» » همراه با مدرس رسمی فدراسیون فوتبال در آستانه جام ملتهای آسیا

همراه با مدرس رسمی فدراسیون فوتبال در آستانه جام ملتهای آسیا

0
1409
کد خبر: 643
به گزارش موج ورزش به نقل از روزنامه نسل فردا ورزشی،جام ملت‌های فوتبال آسیا که برای اولین بار با شرکت 24 تیم به میزبانی امارات برگزار خواهد شد، روز پنجم ژانویه 2019 (15 دی ماه 97) آغاز خواهد شد و تا روز اول فوریه (11 بهمن ماه) نیز به طول خواهد انجامید. این رقابت ها قرار است در 6 گروه چهار تیمی در شش شهر مختلف امارات برگزار شود که تیم ایران به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی مدنظر قرار گرفته است. به همین منظور خبرنگار ما به سراغ قاسم رحیمی پیشکسوت و مدرس رسمی فدراسیون فوتبال رفته و با وی پیرامون لیگ برتر فوتبال، شرایط تیم های فولادمبارکه سپاهان و ذوب آهن در نیم فصل نخست لیگ برتر و حضور تیم ملی در جام ملت های آسیا گفتگو نموده که این کارشناس خبره فوتبال صحبت های ذیل را انجام داده است:
لیگ برتر فوتبال(97-98) در حالی آغاز شد که تیم ها از سطح آمادگی مطلوبی برخوردار نبودند و به خوبی تمرینات بدنسازی و مقدمات کار را انجام نداده بودند، لذا در ابتدای فصل از تیم هایی همچون تراکتورسازی تبریز که انتظار بیشتری داشتیم شاهد بازی های زیبایی نبودیم و همین امر باعث شد برخی از تیم هایی همچون پدیده مشهد که سر و شکل بهتری گرفته بودند و سازماندهی داشتند در کورس صدرنشینی تا پایان نیم فصل باقی ماند.
تیم پدیده با ارائه بازی های زیبا نتایج خوبی را کسب نمود، تیم های دیگری مثل تیم سپیدرود رشت از همان ابتدا معلوم بود که به دلیل مشکلات مدیریتی نتوانند امتیازات لازم را کسب کنند تا در قعر جدول دست و پا زنند، با گذشت چند هفته از لیگ، برخی تیم ها همچون ماشین سازی تبریز که تیمی محکم و مسنجم می باشد توانست خود را از تیم های رده پایین جدا کند و شاگردان مهاجری حتی در رقابت با تیم های مدعی بسیار خوب ظاهر شدند و از آنها امتیاز گرفتند.
تیم های سرخابی های پایتخت، استقلال و پرسپولیس هم مشکلاتی داشتند، قرمزپوشان تهرانی به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات نیمکت نسبتا خالی داشتند، از طرفی دیگر تیم تهرانی یعنی استقلال فصل را خوب شروع نکرد و به مرور زمان نتایج خوبی را کسب کرد، پیش بینی می شود تیم های استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز در نیم فصل دوم جایگاه مناسبی را تصاحب کنند.
در مورد تیم فوتبال فولادمبارکه سپاهان باید گفت که با آمدن امیر قلعه نویی در راس کادر فنی، پیش بینی می شد این تیم نتایج مطلوب را کسب کند و خوشبختانه این چنین هم شد، امیر قلعه نویی از جمله مربیانی است که قواعد بازی را، هم در مستطیل سبز و هم خارج از آن به خوبی می داند و با توجه به شخصیتی که دارد بازیکنان از وی حرف شنوی دارند.
باشگاه سپاهان با مدیریت مسعود تابش در یارگیری اول فصل به طور مطلوب عمل کرد، تمرینات آماده سازی و بازی های تدارکاتی خوبی را انجام داد و از همان اوائل فصل نشان داد که یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی است. تنها مشکلی که تیم فوتبال سپاهان در اول فصل، با توجه به بک گراندی که از سال قبل داشت این بود که ممکن است بازیکنان این تیم از نظر روحی تحلیل رفته باشند و خوشبختانه پیروزی های اول فصل روحیه بازیکنان را دو چندان کرد و به خوبی از پس بازی های خانگی و خارج از خانه برآمدند و صدرنشین نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال کشور شدند. سپاهان تیم قدرتمندی می باشد که می تواند برای چندمین بار قهرمان کشور شود.
آن چیزی که من به عنوان یکی از نقاط ضعف در تیم سپاهان می بینم عجله زیاد بازیکنان می باشد، سرعت در بازی اهمیت دارد، سرعت زمان و فضا را از حریف می گیرد و موجب مالکیت توپ می شود، اما اگر با سرعت و عجله روی پای بازیکنان حریف رویم، جا خواهیم ماند و به نوعی از جریان بازی خارج خواهیم شد و این مورد بسیار در حرکات سپاهانی ها دیده شده است.
ضعف دوم این است که زمانی تیم فوتبال سپاهان گل به ثمر می رساند روی به بازی دفاعی می آورد و به نوعی اتوبوسی دفاع می کند، این خاصیت باید از شاگردان قلعه نویی دور شود چراکه ممکن است گل تساوی را دریافت کنند.
با توجه به استراتژی امیر قلعه نویی که ارسال از جناحین برای استفاده کیروش استنلی می باشد، سپاهان باید در فصل نقل و انتقالات دو بازیکن در جناح چپ و راست جذب کند که به خوبی روی دروازه حریف سانتر کنند.
پیرامون دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب آهن باید گفت، این تیم فصل گذشته نتایج خوبی را کسب نمود و به عنوان نایب قهرمانی رسید. امسال نیز یکی از تیم هایی است که خیلی خوب فوتبال بازی می کند، به نظر من آوردن امید نمازی به عنوان سرمربی کار اشتباهی بود و اشتباه بزرگتر این بود که وی را اخراج کردند، اگر ذوب آهن با همان سبکی که نمازی داشت جلو می رفت در ادامه به موفقیت دست می یافت، تیم منسجم شده بود و به هماهنگی خاصی رسیده بودند. امیدوارم در نیم فصل دوم امتیازات لازم را کسب کند چراکه بازیکنان این تیم فوتبال خوبی را ارائه می دهند و تنها به دلیل عدم نتیجه گیری از نظر روحی و روانی دچار بحران شده اند.
به عقیده من علیرضا منصوریان گزینه مناسبی پس از نمازی برای ذوب آهن نبود چراکه گزینه های بهتری در شهر اصفهان داشتیم، به هرحال نظر هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه این بوده که منصوریان جایگزین نمازی باشد که در اینجا برای منصوریان و تیمش آرزوی موفقیت می کنم.
در مورد حضور تیم ملی در جام ملتهای آسیا باید گفت که برخی بازیکنان انتخابی کیروش، همچون مسعود شجاعی نباید در لیست اعزامی به امارات قرار می گرفتند و از طرفی بازیکنانی همچون محمدرضا حسینی، دانیال اسماعیلی فر و مهدی مهدی پور می توانستند تیم را در جام ملت ها همراهی کنند، به هرحال نظر سرمربی تیم ملی است و همه باید به نظر کارلوس کیروش احترام گذارند.
در لیست کیروش بازیکنان خوبی داریم که می توانند نتایج خوبی را در جام ملت های 2019 رقم زنند هرچند نباید تیم هایی همچون ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و حتی عربستان را دست کم گرفت چراکه این تیم ها از آمادگی بسیاری برخوردار هستند و بازی های تدارکاتی خوبی را انجام داده اند که تیم ملی از دیدارهای تدارکاتی مناسب محروم بود.
گفتگو:پژمان سلطانی
همراه با مدرس رسمی فدراسیون فوتبال در آستانه جام ملتهای آسیا
همراه با مدرس رسمی فدراسیون فوتبال در آستانه جام ملتهای آسیا
دسته بندی: خبرها / اخبار ویژه

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    افتتاح نمایشگاه خودروها و موتور سیکلت‌های کلاسیک در اصفهان+تصاویر

    تجلیل از قایقرانان افتخارآفرین اصفهانی در آسیا + تصاویر

    برگزاری آئین تجلیل از 110 مربی، داور و قهرمان هیات اسکیت استان اصفهان +تصاویر

    سپاهان 3-شمس‌آذر قزوین 0/طلایی‌پوشان بعد از هفته‌ها طعم پیروزی را چشیدند+تصاویر

    تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد حسن استکی پیشکسوت فوتبال اصفهان

    برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و برگزیدگان ورزشی استان اصفهان+تصاویر