» » نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران

نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران

0
595
کد خبر: 1022
به گزارش موج ورزش، شهرام الله‌آبادی رئیس هیات تکواندو استان اصفهان روز دوشنبه ۹ خردادماه 1401 در نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان که با حضور احمد اخلاقی، سیدمحمد موسی نیا، فاطمه اسدپور، اکرم مهدی‌پور در سالن اجتماعات سرای ورزشکاران اصفهان برگزار شد، اظهارداشت: در طی چند روز گذشته در مسابقات کیوروگی نوجوانان و نونهالان انتخابی تیم ملی نفرات بسیارخوبی از اصفهان به اردوی تیم ملی راه پیدا کردند.
وی افزود: در ادامه میزبان انتخابی تیم ملی پومسه را در اصفهان بودیم که ورزشکاران زیادی که از سراسر کشور حضور داشتند از ۱۳ ملی پوش حاضر در مسابقات جهانی کره جنوبی ۹ نفر به همراه فهیمه سلمانی زاده مربی تیم ملی از اصفهان بودند.
رئیس هیات تکواندو استان اصفهان ادامه داد: یک توقف دو روزه بین اردوی اول و دوم خواهیم داشت که اردوی دوم از ۱۳ خرداد ماه آغاز و متصل به اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا خواهد بود.
شهرام الله‌آبادی با اشاره سطح کمی و کیفی مسابقات انتخابی تیم ملی گفت: سطح مسابقات به شدت بالا بود و این به این دلیل بود که به هیچ یک از ملی پوشان سهمیه ای داده نشد و همه در یک شرایط با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی با اشاره به ملاقات‌هایی که به همراه رئیس فدراسیون در اصفهان داشته است، اضافه کرد: در زمان حضور رئیس فدراسیون با هماهنگی قبلی ملاقات‌هایی با باشگاه‌های معتبر و برخی اسپانسرهای بزرگ داشتیم که امیدواریم این صحبت‌ها به نتیجه برسد.
رئیس هیات تکواندو استان اصفهان ادامه داد: ورزشکاران و اسپانسرهای هر دو نیاز به دیده شدن دارند و این ارتباط می تواند از طریق رسانه‌ها صورت می گیرد و نیاز به اصلاح و بازنگری قانون مالیاتی داریم تا این حامیان بتوانند از ورزش به خوبی حمایت کنند.
شهرام الله‌آبادی خاطرنشان کرد: با موافقت ریاست فدراسیون و تفکر ایشان در خصوص تمرکززدایی مقرر شد مسابقات و اردوها در استانها و شهرهای مختلف برگزار شود، این تفکر در هیات استان نیز اجرایی شده و ما شهرستانهای استان را درگیر کردیم و ظرفیت و پتانسیل آنها شناسایی کردیم.
وی با اشاره به استفاده از تمامی ظرفیتها در تیم ملی اظهارداشت: در کمیته فنی با نظر رئیس فدراسیون در بخش پومسه و کیوروگی اجازه چرخش در سرمربیان تیم‌های ملی داشتیم که همه بتوانند از این فرصت استفاده کنند و درب بسته ای که همیشه بود شکسته شد تا تمام مربیان فرصت نشان دادن توانمندی های خود را داشته باشند، در حال حاضر نمایندگان خوبی از اصفهان در کادر فنی تیم های ملی پومسه کیوروگی پاراتکواندو تیم ملی ناشنوایان داریم.
رئیس هیات تکواندو استان اصفهان در خصوص استعدادیابی در استان گفت: با توجه به گستردگی و ۲۸ شهرستان استان، استان اصفهان به چهار بخش تقسیم شده است، سعی کردیم با برنامه ریزی بتوانیم همه ورزشکاران را تحت پوشش قرار داده و بتوانیم نتایج خوبی بگیریم و بازدیدهای زیادی نیز در این مناطق داشتیم که تاکنون ۱۳ شهرستان را بازدید داشته ایم و در طی آن ۹ خانه تکواندو را توانستیم از بسیج و ادارات ورزش در شهرستانها گرفته و در اختیار ورزشکاران قرار دهیم.
شهرام الله‌آبادی در پایان با بیان اینکه ۷۴ هزار تکواندوکار در اصفهان سازماندهی شده‌اند، گفت: سعی کرده‌ایم با برنامه‌های که اجرا می‌کنیم بتوانیم درآمدزایی داشته باشیم البته که کرونا بسیار از برنامه‌های ما را ناکام گذاشت و اجازه نداد که بتوانیم آنها را اجرایی کنیم چرا که سلامتی افراد برای ما بسیار مهم بود.
سید محمد موسی‌نیا مربی تیم ملی پومسه مردان کشور نیز در نشست خبری کادر فنی تیم‌های ملی تکواندو پومسه که در سالن اجتماعات سرای ورزشکاران اصفهان برگزار شد، اظهارداشت: سطح و نوع داوری و فنی کادر کمی فاصله داشت، در طول تمرینات درون اردویی ما تمام مسائل تکنیکی را از جمله قدرت بدنی، چابکی و تکنیک ها در نظر گرفتیم که در مجموع به این نتیجه رسیدیم که باید چه نفراتی را خط بزنیم.
وی افزود: برای ملی باید ملی فکر کنیم، در این اردو شاهد خط خوردن پسر و عروس و یکی از شاگردانم بودم، زمانی که پسرم خط خورد هیچ واکنشی نشان ندادم و در جایگاه مربی فکر کردم؛ اما در رختکن همانند یک پدر رفتار کردم.
مربی تیم ملی تکواندو پومسه در پایان تصریح کرد: پومسه ایران رشد بسیار خوبی داشته و سطح کمی و کیفی مسابقات انتخابی تیم ملی در اصفهان بسیار بالا بود و همین مسأله کار داوران و ما به عنوان کادر فنی تیم ملی را سخت کرده بود.
اصفهانی‌ها همیشه پایه های ثابت تیم ملی بوده اند
احمد اخلاقی سرمربی تیم ملی تکواندو پومسه آقایان ایران نیز گفت: تیم ملی پومسه بعد از بازگشت از رقابت‌های جهانی خود را برای انتخابی مسابقات قهرمانی آسیا آماده کرد، در مسابقات انتخابی هیچ سهیمه‌ای برای ملی‌پوشان قائل نشدیم تا همه در یک سطح و شرایط دوباره برای پوشیدن پیراهن تیم ملی تلاش کنند.
وی ادامه داد: با برگزاری مسابقات انتخابی و در ادامه انتخابی درون اردویی با ۱۰ بازیکن به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شویم، مسائل مالی تمام فدراسیون های جهان از جمله ایران را تحت پوشش قرار داده است و ما باید با کمترین نفرات و هزینه بتوانیم بهترین نتایج را کسب کنیم.
سرمربی تیم ملی تکواندو پومسه با اشاره به نتایج درخشان پومسه روزهای ایران در مسابقات بین المللی خاطرنشان کرد: در تیم ملی حال حاضر سعی کردیم با توجه به شرایط بهترین‌ها را انتخاب کنیم و جایگاه اصفهان همیشه در تکواندو و بخش پومسه خاص و ویژه بوده است.
اخلاقی با اشاره به حضور بهشتی، ترکاشوند و نادعلی در اردوی تیم ملی اضافه کرد: اصفهانی‌ها همیشه پایه های ثابت تیم ملی بوده اند و در تمامی رده ها نیروهای خوبی ازاین استان به تیم ملی تزریق می شود. هدف گذاری ما برای بازیهای آسیایی با توجه به اینکه به تعویق مسابقات انتخابی برای آن مسابقات است، مسابقات جهانی، قهرمانی آسیا و بازیهای آسیایی متفاوت است و باید برای هر دوره با یک استراتژی اعزام شویم.
وی تصریح کرد: از زمان برگزاری نخستین دوره مسابقات پومسه کره‌جنوبی در تمامی دوره ها از سال ۲۰۰۶ قهرمان بوده است تاکنون کاپ قهرمانی در اختیار آنها است. کره مهد تکواندو است و از نظر زیرساخت ها از جمله باشگاهها، ورزشکاران، مربیان و سایر موارد هیچ کشوری قابل مقایسه با کره نیست و اختلاف آنها با بقیه زیاد است.
وی اضافه کرد: با توجه به رشد پومسه در جهان باید تلاش کنیم تاجایگاه دومی خود را حفظ کرده و نیم نگاهی نیز به قهرمانی داشته باشیم. در مسابقات جهانی نتوانستیم تیم کاملی داشته باشیم در مقابل برخی از کشورها که با تیم کامل آمده بودندو بنابراین جایگاههایی که کسب می شود با نتیجه ای که کسب می شود ارتباط بسیار خوبی دارد، هرچقدر نمایندگان ما بیشتر باشد می توانیم مقامهای بیشتری کسب کنیم و جایگاه بهتری در اختیار داشته باشیم.
سرمربی تیم ملی پومسه در خصوص انتخاب نفرات در سنی ۳۰-۱۸ سال تاکید کرد: شرایط سختی در رده ۳۰-۱۸ سال وجود داشت از بین ۶ نفر باید ۳ نفر انتخاب می شدند، آن هم از بین نفراتی که همگی افتخار آفرین بودند، باید بهترین ها را انتخاب می کردیم چرا که در پومسه حتی صدم امتیاز می تواند سکو را جا به جا کند تمام تلاش خود را برای این رده انجام دادیم و تمام جوانب را در نظر گرفتیم. حمیدرضا حاتمی در تیررس تمامی کادر فنی بود و در بحث تیمی ۳ نفر را باید انتخاب می کردیم، این قدر اختلاف کم بود که بحث تیپیکال بدنی، هارمونی و ظرفیت هایی که می بایستی در نظر می گرفتیم لحاظ کردن و حاتمی از نظر تیپ فیزیکی با بقیه زیاد هارمونی نداشت و مجبور شدیم که ایشان در انتخاب ۳ نفر ما نباشد.
اخلاقی ادامه داد: در بالای ۳۰ سال نیز میلاد یعقوبی بازیکن خوبی بود اما در اجرای یکی از تکنیک ها ضعف داشت که به ایشان گفته شد.
وی در پایان با بیان اینکه در پومسه اردوهای مشترک کارایی ندارد، افزود: در پومسه خودت هستی و تکنیکی که داری ، کشورهای هند و عراق کمک های از ما گرفتند و همچنین فنلاند که درخواست داشته که بتوانند از دانش مربیان ما استفاده کنند.
اصفهان ۶۰ درصد پتانسیل تیم‌ملی را تشکیل می‌دهد
فاطمه اسدپور سرمربی تیم ملی بانوان تکواندو پومسه نیز در نشست خبری پس از مسابقات انتخابی تیم ملی در اصفهان، رقیب اصلی خود در این دوره مسابقات آسیایی را کره جنوبی معرفی و اظهار کرد: میزبانی این دوره با رقیب اصلی ما یعنی کره است که یک امتیاز مثبت برای تیم ایران است. دیگر رقیب‌های آسیایی نیز رقبای سر سختی هستند؛ از جمله فلیپین، تایلند، ویتنام، چین و چین تایپه. همچنین کشورهایی مانند آمریکا و اسپانیا در مسابقات جهانی از بازیکنان کره‌ای زیادی استفاده می‌کنند.
وی افزود: در رده سنی ۱۸ تا منفی ۶۵ سال شرکت کننده داشتیم. اما ملاک انتخابی را تا رده ۵۰ سال گذاشتیم، چراکه ما از نظر تاکتیکی و فنی نسبت به بازیکنان برون مرزی در رده‌های سنی بالا دچار ضعف هستیم.
اسدپور ضمن قدردانی از هیات تکواندو استان اصفهان بابت میزبانی خوب در اردو و مسابقات انتخابی تیم ملی، افزود: بلافاصله بعد از مسابقات انتخابی از ۳۱ خردادماه با ۱۳ ورزشکار اردو را شروع کردیم که درنهایت ۸ ورزشکار در ارنج نهایی تیم قرار گرفتند.
وی ادامه داد: در این ارنج ۵ نفر از استان اصفهان هستند که در واقع ۶۰ درصد پتانسیل انتخابی نهایی متعلق به استان اصفهان است. دو ورزشکار دیگر از استان البرز و یک ورزشکار نیز از استان تهران هستند.
سرمربی تیم ملی بانوان تکواندو پومسه اضافه کرد: مسابقات به‌صورت داوری برگزار شد و ما تمام ورزشکاران را زیر نظر داشتیم. مرضیه تاجی و مهتاب تاجی دو خواهر ورزشکار خیلی خوبی هستند که زیر نظر خانم مهدی‌پور، مربی تیم ملی تکواندو بانوان تمرین کردند و در رقابت‌های انتخابی قبل از فینال مقابل هم قرار گرفتند که در نهایت مرجان تاجی باعث حذف مهتاب تاجی، خواهرش شد. همین امر باعث شد از نظر روحی این بازیکن به هم بریزد.
وی یادآور شد: در میان هشت بازیکنان انتخاب شده، هفت بازیکن سطح کیفی نزدیک به هم دارند. همچنین مجبور شدیم یکی از بازیکنان تیم که عروس آقای موسی نیا، مربی تیم ملی آقایان بود را خط بزنیم. گرچه نظر خوبی روی او داشتیم، اما چون ملاک اصلی ما تیم ملی است، پس توانایی تکنیک بیشتر و مهارت‌های فردی بهتر را مدنظر گرفتیم.
سرمربی تیم ملی بانوان تکواندو پومسه اعلام کرد: در نهایت مرجان تاجی، مهسا صادقی و مرجان سلحشوری عضو تیم ۱۸ تا ۳۰ سال شدند که سلحشوری در بخش انفرادی هم حضور دارد و یکی از بازیکنان پر مدال، درخشان و با رنک پایین‌تر است.
وی ادامه داد: اولین دوره بازی‌های آسیایی که در جاکاراتا برگزار شد افتخار این را داشتم به‌عنوان سرمربی تیم در بخش بانوان حضور داشته باشم. در ۲۰۱۸ جاکارتا مرجان سلحشوری هم در بخش تیمی شرکت کرد و هم انفرادی و در بخش انفرادی خوشبختانه اولین مدال نقره بازی‌های آسیایی را در اولین حضورش کسب کرد.
اسدپور درباره پیشینه تکواندو خود، توضیح داد: بنده تکواندو را در استان اصفهان زیر نظر استاد زهرا رفیعی فرا گرفتم و موفقیت‌های خودم را مدیون ایشان می‌دانم. تا سال ۸۸ ساکن اصفهان بودم و از آن سال به بعد به علت ازدواج به استان فارس که استان پدریم نیز است مهاجرت کردم.
سرمربی تیم ملی بانوان تکواندو پومسه اظهار کرد: وضعیت تکواندو در استان فارس در بخش بانوان به‌صورت رسمی و قانونی شرایط مساعدی ندارد و می‌توان گفت توانستم که این رشته در بخش بانوان در استان فارس را بنیان‌گذاری کنم.
اسدپور ادامه داد: در سال ۸۵ اولین اردوی تیم ملی پومسه بانوان شروع شد و در ترکیب تیم ملی قرار گرفتم. در سال ۸۸ همزمان هم به‌عنوان بازیکن و هم به‌عنوان مربی و سرمربی در خدمت تیم ملی بودم.
سرمربی تیم ملی بانوان تکواندو پومسه یادآور شد: این دوره، هفتمین دور مسابقات است که در رویدادهای قبلی ایران دو دوره به میزبانی قزاقستان و ازبکستان قهرمان شد. همچنین در یک دوره به میزبانی فیلیپین مقام سوم را کسب کردیم. سه عنوان نایب قهرمانی را نیز در کارنامه خود داریم.
وی درباره نحوه تعیین رنکینگ در مسابقات آسیایی، افزود: با کسب مدالِ بالا می‌توان به راحتی رشد کرد. رده بندی مسابقات به‌صورت رنکینگ مدالی در نظر گرفته می‌شود و هر کسی که طلای بیشتری داشته باشد در اولویت اول است.
اسدپور اضافه کرد: با اتمام اردو اول تیم ملی و پس از دو روز مرخصی، اردوی دوم از جمعه ۱۳ خرداد آغاز می‌شود و امیدوارم با دعای خیر مردم و تلاش روی سکو برویم تا بتونیم جواب زحماتمان را بگیریم.
نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران
نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران
نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران
نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران
نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران
نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران
نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران
نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران
نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران
نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران
نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران
نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران
نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران
نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران
نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران
نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران
نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران
نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران
نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران
نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران
نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران
نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران
نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران
نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی پوسه آقایان و بانوان ایران

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    افتتاح نمایشگاه خودروها و موتور سیکلت‌های کلاسیک در اصفهان+تصاویر

    تجلیل از قایقرانان افتخارآفرین اصفهانی در آسیا + تصاویر

    برگزاری آئین تجلیل از 110 مربی، داور و قهرمان هیات اسکیت استان اصفهان +تصاویر

    سپاهان 3-شمس‌آذر قزوین 0/طلایی‌پوشان بعد از هفته‌ها طعم پیروزی را چشیدند+تصاویر

    تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد حسن استکی پیشکسوت فوتبال اصفهان

    برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و برگزیدگان ورزشی استان اصفهان+تصاویر