» » مصاحبه با کسی که قاسم حدادی فر را خیلی زود به میادین برگرداند

مصاحبه با کسی که قاسم حدادی فر را خیلی زود به میادین برگرداند

0
2040
کد خبر: 359
به گزارش سایت موج ورزش به نقل از روزنامه نسل فردا،تیم فوتبال ذوب‌آهن روز 24 آذرماه 96 یک دیدار دوستانه برابر سپهر نقش‌جهان برگزار کرد. ویژه‌ترین اتفاق بازی این بود که قاسم حدادی‌فر در آن به میدان رفت. کاپیتان دوم ذوب‌آهن پنجم مردادماه 96 در جریان دیدار با سیاه‌جامگان از هفته اول لیگ برتر در برخورد با بازیکن حریف رباط صلیبی قدامی پاره کرد و از آنجا که برای دومین بار ظرف یک سال و در ۳۴ سالگی به این مصدومیت گرفتار آمد برخی حتی آن را به مثابه پایان فوتبالش قلمداد کردند اما قاسم تنها ۱۴۱ روز پس از این آسیب‌دیدگی سخت برای ذوب‌آهن بازی کرد. اما آن چیزی که کسی ندید و به آن اشاره نکرد این بود که حدادی فر چگونه کمتر از پنج ماه به میادین بازگشت؟! مسعود حسن زاده بازیکن تیم فوتبال سپاهان که مصدومیت مشابه ایی همچون حدادی فر دارد و دوماه زودتر از حدادی فر عمل کرده اما این بازیکن تاکنون به تمرینات گروهی تیم نرسیده است. در این گزارش سراغ کسی رفتیم که با کوله باری از تجربه در امر بدنسازی، باعث شد که قاسم حدادی فر خیلی زود به میادین باز گردد. صحبت از غلامرضا امینی زاد است که بیش از 30 سال تجربه در امر مربیگری بدنسازی تیم های مختلف ورزشی دارد، اما آن چیزی که کارشناسان را به فکر فرو می برد این است که امینی زاد نزدیک به 25 سال در باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن فعالیت داشته و به نوعی این باشگاه سرمایه گذاری زیادی روی امثال امینی زاد کرده است و اکنون که موقع بهره برداری و استفاده از این مربیان با تجربه است چرا امثال امینی زادها از ورزش حرفه ایی دور هستند؟! این ها سئوالاتی است که مدیران باشگاه های اصفهانی باید به آن پاسخ دهند. خبرنگار ما با غلامرضا امینی زاد مصاحبه ای ترتیب داده که توجه شما را به این گفتگو جلب می نمائیم:
1)آقای امینی زاد خودتان را برای خوانندگان روزنامه نسل فردا معرفی کنید؟
غلامرضا امینی زاد متولد 19 خرداد 1342 هستم، مدرک تحصیلی فوق لیسانس تربیت بدنی گرایش فیزیولوژی دارم و کارمند اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان می باشم. در حوزه قهرمانی رشته ام دوومیدانی بود که نزدیک به چهار سال در ماده 200 متر داخل سالن رکورد ملی را در دست داشتم و در همین ماده سه مدال برنز بین المللی را کسب نمودم.
2) از سوابق مربیگری خودتان در امر بدنسازی بگوئید؟
در سال 1372 و 1380 دوره های تخصصی بدنسازی را زیر نظر در کشورهای آلمان و تایلند گذراندم، در مسابقات آسیایی بانکوک مربی بدنساز تیم های ملی قایقرانی، تیراندازی، جودو و دوچرخه سواری بودم، در سطح باشگاهی نیز در تیم هندبال سپاهان، تیم های هندبال، بسکتبال، دوومیدانی و فوتبال ذوب آهن سابقه مربیگری دارم و در زمانیکه تیم فوتبال ذوب آهن به مقام نایب قهرمانی آسیا رسید بنده به عنوان مربی بدنساز در کنار منصور ابراهیم زاده و دیگر کادر فنی این تیم حضور داشتم، پس از چهار پنج سال دوری از سطح حرفه ایی سال گذشته به عنوان مربی بدنساز در تیم فوتبال مس کرمان فعالیت نمودم. در باشگاه های شهر اصفهان به ویژه در زمینه بازتوانی ورزشکاران حرفه ایی که با آسیب های جدی روبرو هستند فعالیت دارم.
3)پس از پرس و جوی فراوان متوجه شدیم که قاسم حدادی فر کاپیتان خوش اخلاق ذوب آهن پس از عمل جراحی تمرینات خود را زیر نظر شما انجام داده است، چه عاملی باعث شد که قاسم حدادی فر پیش از موعد به میادین باز گردد؟
خیلی ها تصور می کردند که قاسم حدادی فر با این مصدومیت فوتبالش تمام شده و دیگر به میادین باز نخواهد گشت، به نظر من قاسم جزء معدود بازیکنانی است که باید حالا حالاها در سطح حرفه ایی فوتبال بازی کند، آن چیزی که باعث شد قاسم خیلی زود به میادین بازگردد، خواست خداوند منان بود و بنده نیز به عنوان یک وسیله توانستم به قاسم برای بازگشت کمک کنم، اما نباید از تلاش و ممارست خوده قاسم زیر تمرینات طاقت فرسا به آسانی گذشت چراکه وی با انگیزه خاصی تمرینات را دنبال می کرد.
4)آقای امینی زاد مسعود حسن زاده مهاجم تیم فولادمبارکه سپاهان با همین نوع مصدومیت(پارگی رباط صلیبی قدامی)مواجه است، چه عاملی باعث شده که حسن زاده به تمرینات گروهی تیمش هنوز نرسد؟
دقیقا زمان عمل جراحی مسعود را نمی دانم، فقط این را می دانم که وی دوماه زودتر از قاسم پای خود را به تیغ جراحان سپرده، ولی اینکه در زمان بازتوانی چه کارهایی را انجام داده و تمریناتش زیر نظر چه کسی می باشد اطلاعات چندانی ندارم، آخرین خبری که دارم حسن زاده زیر نظر مربی بدنساز سپاهان تمرین می کند، خیلی عوامل می تواند در نرسیدن حسن زاده به تمرینات گروهی تاثیرگذار باشد، در واقع طراحی یک پروتکل برنامه تمرینی بازتوانی برای مصدومان به ویژه برای ورزشکاران حرفه ایی که باشگاهها سرمایه گذاری زیادی روی آنها کرده اند بسیار مهم و باید رعایت شود.
5)آقای امینی زاد برخی از مربیان فوتبال ایران در اوائل فصل زمانیکه تیمشان نتیجه نمی گیرند، عدم نتیجه گیری را به تمرینات بدنسازی پیش از فصل ربط می دهند، نظر شما در این رابطه چیست؟
در واقع علم بدنسازی در واقع آماده و مهیاکردن بدن ورزشکار برای رسیدن به سبک ایده آل است و زمانیکه ورزشکار وارد پروسه مسابقات می شود باید در بهترین شرایط باشد، اینکه برخی تیم ها عدم نتیجه گیری را به بدنسازی قبل از فصل ربط می دهند درست نمی باشد چراکه همه تیم ها این پروسه را گذرانده اند، در اینجا باید به همان طراحی و برنامه ریزی تمرینی تیم ها اشاره کرد، یکسری تمرینات بدنسازی قبل از فصل، یکسری در طول فصل و یکسری در آخر فصل داریم و باید این تمرینات اصولی پیگیر شود تا مشکلی برای بازیکنان تیم از نظر بدنی پیش نیاید. بهترین زمان برای فصل بدنسازی 6 الی 8 هفته قبل از آغاز مسابقات می باشد.
6) بعضی ها این نظر را دارند که برخی از بازیکنان برای فرار از تمرینات پیش از فصل، قرارداد خود را در روزهای پایانی نقل و انتقالات ثبت می کنند، نظر شما در این مورد چیست؟
متاسفانه اینگونه است و تیم ها مایل هستند از مهره های کلیدی خود در طول فصل بهره ببرند و عدم حضور برخی از بازیکنان در تمرینات بدنسازی پیش از فصل هم به خودشان و هم به تیم ضربه می زند چراکه بازیکن از نظر جسمانی، روحی و تاکتیکی تواما باید آماده باشد.
7) نقش بدنساز در طول فصل رقابت ها چیست؟
به عنوان یک مربی بدنساز باید بگویم نقش مربی بدنساز در کوران مسابقات لیگ بسیار پررنگ تر از هر زمان دیگری است، البته منظورم این نیست که نقش بدنسازی پیش از آغاز فصل مهم نیست، آماده سازی پیش از آغاز فصل به مانند اندوخته و ذخیره‌ای است که تا پایان فصل به یک تیم کمک می کنند، درست شبیه باک بنزین ماشینی که باید پر باشد تا ماشین بتواند مسیر را بدون مشکل طی کند، در زمان برگزاری مسابقات لیگ برتر مهمترین نقش مربی بدنساز رعایت حجم و شدت تمرینات، ریکاوری و احیای مجدد، بازسازی ذخایر انرژی از دست رفته و ... است. اینها نقش مربی بدنساز است که باید کنترل شود.
8)آقای امینی زاد با این کوله بار تجربه چرا اکنون خانه نشین است؟
بنده خودم را در سطحی نمی بینم که بگویم چرا اکنون خانه نشین هستم، به هرحال شرایط و دنیای حرفه ایی اینگونه ایجاب می کند و با این قضیه کنار آمده ام، به هرحال بنده سعی کرده ام زمانیکه از دنیای حرفه ایی دور هستم علم، دانش و مطالعات خود را در زمینه بدنسازی به روز کنم. استفاده از شخص یا اشخاص به سیاست گذاری باشگاه ها برمی گردد.
9)چه پیشنهاد یا پیشنهاداتی برای مدیران باشگاه های اصفهان دارید؟ به اعتقاد بنده باشگاه های حرفه ایی نیاز به یک اتاق با تیم تخصصی دارند که بتوانند تجزیه، تحلیل و آنالیز کنند، زمانیکه باشگاه ها مربی بزرگ به خدمت می گیرند و از آنها برنامه می خواهند، باید این برنامه در اتاق فکر یا اتاق تیم تخصصی مورد بررسی و به چالش کشیده شود و فاکتورهای مورد نظر باشگاه مدنظر قرار گیرد.
10) هفته گذشته برای شما اتفاقی افتاد که اهالی ورزش را ناراحت کرد، در این مورد صحبت کنید و از وضعیت جسمانی خودتان در حال حاضر بگوئید؟
اتفاقی که برایم رخ داد متوجه اش نبودم و این بود که درد شدیدی در ناحیه قفسه سینه حس کردم که مرا به بیمارستان تخصصی چمران انتقال دادند که پس از گرفتن نوار قلب نیاز به عمل آنژیو پیدا کردم، در واقع یکی از رگهای اصلی خونرسانی به قلبم دچار گرفتگی شدیدی شده بود که به لطف خداوند و دعای خیر دیگران، اکنون حالم رو به بهبود می باشد.
11)صحبت پایانی؟
آرزوی موفقیت و تندرستی برای همه دارم و امیدوارم در دنیای حرفه ایی تیم های ورزشی استان اصفهان بتواند در سطح مسابقات ملی و بین المللی نقش پر رنگتری را ایفاء کنند و در جایگاه بالایی قرار گیرند.
گفتگو:پژمان سلطانی
مصاحبه با کسی که قاسم حدادی فر را خیلی زود به میادین برگرداند
مصاحبه با کسی که قاسم حدادی فر را خیلی زود به میادین برگرداند

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    افتتاح نمایشگاه خودروها و موتور سیکلت‌های کلاسیک در اصفهان+تصاویر

    تجلیل از قایقرانان افتخارآفرین اصفهانی در آسیا + تصاویر

    برگزاری آئین تجلیل از 110 مربی، داور و قهرمان هیات اسکیت استان اصفهان +تصاویر

    سپاهان 3-شمس‌آذر قزوین 0/طلایی‌پوشان بعد از هفته‌ها طعم پیروزی را چشیدند+تصاویر

    تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد حسن استکی پیشکسوت فوتبال اصفهان

    برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و برگزیدگان ورزشی استان اصفهان+تصاویر