» » استاندار اصفهان تاکید کرد: ورزش های همگانی باید در کل شهر اجرایی شود

استاندار اصفهان تاکید کرد: ورزش های همگانی باید در کل شهر اجرایی شود

0
1484
کد خبر: 300
به گزارش سایت موج ورزش، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی به مناسبت روز جهانی دیابت با همکاری هیاتهای بیماران خاص استان و ورزش همگانی شهرستان اصفهان با حضور محسن مهرعلیزاده استاندار و محمد سلطان حسینی مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان برگزار شد.
محسن مهرعلیزاده در حاشیه این همایش اظهار داشت: برناه های پیاده روی از بسیاری از مشکلات ناشی از زندگی شهری و بویژه دیابت جلوگیری می کند.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه شهروندان باید اطلاعات خود را در خصوص بیماری دیابت و تغذیه، تنش و استرس، بی تحرکی و غیره ارتقا دهند، تصریح کرد: پیاده روی و ورزش های همگانی هم در تندرستی جامعه اثر گذار خواهد بود و هم به نشاط جامعه می افزاید و می توانند استرس بیماران دیابتی را کاهش دهد.
وی با اشاره به اینکه شهروندان به ورزش های همگانی تمایل دارند، اظهارداشت: باید برگزاری برنامه پیاده روی همگانی در سطح شهر در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
مهرعلیزاده با اشاره به اینکه در آلمان ۸۰ درصد مردم ورزش های همگانی انجام می دهند، عنوان کرد: ۴۰ درصد آنان رژیم ورزشی و ۴۰ درصد دیگر نیز در ورزش های همگانی شرکت می کنند، اما متاسفانه در ایران ۱۰ الی ۱۲ درصد مردم در ورزش های همگانی شرکت می کنند.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: عدم تحرک باعث به وجود آمدن بیماری و مشکلات خاصی می شود که باید برای رفع این معضل برنامه ورزش های همگانی در کل شهر اجرایی شود.
محسن مهرعلیزاده ورزش را برای تندرستی جامعه بسیار حیاتی خواند و افزود: ورزش هم در افزایش طول عمر هم برای سالمندان بسیار ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی درادامه به ورزش های پهلوانی و زورخانه ای اشاره کرد وافزود :روح جوانمردی و روحیه ی پهلوانی از ویژگی های ایرانیان بوده و هست و امروز در دنیا پس از چندین دهه به این نتیجه رسیده اند که بازی جوانمردانه مورد توجه قرار گیرد و سعی می کنند که به این موضوع دست یابند و این در حالی است که در ایران از سالیان دور ورزش پهلوانی و زورخانه وجود داشته و عمده ی هدف در این ورزش ها تقویت روح ورزشکاران در کنار تقویت جسم آن ها است.
استانداراصفهان با بیان اینکه در زمینه ی ورزش های پهلوانی و زورخانه ای اقداماتی خوبی در کشور صورت گرفته است، افزود: اصفهان نیز می تواند با برگزاری مسابقات ورزش های زورخانه ای و افزایش تعداد زورخانه ها در سطح شهر و برگزاری برنامه های بین المللی ورزش های زورخانه ای و پهلوانی را در استان ترویج دهد.
گفتنی است مهرعلیزاده استاندار اصفهان پس از حضور در مراسم راهپیمایی روز پیشگیری از دیابت که در حاشیه پل تاریخی سی و سه پل برگزار گردید، از مجموعه فرهنگی تفریحی کوه صفه بازدید کرد و با حضور در مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهیدان سرافراز ادای احترام نمود.
دسته بندی: خبرها / اخبار ویژه

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    تجلیل از قایقرانان افتخارآفرین اصفهانی در آسیا + تصاویر

    برگزاری آئین تجلیل از 110 مربی، داور و قهرمان هیات اسکیت استان اصفهان +تصاویر

    سپاهان 3-شمس‌آذر قزوین 0/طلایی‌پوشان بعد از هفته‌ها طعم پیروزی را چشیدند+تصاویر

    تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد حسن استکی پیشکسوت فوتبال اصفهان

    برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و برگزیدگان ورزشی استان اصفهان+تصاویر

    پیروزی تیم ملی هندبال جوانان مقابل پرواز هوانیروز اصفهان+تصاویر