» » بهزاد مصطفوی: کیهانی پیچ و خم های دوومیدانی دستش نیامده است

بهزاد مصطفوی: کیهانی پیچ و خم های دوومیدانی دستش نیامده است

0
2072
کد خبر: 321
به گزارش سایت موج ورزش، بهزاد مصطفوی ورزشکار اصفهانی تیم ملی دوومیدانی معتقد است که مسئولین ورزش کشور فقط و فقط به فوتبال توجه می کنند و به رشته های پر مدال توجه آنچنانی ندارند، خبرنگار ما با بهزاد مصطفوی مصاحبه ایی انجام داده که توجه شما را به این گفتگو جلب می نمائیم:
1-بیشتر خودتان را برای خوانندگان معرفی کنید؟
بهزاد مصطفوی متولد سال 1364 هستم، از سال 1377 یعنی زمانیکه 13 ساله بودم دوومیدانی را شروع کردم اما از سال 1383 بصورت حرفه ایی این رشته را در باشگاه ذوب آهن دنبال کردم.
2-چرا از بین ورزش ها دوومیدانی را انتخاب کردید؟
در مقطع راهنمایی در مسابقات دوومیدانی مدارس شرکت کردم و در مسابقات ناحیه و استان صاحب عنوان شدم و به مسابقات کشوری راه پیدا کردم و کم کم به این رشته علاقمند شدم که در این بین سید علی بینا به عنوان مربی برایم خیلی زحمت کشید.
3-برای چه باشگاه هایی دویدید و اکنون دونده کدام باشگاه می باشید؟
در سال 1383 به عضویت تیم دوومیدانی ذوب آهن درآمدند و به مدت 7 سال برای این باشگاه دویدم، دو سال خدمت مقدس سربازی ام را نیز در خدمت تیم نیروی زمینی بودم و چند سال اخیر در قالب تیم نفت تهران در مسابقات حضور پیدا می کنم.
4-از اینکه برای تیم ذوب آهن نمی دوی چه احساسی دارید؟
با تیم ذوب آهن مقام های مختلفی در کشور کسب کردم و افتخار می کنم که زمانی دونده باشگاه ذوب آهن اصفهان بودم ولی بخاطر برخی از بی مهری ها تصمیم گرفتم با تیم نفت تهران در رقابت های مختلف شرکت کنم، خوشبختانه تیم نفت از کادرفنی با تجربه و کاربلدی بهره می برد و خوشحالم که در این تیم هستم.
5-درباره مقام های ملی و بین المللی ات برای خوانندگان بگوئید؟
در مسابقات کشوری و در رشته رشته 5000 متر توانستم سکوی نخست را از آن خود کنم که پس از چندین سال یک دونده اصفهانی در دوهای استقامت توانسته بود این مقام را کسب نماید، امسال به همراه تیم ملی به مسابقات آسیایی راه یافتیم و در مسابقات بین المللی جام کازانف قزاقستان مقام سوم رشته 5000 متر را با رکورد 14:39 دقیقه کسب نمودم.
6- هفته گذشته شما در مسابقات دوی صحرانوردی استان اصفهان شرکت کردید اما به سکوی نخست نرسیدی، چه عاملی باعث شد که رتبه دوم را کسب کنید؟
همانگونه که می دانید روز 30 آذرماه اصفهان میزبان مسابقات دوی صحرانوردی کشور می باشد و بنده نیز در این رقابت ها حضور پیدا خواهم کرد، به همین دلیل اکنون دارم خود را برای آن مسابقات آماده می کنم و حجم تمرینات طوری بود که برنامه ریزی برای مسابقات دوی صحرانوردی استان اصفهان نداشتم و به این رقابت ها به چشم مسابقه تمرینی نگاه کردم و روز قبل مسابقه بجای ریکاوری و استراحت مشغول انجام تمریناتم بودم و برنامه ریزی برای مسابقات کشوری دارم که امیدوارم بهترین رتبه را برای استان اصفهان کسب نمایم و میزبانی اصفهان تاثیر مثبتی روی دوومیدانی استان خواهد گذاشت.
7-هیات دوومیدانی استان اصفهان را چگونه می بینید؟
مرتضی لاچیانی و امینی روسای قبلی زحمات فراوانی برای دوومیدانی استان اصفهان کشیدند، اکنون نیز کاملا مشخص است که عبدالرسول یزدی زاده و همکارانش تلاش زیادی برای اهداف هیات می کنند، باید فرصت بیشتری به مسئولین هیات دوومیدانی استان اصفهان داد تا به تجربیات خود بیافزایند، اخذ میزبانی مسابقات دوی صحرانوردی کشور نشان از این دارد که یزدی زاده نگاه ویژه ایی به دومیدانی و ورزشکارانش دارد، ورزشکاران اصفهانی نیز باید از این میزبانی بهره کافی را ببرند و با بهترین نتایج مسابقات را به اتمام برسانند.
8-بهزاد مصطفوی در کدام از رشته های دوومیدانی تخصص دارد؟
رشته اصلی ام دوی 3000 متر با مانع و 5000 متر می باشد و چون این رشته ها استقامتی هستند، دونده گان استقامتی نیز می توانند در مسابقات صحرانوردی شرکت نمایند و به همین دلیل ایران در آسیا در این رشته حرف های زیادی برای گفتن دارد، امسال نیز تیم ملی دوی صحرانوردی به مسابقات آسیایی اعزام می شود که امیدوارم با درخشش در رقابت های کشوری به مسابقات آسیایی اعزام شوم که دور از دسترس نخواهد بود.
9-از عملکرد مجید کیهانی ریاست فدراسیون دوومیدانی خیلی انتقاد می شود، شما به عنوان ورزشکار ملی عملکرد فدراسیون را چگونه می بینید؟
بنده منتقد کیهانی نیستم، مجید کیهانی تلاش خود را می کند، اما به نظر من پیچ و خم های دوومیدانی دستش نیامده و بهتر از اینها می تواند کار کند، مجید کیهانی متاسفانه فقط به نفرات اول توجه دارد و به نفرات بعدی که به عنوان پشتوانه هستند اهمیتی نداده است، همچنین از لحاظ اردوها و تامین مالی ورزشکاران ملی پوش ضعیف ظاهر شده است.
10-در کشور ایران رشته دوومیدانی با چه مشکلاتی روبرو است؟
متاسفانه مسئولین ورزش در کشور تنها به فوتبال توجه دارند و به رشته های دوومیدانی، شنا و دوچرخه سواری که رشته های پر مدال در المپیک هستند اهمیتی نمی دهند، دوومیدانی 24 رشته دارد که در مجموع آقایان و بانوان 48 رشته می باشد یعنی در مسابقات بیش از 140 مدال توزیع می شود و مدال رشته های تیمی در جدول توزیع مدال ها در المپیک تنها یک مدال بحساب می آیند، اگر در المپیک مدال های ورزشکاران کشورمان را در رشته های کاراته، تکواندو، کشتی و وزنه بردای فاکتور بگیریم، ایران در رتبه آخر دست و پا خواهد زد، سران ورزش کشور باید به رشته های پایه نگاه ویژه ایی داشته باشد چراکه استعدادهای زیادی در سطح ایران داریم.
11- بهترین خاطره ورزشی؟
زدن رکورد شخصی خودم در دوی 3000 متر با مانع با ثبت 8:45 دقیقه بهترین خاطره ورزشی ام می باشد.
12-بدترین خاطره ورزشی؟
در زمستان 1394 تمرینات زیادی برای حضور پر قدرت در مسابقات سال 1395 انجام دادم که متاسفانه از ناحیه پا دچار مصدومیت شدم و به نوعی سال 95 را از دست دادم.
13-آرزوی ورزشی بهزاد مصطفوی؟
حضور در مسابقات آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی آرزوی ورزشی ام است، خیلی دوست دارم که ورودی این رقابت ها را کسب نمایم و مطمئن باشید اگر به مسابقات جاکارتای اندونزی رسیدم با مدال به ایران اسلامی بر خواهم گشت.
14-حرف پایانی؟
از همسرم، سید علی بینا و سجاد مرادی به عنوان مربیانم تشکر می کنم.
گفتگو:پژمان سلطانی روزنامه نسل فردا
بهزاد مصطفوی: کیهانی پیچ و خم های دوومیدانی دستش نیامده است
بهزاد مصطفوی: کیهانی پیچ و خم های دوومیدانی دستش نیامده است
بهزاد مصطفوی: کیهانی پیچ و خم های دوومیدانی دستش نیامده است
بهزاد مصطفوی: کیهانی پیچ و خم های دوومیدانی دستش نیامده است
بهزاد مصطفوی: کیهانی پیچ و خم های دوومیدانی دستش نیامده است
بهزاد مصطفوی: کیهانی پیچ و خم های دوومیدانی دستش نیامده است
بهزاد مصطفوی: کیهانی پیچ و خم های دوومیدانی دستش نیامده است
بهزاد مصطفوی: کیهانی پیچ و خم های دوومیدانی دستش نیامده است
بهزاد مصطفوی: کیهانی پیچ و خم های دوومیدانی دستش نیامده است

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    تجلیل از قایقرانان افتخارآفرین اصفهانی در آسیا + تصاویر

    برگزاری آئین تجلیل از 110 مربی، داور و قهرمان هیات اسکیت استان اصفهان +تصاویر

    سپاهان 3-شمس‌آذر قزوین 0/طلایی‌پوشان بعد از هفته‌ها طعم پیروزی را چشیدند+تصاویر

    تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد حسن استکی پیشکسوت فوتبال اصفهان

    برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و برگزیدگان ورزشی استان اصفهان+تصاویر

    پیروزی تیم ملی هندبال جوانان مقابل پرواز هوانیروز اصفهان+تصاویر