» » استقلال یک - پرسپولیس 2/شاگردان یحیی روی ابرها

فتح سه‌گانه با برد حیثیتی

استقلال یک - پرسپولیس 2/شاگردان یحیی روی ابرها

0
658
کد خبر: 1196
به گزارش پایگاه خبری ذره‌بین ورزش، تیم پرسپولیس تهران روز چهارشنبه دهم خردادماه 1402 در فینال جام حذفی ایران در فصل 1401-1402 و دربی 101 با نتیجه 2 بر یک از سد استقلال تهران گذشت و همچون لیگ برتر قهرمان جام حذفی نیز شد.
برای پرسپولیس مهدی ترابی دقیقه 30 و امید عالیشاه دقیقه 115 موفق به گلزنی شدند و تک گل آبیهای پایتخت توسط محمدحسین مرادمند در دقیقه 90+11 به ثمر رسید.


بازی از مرحله فینال رقابت های جام حذفی کشور
چهارشنبه: 1402/3/10 ؛ ساعت: 19:45
ورزشگاه: آزادی تهران/ بیش از 60 هزار تماشاگر
گروه داوری: اشکان خورشیدی/ کمک‌ها: علیرضا ایلدروم، حسن ظهیری؛ داور چهارم: محمدحسین ترابیان/ کمک‌داوران اضافه (پشت‌دروازه): محمدحسین زاهدی‌فر، سیدعلی‌اصغر مؤمنی/ کمک‌داور ذخیره: محمد راهی/ ناظر: محمود رفیعی/ ناظر ویژه داوری: علی خسروی
استقلال یک - پرسپولیس 2/شاگردان یحیی روی ابرها
استقلال ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، محمدحسین مرادمند (99- عارف غلامی)، رافائل سیلوا، جعفر سلمانی (67- ابوالفضل جلالی)، صالح حردانی، روزبه چشمی (85- زبیر نیک نفس)، آرش رضاوند (85- آرمان رمضانی)، سعید مهری، مهدی قایدی، ارسلان مطهری (دقیقه 32: پیمان بابایی) و محمد محبی (85: سجاد شهباززاده) سرمربی: ریکاردو ساپینتو

پرسپولیس ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی فر (70- فرشاد فرجی)، علی نعمتی، سروش رفیعی (89- سینا اسدبیگی)، مهدی ترابی، میلاد سرلک، وحید امیری، سعید صادقی (89- امید عالیشاه) و عیسی آل کثیر (90+10- مهدی عبدی) سرمربی: یحیی گل محمدی
کارت زرد: پیمان بابایی (46) - روزبه چشمی (69) از استقلال و سروش رفیعی (55) - دانیال اسماعیلی فر (65) - علی نعمتی (69) - مهدی ترابی (69) - عیسی آل کثیر (90+6) - مهدی عبدی (120+2) از پرسپولیس

شرح گل ها:
استقلال صفر – پرسپولیس یک (دقیقه 30: مهدی ترابی): روی یک ارسال از سمت راست، با دفع سر و ناقص صالح حردانی همراه شد و توپ پشت محوطه جریمه به مهدی ترابی رسید و این بازیکن با یک شوت محکم از پشت محوطه جریمه، قفل دروازه استقلال را باز کرد و تیمش را پیش انداخت.
استقلال یک – پرسپولیس یک (دقیقه 90+11: محمدحسین مرادمند): استقلال در زمانی باورنکردنی به گل تساوی دست یافت. ارسال سعید مهری به روی دروازه به ضربه سر محمدحسین مرادمند به گل تساوی آبی ها تبدیل شد تا شاگردان ساپینتو در اخرین ثانیه بازی به گل برسند.
استقلال یک – پرسپولیس 2 (دقیقه 115: امید عالیشاه): یک ضربه کاشته چسبیده به خط عرضی زمین نصیب پرسپولیس شد که ارسال بلند امید عالیشاه بدون برخورد به بازیکنی، به صورت مستقیم وارد دروازه شد.
استقلال یک - پرسپولیس 2/شاگردان یحیی روی ابرها

لحظات حساس:
دقیقه 21: مهمترین و بزرگترین موقعیت بازی برای استقلال از دست رفت. ارسال دیدنی سلمانی به پشت مدافعین پرسپولیس، نصیب محمد محبی شد که ضربه پای چپ او به شکل فوق العاده خطرناکی از کنار تیر مخالف به بیرون رفت.
دقیقه 25: استقلال باز هم یک موقعیت بسیار خوب را از دست داد. حرکت دیدنی صالح حردانی از راست و پاس در عرض او، روی خط محوطه جریمه به ارسلان مطهری رسید و او پس از یک چرخش، ضربه‌اش را روانه دروازه کرد و شوت دیدنی این بازیکن با واکنش تماشایی بیرانوند راهی کرنر شد.
دقیقه 32: مطهری نتوانست به بازی ادامه بدهد و تعویض شد. او پس از خروج از زمین، در آغوش ساپینتو اشک می‌ریخت.
دقیقه 35: ارسال بلند وحید امیری در محوطه جریمه به سروش رفیعی رسید ولی شوت او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 40: استقلال موقعیت بزرگی برای رسیدن به گل تساوی داشت. ارسال تند و تیز محبی با مشت بیرانوند دفع شد که توپ پشت محوطه جریمه به سعید مهری رسید. شوت دیدنی و فنی این بازیکن به تیرک دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.
دقیقه 43: شوت راه دور و خطرناک سعید صادقی با دفع ناقص حسینی مواجه شد و مدافعین استقلال توپ را سریعا دور کردند.
دقیقه 48: ترابی با یک حرکت تکنیکی دیدنی توپ را از پیمان بابایی عبور داد و وارد محوطه جریمه شد که آرش رضاوند با یک تکل به موقع، توپ را راهی کرنر کرد.
دقیقه 49: باز هم علیرضا بیرانوند سد راه گلزنی استقلال شد. پاس در عمق تماشایی جعفر سلمانی به مهدی قایدی رسید و علیرضا بیرانوند که تا حوالی خط محوطه جریمه از دروازه بیرون آمده بود، با واکنشی دیدنی شوت وینگر بوشهری را مهار کرد.
دقیقه 51: باز هم مهدی قایدی در باز کردن دروازه پرسپولیس ناکام بود. ارسال بلند حردانی پس از عبور از همه، در سمت مخالف به قایدی رسید. او با یک سر توپ دیدنی، دانیال اسماعیلی فر را از شرایط بازی خارج کرد و ضربه اش را روانه دروازه کرد که شوت او با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 53: جعفر سلمانی تا مرز نابودی تیمش پیش رفت. دفع عجیب او، توپ را به سعید صادقی تقدیم کرد و در شرایطی که پرسپولیسی ها در شرایط 3 به یک بودند، خودخواهی صادقی و البته پوشش خوب سلمانی باعث شد خطر از بیخ گوش آبی ها رد شود.
دقیقه 80: اشکان خورشیدی داور مسابقه دچار آسیب دیدگی شد و برای مداوا به کنار زمین رفت. بازی برای دقایقی متوقف شد.
دقیقه 86: پس از وقفه طولانی، اشکان خورشیدی نتوانست بازی را ادامه دهد و محمدحسین زاهدی فر جای او را گرفت تا بازی از سر گرفته شود.
دقیقه 90+5: شوت استثنایی مهدی ترابی از زاویه بسته به تیرک دروازه برخورد کرد تا بازی همچنان یک بر صفر باقی بماند.
دقیقه 90+11: پس از گل تساوی استقلال، ریکاردو ساپینتو به دلایلی نامشخص از کنار زمین اخراج شد. زمانیکه سرمربی آبی ها روی سکوها رفت، با اتفاقات عجیبی مواجه شد و هواداران پرسپولیس به سمت او بطری آب پرتاب کردند که او نیز همان بطری ها را به سمت آنها پرتاب کرد.
* وقت های اضافه:
دقیقه 93: پرسپولیس پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته شد که شوت ترابی به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 99: پرسپولیس صاحب یک ضربه کاشته شد که ارسال این بازیکن پس از برخورد به مدافعین استقلال راهی کرنر شد. ارسال او دوباره با برخورد به به سیلوا راهی کرنر شد که نتیجه ای در پی نداشت.
دقیقه 102: پرسپولیس می توانست یک گل دقیقا مشابه گل تساوی استقلال به ثمر برساند. ارسال امید عالیشاه در محوطه جریمه با ضربه سر نعمتی همراه شد که توپ با کمترین اختلاف ممکن از کنار تیرک به بیرون رفت.
دقیقه 108: پرتاب اوت بلند وحید امیری پس از دفع ناقص مدافعان استقلال، در تیر دوم به امید عالیشاه رسید که ضربه سر او بالاتر از صالح حردانی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 111: یک موقعیت عالی گلزنی برای پرسپولیس از دست رفت. سینا اسدبیگی در دهانه دروازه و بدون هیچ مزاحمی صاحب توپ شد که ضربه او با اختلافی بسیار کم از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.
استقلال یک - پرسپولیس 2/شاگردان یحیی روی ابرها

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    افتتاح نمایشگاه خودروها و موتور سیکلت‌های کلاسیک در اصفهان+تصاویر

    تجلیل از قایقرانان افتخارآفرین اصفهانی در آسیا + تصاویر

    برگزاری آئین تجلیل از 110 مربی، داور و قهرمان هیات اسکیت استان اصفهان +تصاویر

    سپاهان 3-شمس‌آذر قزوین 0/طلایی‌پوشان بعد از هفته‌ها طعم پیروزی را چشیدند+تصاویر

    تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد حسن استکی پیشکسوت فوتبال اصفهان

    برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و برگزیدگان ورزشی استان اصفهان+تصاویر