» » اعظم گلزاری: اشل داوری بانوان فوتسال بسیار پایین است

اعظم گلزاری: اشل داوری بانوان فوتسال بسیار پایین است

0
3236
کد خبر: 516
به گزارش سایت موج ورزش به نقل از روزنامه نسل فردا، پنج روزی است که جام جهانی فوتبال 2018 به میزبانی کشور روسیه آغاز شده است و هرجا که می رویم صحبت از فوتبال به ویژه تیم ملی فوتبال ایران می باشد، ما می خواهیم یک مقدار از فوتبال فاصله بگیریم، برویم به سمت فوتسال بانوان ایران، آنهم از نوع داوری، داوران بانوی فوتسال کشورمان بسیار با مشکلات مواجه هستند که فدراسیون فوتبال و هیات های فوتبال استان ها باید چشم خود را روی این مشکلات نبندند و راهکارهایی را برای رفع مشکلات این قشر زحمتکش پیدا کنند، اعظم گلزاری یکی از داوران استان اصفهان است که خبرنگار ما با وی مصاحبه ایی انجام داده که توجه شما را به این گفتگو جلب می نمائیم:
1)خودتان را کامل برای خوانندگان نسل فردا معرفی نمائید؟
با سلام، روز 16 اردیبهشت سال 1364 در شهرستان خمینی شهر به دنیا آمدم که دارای مدرک کارشناسی در رشته های تاریخ و تربیت بدنی می باشم و نزدیک 7 سال است که در مسابقات فوتسال لیگ برتر بانوان قضاوت می کنم.
2)قبل از داوری، فوتسال هم بازی می کردید؟
سال 1379 بود که خواهرم برای ثبت نام رشته کاراته به مجموعه ورزشی قدس خمینی شهر آمده بود، زمانیکه به خانه آمد گفت بنری نصب شده که در رشته فوتسال بانوان ثبت نام انجام می شود که بلافاصله خودم را به مجموعه ورزشی قدس رساندم و از همان موقع فوتسال را آغاز نمودم، از طرفی خیلی علاقه به فوتبال داشتم چراکه بازی های تیم محبوبم پرسپولیس و تیم ملی را از تلویزیون دنبال می کردم، بنده تا سال 1388 به عنوان بازیکن بطور جدی در تیم های منتخب استان اصفهان سابقه بازی کردن دارم.
3)در چه تیم های باشگاهی توپ زده اید؟
به دلیل اینکه آن موقع باشگاهی در استان در رشته های فوتسال یا فوتبال تیمداری نمی کرد، بازیکنان در قالب منتخب استان، منتخب هلال احمر و منتخب دانش آموزی به رقابت های کشوری اعزام می شدند که بنده با تیم هلال احمر سوم و با تیم دانش آموزان استان مقام چهارم کشور را کسب نمودم، حتی به عنوان مربی تیم بنده در مسابقات جوانان استان مقام سوم را به دست آورد.
4)چه عاملی باعث شد داوری را به صورت حرفه ایی دنبال کنید؟
زمانیکه فوتسال بازی می کردم زهرا کریمی مربی بنده اجازه نمی داد جایی بروم حتی از باشگاه سایپا هم پیشنهاد داشتم که پس از آن تصمیم گرفتم که به سمت داوری بروم، بنده سال 1386 کارت درجه 3 داوری ام را اخذ کردم و در کنار فوتسال، جسته و گریخته کار قضاوت را انجام می دادم، سال 1390 با وجود اینکه کارت داوری بنده درجه 2 بود برای قضاوت در لیگ برتر به فدراسیون معرفی شدم و اکنون نزدیک 7 سال است که در این لیگ سابقه قضاوت دارم. در این بین کارت داوری درجه یک و ملی خود را هم گرفتم.
5)خانم گلزاری وقتی پای صحبت داوران آقا می نشینیم آنها از دستمزد کم گله مند هستند، وضعیت دستمزد بین داوران خانم چگونه است؟
متاسفانه قضیه دستمزد پایین داوران صحت دارد که در بانوان این امر مشهودتر می باشد، چراکه اشل داوری بسیار پایین و اکثر ایاب و ذهاب های داوری به عهده خودمان است و متاسفانه خیلی دیر به دیر حق ماموریت و ایاب و ذهاب ما پرداخت می شود و ممکن است بیش از یکسال طول بکشد که این واقعا مشکل بزرگی محسوب می شود.
6)چه راهکارهایی برای رفع این مشکل شما پیشنهاد می کنید؟
اگر این حرکت از سوی هیات فوتبال استان شروع شود که زمانیکه مسابقه ایی انجام می شود، بلافاصله پس از پایان رقابت ها حق الزحمه داوران پرداخت شود مشکلات این قشر به حداقل می رسد، به همین ترتیب فدراسیون همین امر را در دستور کار قرار دهد و آخر هر ماه یا حداقل دو ماهی یکبار دستمزد داوران را پرداخت کنند، هم انگیزه ایی برای داوران می شود و هم دغدغه آنها کم خواهد شد. تعویق حقوق و دستمزد برای داوری که شاغل نیست باعث می شود برای ایاب و ذهاب داوری چشمش به اطرافیان باشد و این واقعا خوب نیست و به مرور زمان باعث کاهش انگیزه بین داوران می شود و در کنار آن همراهی خانواده را نیز از دست خواهند داد.
7)سطح داوری بانوان را در فوتسال استان اصفهان را چگونه ارزیابی می کنند؟
داوران استان اصفهان از داوران بسیار خوب کشور محسوب می شوند، در لیگ برتر کشور استان اصفهان 7 داور به نام های مرضیه پناهی، مریم ناصری، اعظم حسینی، سمیه پودینه، عظیمه شکرانه، پریسا سلیمانی و من دارد که اصفهان یکی از استان هایی می باشد که بیشترین داور را در لیگ برتر دارد.
8)داوری بانوان را در فوتسال کشور چگونه می بینید؟
سه داور بین المللی به نام های مریم پورجعفریان(استان خراسان رضوی)، گلاره کاظمی(استان تهران) و زری فتحی(استان فارس) داریم، نشان از این دارد که داوری در کشورمان پیشرفت کرده است، تیم ملی فوتسال ایران قهرمان بانوان آسیا شد، بازیکنان این تیم در لیگ برتر حضور دارند و این سطح رقابت های لیگ برتر را بسیار بالا برده، در کنار این مسابقات نیز به صورت اتوماتیک نیز سطح داوری بسیار بالا رفته است.
9)بهترین قضاوت اعظم گلزاری؟
بهترین قضاوتم بر می گردد به دیدار دو تیم ملی حفاری خوزستان و صنعت نفت آبادان که از آن به دربی اهواز یاد می کنند، دیدار بین دو تیم اول و دوم جدول بود که سالن مملو از تماشاگر جو سنگینی در سالن حاکم بود و بنده به عنوان داور دوم قضاوت خوبی را انجام دادم.
10)بدترین قضاوت اعظم گلزاری؟
پیش از آغاز نیم فصل دوم در سال گذشته من و مریم ناصری در کلاس کورس فیفا شرکت نمودیم که 5، 6 روز به طول انجامید و بسیار این کلاس از نظر عملی سخت و سنگین بود، پس از پایان این دوره به شهر ساری جهت قضاوت دیدار دو تیم شهروند ساری و مس رفسنجان اعزام شدیم، خستگی و فشار کلاس، جو بد سالن با وجود تماشاگران و رفتارهای مربی تیم شهروند ساری باعث شد بدترین قضاوت را در دوران داوریم داشته باشم.
11)آرزوی ورزشی ات را بگوئید؟
امیدوارم یک روز به عنوان داور در میادین بین المللی قضاوت کنم هرچند باید خیلی زودتر این اتفاق رخ می داد، شاید کوتاهی از خودم بوده باشد اما انگیزه ام را برای رسیدن به این مهم از دست نخواهم داد.
12)الگوی داوری اعظم گلزاری؟
محمد بیاتی و علی حفیظی دو داور خوب ملی فوتسال استان اصفهان هستند که از لحاظ شخصیت و سخت کوشی سرآمد هستند که آنها را تحسین و الگوی خود قرار داده ام.
13)خانم گلزاری اگر دختر شما خواست یک روز داور فوتسال شود آیا شما به آن اجازه خواهید داد؟
مایل هستم که فرزندم سمت داوری بیاید اما یک سری شرایط و جوی حکمفرماست که ترس از آن دارم، ولی به هرحال تصمیم نهایی را بر عهده خودش خواهم گذاشت.
14)خانم گلزاری شما علاوه بر اینکه داوری ملی هستید نایب رئیسی هیات فوتبال شهرستان خمینی شهر را نیز بر عهده دارید، در زمینه داوری و برگزاری مسابقات چه برنامه ای برای سال 97 دارید؟
سعی بر این داریم که داوران خوبی را از خمینی شهر به استان معرفی کنیم و برای برگزاری مسابقات فوتسال در رده های مختلف سنی کارگروهی تشکیل دادیم و امسال شاهد فعالیت بیشتری در حوزه بانوان خواهیم بود.
15)حرف پایانی؟
قضاوت جزء علایق ما می باشد، داوری تمام زندگی یک داور نیست و جزئی از زندگی آن محسوب می شود، مایل هستم در کنار شخصی، داوری را نیز به نحو احسن دنبال کنم، در این امر باید از خانواده و همسرم کمال تشکر را داشته باشم که همیشه حامی من بودند.
نویسنده: پژمان سلطانی
اعظم گلزاری: اشل داوری بانوان فوتسال بسیار پایین است
اعظم گلزاری: اشل داوری بانوان فوتسال بسیار پایین است
اعظم گلزاری: اشل داوری بانوان فوتسال بسیار پایین است
اعظم گلزاری: اشل داوری بانوان فوتسال بسیار پایین است
اعظم گلزاری: اشل داوری بانوان فوتسال بسیار پایین است

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    افتتاح نمایشگاه خودروها و موتور سیکلت‌های کلاسیک در اصفهان+تصاویر

    تجلیل از قایقرانان افتخارآفرین اصفهانی در آسیا + تصاویر

    برگزاری آئین تجلیل از 110 مربی، داور و قهرمان هیات اسکیت استان اصفهان +تصاویر

    سپاهان 3-شمس‌آذر قزوین 0/طلایی‌پوشان بعد از هفته‌ها طعم پیروزی را چشیدند+تصاویر

    تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد حسن استکی پیشکسوت فوتبال اصفهان

    برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و برگزیدگان ورزشی استان اصفهان+تصاویر