» » فاخر افتخاری: استاندار اصفهان فکری برای بسکتبال این استان کند

فاخر افتخاری: استاندار اصفهان فکری برای بسکتبال این استان کند

0
3017
کد خبر: 419
به گزارش سایت موج ورزش به نقل از روزنامه نسل فردا، پدرش هندبالی بوده و مادرش نیز رشته والیبال را دنبال کرده است و هم پدر و هم مادر در کسوت سرمربی در خدمت هندبال و الیبال استان اصفهان و کشور بوده اند، اما خودش یک بازیکن بسکتبال می باشد، صحبت از سید امیر فاخر افتخاری است که وی بازیکن تیم هیات بسکتبال استان اصفهان می باشد، خبرنگار ما با این بازیکن 22 ساله و 202 سانتیمتری مصاحبه ایی انجام داده که توجه شما را به این گفتگو جلب می نمائیم:
1)آقا فاخر پدر هندبالی، مادر والیبالی چه عاملی باعث شد که شما بسکتبالیست شوید؟
زمانیکه 10 ساله بودم به همراه مادرم به مجموعه ورزشی کارگران رفتم که آقای جمشید عرب مرا دید و به مادرم گفت که امیر فاخر را به تمرینات تیم بسکتبال بیاورید، از آن موقع بود که بسکتبال را شروع کردم.
2)آیا در زمان نونهالی به رشته بسکتبال علاقه پیدا کردی؟
همان موقع به این رشته علاقه پیدا کردم و خوشحالم که بسکتبال را دنبال می کنم چراکه بسکتبال رشته ای دانشگاهی است و افرادی که درش هستند از نظر فهم و شعور در سطح بالایی می باشند و در کل فیزیکم به بسکتبالی ها می خورد.
3)در چه تیم هایی سابقه بازی دارید؟
این چند ساله تنها برای تیم های استان اصفهان به میدان رفتم، در فصل 92-93 در تیم ذوب آهن، در فصل 93-94 در تیم پمینا، در فصل 94-95 در تیم آینده سازان بودم که متاسفانه آینده سازان در میانه راه منحل شد، در فصل 95-96 در لیگ دسته اول برای پرواز بازی نمودم و در فصل 96-97 به همراه تیم امید هیات بسکتبال استان اصفهان با بدشانسی نتوانستیم از مرحله پلی آف عبور کنیم. گفتنی است سال 1393 در قالب تیم دانش آموزی ایران به مقام نایب قهرمانی جهان در کشور چین دست یافتیم.
4)چه عاملی باعث شد که تیم هیات بسکتبال استان اصفهان در سوپر لیگ امیدهای کشور از مرحله حذفی عبور نکند؟
در مرحله گروهی به عنوان تیم دوم صعود کردیم و در مرحله نیمه نهایی به ماهشهری خوردیم که در مرحله گروهی رتبه اش از ما پایین تر بود، اما بی تجربه گی باعث شد که نتیجه بازی را واگذار نمائیم، همه فکر می کردند که ما به فینال می رسیم و این عاملی شد که خود را از قبل پیروز شده در مرحله نیمه نهایی بدانیم چراکه تیم اصفهان بسیار خوب بود، اما نتوانستیم به فینال راه یابیم که جا دارد اینجا از مردم خوب اصفهان تشکر کنم که در طول بازی ها بویژه در دیدار با ماهشهر ما را تنها نگذاشتند و حمایت ویژه ایی از تیم هیات بسکتبال استان اصفهان داشتند اما شرمنده آنها شدیم.
5)سطح رقابت های سوپر لیگ امیدهای کشور را چگونه ارزیابی کردید؟
سطح رقابت های سوپر لیگ امیدهای کشور بسیار بالا بود و امیدوارم یک تیم ملی امید از برترین بازیکنان تشکیل دهند، چراکه با تشکیل تیم امید پشتوانه خوبی برای تیم بزرگسالان خواهیم داشت.
6)چرا تنها در تیم های اصفهانی بازی کردید، آیا پیشنهادی از تیم های دیگر نداشتید؟
از تیم های دیگر پیشنهاد داشتم حتی در سال 1393 از کشور برزیل پیشنهاد داشتم که بخاطر عرق و علاقه به شهر و استانم به پیشنهادات جواب رد دادم و دوست دارم با بسکتبال استان اصفهان پیشرفت نمایم، اما شرایط اسپانسرینگ در اصفهان پیرامون بسکتبال بسیار ضعیف است، در کشور 14 دوره سوپر لیگ برگزار شده که 9 دوره قهرمانی از آن ذوب آهن اصفهان می باشد، اکنون چرا کسی به عنوان اسپانسر پا پیش نمی گذارد، از مسئولین باشگاه های سپاهان و ذوب آهن می خواهم که این رشته را حمایت کنند، همچنین از محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان تقاضا دارم که فکری برای حمایت بسکتبال اصفهان کند، چراکه ما بیش از دو تیم بازیکن داریم که در خارج از استان برای تیم های دیگر بازی می کنند و حیف است که این بازیکنان در کنار هم برای شهرمان بازی نکنند.
7)هیات بسکتبال استان اصفهان را با وجود جواد داوری چگونه ارزیابی می کنید؟
بسکتبال استان اصفهان با وجود جواد داوری بسیار متحول شده است، داوری در رده های پایه کارهای خوبی انجام داده و برای اولین بار در ایران یک مربی صربستانی برای رده های پایه آورد، داوری بیس و پایه ایی را در حال اجراء کردن است که در آینده قطعا نتیجه اش را خواهیم دید و اسپانسرها باید از ایده های رئیس هیات بسکتبال استان اصفهان حمایت کنند.
8) رامین طباطبایی روز 23 دی ماه 96 در مجمع انتخاباتی از 41 رای ماخوذه با 23 رای به عنوان رئیس جدید فدراسیون بسکتبال انتخاب شد، این انتخاب را چگونه می بینید؟
در دوره آخر محمود مشحون بی مهری های زیادی به بازیکنان اصفهانی نسبت به دعوت در تیم های ملی ایران شد و با وجود بازیکنان شاخص از اصفهان حتی برای تیم ملی ب هم کسی را دعوت نمی کردند، امیدوارم با آمدن طباطبایی این بی مهری ها از بین برود و بازیکنان اصفهانی به جایگاه اصلی خود در تیم های ملی برسند.
9)در مسابقات انتخابی جاکارتا چه تیم هایی رقیبان اصلی ایران محسوب می شوند؟
مسابقات بسکتبال انتخابی رقابت های آسیایی اندونزی از یک ماه دیگر آغاز می شود و از رقیبان اصلی ایران می توان به استرالیا، فیلیپین و کره جنوبی اشاره کرد.
10)آرزوی ورزشی امیر فاخر افتخاری؟
بازی کردن در لیگ های اروپایی آرزوی ورزشی ام می باشد.
11)بهترین خاطره ورزشی ات؟
بهترین خاطره ورزشی ام به سال 1393 بر می گردد در قالب تیم دانش آموزی ایران به مقام نایب قهرمانی جهان در کشور چین دست یافتیم.
12)بدترین خاطره ورزشی ات؟
قبل از مسابقات آسیایی جوانان در سال 1394 مصدوم شدم که این تلخ ترین خاطره ورزشی ام محسوب می شود.
13)صحبت پایانی؟
از خانواده، مربیان، بازیکنان تیم امید هیات بسکتبال استان اصفهان تشکر می کنم که در کنارم بودند.
گفتگو: پژمان سلطانی
فاخر افتخاری: استاندار اصفهان فکری برای بسکتبال این استان کند
فاخر افتخاری: استاندار اصفهان فکری برای بسکتبال این استان کند
فاخر افتخاری: استاندار اصفهان فکری برای بسکتبال این استان کند

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    تجلیل از قایقرانان افتخارآفرین اصفهانی در آسیا + تصاویر

    برگزاری آئین تجلیل از 110 مربی، داور و قهرمان هیات اسکیت استان اصفهان +تصاویر

    سپاهان 3-شمس‌آذر قزوین 0/طلایی‌پوشان بعد از هفته‌ها طعم پیروزی را چشیدند+تصاویر

    تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد حسن استکی پیشکسوت فوتبال اصفهان

    برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و برگزیدگان ورزشی استان اصفهان+تصاویر

    پیروزی تیم ملی هندبال جوانان مقابل پرواز هوانیروز اصفهان+تصاویر