قابل توجه نسبت به استقلال و پرسپولیس در رده سوم جدول رده‌بندی ایستاده است. همین موضوع منجر شده که تیم محرم نویدکیا دیگر مجالی برای از دست دادن امتیاز نداشته باشد. از سوی دیگر ذوب‌آهن نیز با مهدی تارتار در بحران نتیجه‌گیری قرار دارد. گاندوها با ۱۸ امتیاز در رده دوازدهم هستند و همانند دو فصل گذشته در معرض خطر سقوط به لیگ دسته اول قرار دارند. بازی رفت دو تیم با برتری یک گله ذوب‌آهن همراه بود.
هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران/ دیدار پرسپولیس با شاگردان قلعه نویی در سایه دربی اصفهان
* آلومینیوم اراک – مس رفسنجان
۷۶ روز از آخرین پیروزی نماینده اراک در لیگ برتر می‌گذرد. آلومینیوم در ۹ هفته اخیر، شش تساوی و سه شکست کسب کرده و دیدار مقابل رقیب مستقیم خود برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، بهترین شرایط را برای آلومینیوم در راه بازگشت به جمع مدعیان سهمیه رقم می‌زند. مس رفسنجان که در سال ۹۹ همراه با آلومینیوم به لیگ برتر صعود کرد، وضعیت متفاوتی دارد و از سه بازی اخیر خود به هفت امتیاز دست یافته است. با وجود برتری تیم‌های میانه جدولی در هفته‌های اخیر،‌ تساوی در این بازی اصلاً به درد نارنجی‌پوشان نمی‌خورد و ممکن است سبب سقوط مس از رده چهارم شود.

* صنعت نفت آبادان – نساجی مازندران
ترمز زردپوشان آبادانی پس از چهار پیروزی متوالی و صعود به رده هفتم جدول، هفته گذشته مقابل فجرسپاسی کشیده شد. شاگردان منصوریان که روند صعودی خوبی را طی کردند، حالا برای ادامه این روند تیم بحران‌زده نساجی را پیش‌رو دارند. تیم قائمشهری در دو هفته گذشته مقابل گل‌گهر و پرسپولیس شکست خورده و آخرین برد این تیم به هفته چهاردهم بازمی‌گردد. نساجی با ۲۱ امتیاز در جایگاه دهم و صنعت نفت با ۲۶ امتیاز در جایگاه هفتم جدول رده‌بندی ایستاده‌اند.

* پیکان –تراکتور
جدال دو تیم پیکان و تراکتور در شرایطی کاملاً متفاوت برگزار می‌شود. مجتبی حسینی که با تیمش فراتر از انتظار ظاهر شده، هفته گذشته در خارج از خانه ذوب‌آهن را شکست داد اما تراکتور در ورزشگاه خانگی خود مقابل استقلال شکست خورد تا سولدو روی لبه تیغ قرار بگیرد. باشگاه تراکتور که در تغییر سرمربی سابقه‌ای طولانی دارد، تاکنون پای سولدو ایستاده اما شاید دیدار با پیکان آخرین فرصت این مربی کروات در تیم تبریزی باشد و سولدو برای بقا در تراکتور، باید دست پُر از زمین خارج شود. تراکتور با ۱۰ شکست یکی از بدترین نتایج تاریخش را تا به اینجای فصل به ثبت رسانده و باید دید در این شرایط چه سرنوشتی در انتظار این تیم پُر هوادار خواهد بود.
هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران/ دیدار پرسپولیس با شاگردان قلعه نویی در سایه دربی اصفهان

* گل‌گهر – پرسپولیس
رویارویی دوباره امیر قلعه‌نویی با پرسپولیس. در صورتی که هفت امتیاز از این تیم کسر نمی‌شد، اکنون در جایگاه سوم جدول و بالاتر از سپاهان قرار می‌داشت و شاید در ادامه فصل می‌توانست برای قهرمانی نیز بجنگد. نتایجی که نشان می‌دهد گل‌‌گهری‌ها تا چه اندازه می‌توانند تیم خطرناکی برای پرسپولیس باشند.
در سوی مقابل پرسپولیس پس از شکست در سوپرجام، به خوبی به لیگ بازگشته و دو دیدار موفق را مقابل نساجی و آلومینیوم اراک پشت سر گذاشته است. بازگشت رامین رضاییان و عملکرد خوب سرخپوشان در دو بازی قبل نیز امید را نزد هواداران این تیم زنده کرده تا بار دیگر شاگردان گل‌محمدی بتوانند جای استقلال را در صدر جدول تصاحب کنند. به طور حتم جدال با گل‌گهر یکی از مسابقات سخت پرسپولیس در راه قهرمانی خواهد بود و شاید امیر قلعه‌نویی با متوقف کردن سرخپوشان بتواند علاوه بر هواداران تیم خود، استقلالی‌ها را نیز خوشحال کند.

* فولاد – نفت مسجدسلیمان
فولاد که اخیراً موفق به کسب جام قهرمانی سوپر‌جام شده، با روحیه‌ای تقویت شده به لیگ برتر بازگشته است. این تیم با نفراتی که در نیم فصل جذب کرده از لحاظ فنی نیز شرایط بهتری پیدا کرده است. فولاد در هفته گذشته مقابل تیم سرسخت مس در رفسنجان تا آستانه پیروزی پیش رفته بود. فولادی‌ها با ۲۵ امتیاز در رده نوزدهم جدول قرار دارند و برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان تلاش می‌کنند.
در آن سوی میدان، نفتِ تحت هدایت محمود فکری اصلاً حال و روز خوبی را سپری نمی‌کند. این تیم در هفته قبل نخستین برد فصلِ پدیده را در خانه به این تیم مشهدی هدیه کرد تا در رده پانزدهم در وضعیت قرمز و خطر قرار بگیرد.

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران/ دیدار پرسپولیس با شاگردان قلعه نویی در سایه دربی اصفهان

* استقلال – فجر سپاسی شیراز
صدرنشین لیگ پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان در نهایت بدون دو بازیکن اصلی خود یعنی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند باید به مصاف فجر سپاسی برود. دو بازیکنی که باید برای گذراندن دوران خدمت خود به سربازی بروند. وریا غفوری نیز به دلیل مسائل انضباطی از سوی فرهاد مجیدی در اختیار باشگاه قرار گرفته و دانشگر نیز وضعیت نامشخصی برای این بازی دارد تا استقلال عملاً بدون دفاع به مصاف تیم انتهای جدولی برود. استقلالی‌ها امروز علاوه بر اینکه به توقف پرسپولیس برابر گل‌گهر امید دارند، امیدوار هستند که زوج جدید خط دفاعی این تیم که در بازی امروز رونمایی می‌شود در غیاب یزدانی و مرادمند بدرخشند.
هرچند فجری‌ها با هفت گل زده ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند، اما غیبت قطعی سه بازیکن تأثیرگذار استقلال مطمئناً روی عملکرد این تیم تأثیرگذار خواهد بود. شاگردان فرهاد مجیدی پنج دیدار قبلی خود را با برد پشت سر گذاشته‌اند و شرایط بسیار خوبی در صدر جدول داشته و برای حفظ فاصله خود با پرسپولیس نیاز مبرم به سه امتیاز این دیدار دارند.
در سوی مقابل فجری‌ها که در نیم‌‌فصل نخست به تساوی مقابل استقلال دست یافتند، در این بازی برای فرار از بحران خواهند جنگید. آخرین پیروزی فجری‌ها در لیگ برتر به هفته پنجم باز می‌گردد و شاگردان علی کلانتری هم‌اکنون با ۱۴ امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارند.

برنامه کامل هفته نوزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰
* پدیده مشهد – هوادار تهران، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه ثامن مشهد
داور: کوپال ناظمی، کمک‌ها: دانیال باشنده و اسماعیل احمدی، داور چهارم: علی بای

* صنعت نفت آبادان – نساجی مازندران، ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی آبادان
داور: بیژن حیدری، کمک‌ها: محمدجواد مداح و محسن بابایی، داور چهارم: فرزاد منصوری

* فولاد مبارکه سپاهان – ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۵، ورزشگاه نقش جهان
داور: سیدمهدی سیدعلی، کمک‌ها: فرهاد مروجی و نجف پناهی، داور چهارم: احمد محمدی

* آلومینیوم اراک – مس رفسنجان، ساعت ۱۵، ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک
داور: حسن اکرمی، کمک‌ها: حسن ظهیری و رحیم حاجیلو، داور چهارم: مسعود حقیقی

* پیکان تهران – تراکتور تبریز، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه پاس قوامین تهران
داور: حسین زیاری، کمک‌ها: عسگر محمدی و مهدی شفیعی، داور چهارم: وحید زمانی

* گل‌گهر سیرجان – پرسپولیس، ساعت ۱۷، ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان
داور: محمدحسین ترابیان، کمک‌ها: محمدرضا منصوری و محمدرضا مدیرروستا، داور چهارم: محمدرضا تارخ

* فولاد خوزستان – نفت مسجد سلیمان، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه شهدای فولاد اهواز
داور: عباس راکی، کمک‌ها: علیرضا مرادی و بهزاد پناهی، داور چهارم: پیمان فرخی‌مهر

* استقلال تهران – فجرشهید سپاسی شیراز، ساعت ۱۹، ورزشگاه آزادی تهران
داور: رضا عادل، کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و حسن انتظاری، داور چهارم: امیرسامان سلطانی
3-12-1400, 19:12
بازگشت