» » خیز رسول معتمدی برای شکستن رکورد جهان

خیز رسول معتمدی برای شکستن رکورد جهان

0
1420
کد خبر: 865
به گزارش موج ورزش، ورزش شهرستان لنجان از دیرباز از جایگاه بالایی در رشته های مختلف ورزشی به ویژه وزنه برداری و پاورلیفتینگ برخوردار بوده و جوانان لنجان موفق شده اند در رده های مختلف سنی سکوهای قهرمانی را در میادین ملی و بین المللی را از آن خود کنند. یکی از این جوانان خوش آتیته که اراده کرده است رکورد جهان را بشکند ، رسول معتمدی وزنه بردار ملی پوش استان اصفهان است. خبرنگار با وی مصاحبه ای انجام داده که در ذیل می خوانیم:
1) آقای رسول معتمدی، چه عاملی باعث شد که وزنه بردار شوید؟
از تلویزیون مسابقات وزنه برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن را که با حضور همشهری خود سهراب مرادی برگزار شد، دیدم، همچنین حضور رشید شریفی دیگر همشهری باعث شد به رشته وزنه برداری علاقمند شوم به سالن وزنه برداری سده لنجان آمدم و کمتر از ده سال در این رشته مشغول به فعالیت هستم.
2) درباره شرایط کنونی خودتان برای ما توضیح دهید؟
تازه از اولین اردوی آماده سازی تیم ملی وزنه برداری برگشته ام، این اردو از نهم آبان تا ۲۰ آذرماه 1399 به مدت ۴۰ روز در کمپ تیم‌های ملی وزنه‌برداری برگزار شد و اردوی دوم قرار است از اواسط دی ماه 1399 آغاز شود.
3) در اردوی نخست تیم ملی که نزدیک به 40 روز برگزار شد، آیا از ملی پوشان رکوردگیری شد؟
در آخرین روز اولین اردو از همه ملی پوشان رکوردگیری رسمی انجام شد که موفق شدم در دسته 102 کیلوگرم رکورد دو ضرب و مجموع ایران را ارتقاء دهم، در مجموع یک کیلوگرم و در دو ضرب وزنه ای که مهار کردم، یک کیلو سنگین تر از وزنه ای بود که نفر اول دنیا بالای سر برده بود، من در حرکت یک ضرب ۱۷۸ کیلوگرم و در دوضرب ۲۲۰ کیلوگرم را مهار کردم که در مجموع 398 کیلو گرم وزنه زدم. و دو کیلوگرم رکورد ایران را که در دست علی هاشمی بود توانستم ارتقاء دهم.
4) در اردوی دوم آماده سازی تیم ملی وزنه برداری بازهم از ملی پوشان رکوردگیری می شود؟
اردوی دوم تیم ملی وزنه برداری که در اواسط دی ماه آغاز می شود جهت مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک توکیو می باشد، در این اردو نیز رکوردگیری داریم و هدفم شکستن رکورد بزرگسالان جهان می باشد، بنده در تمرینات به این رکورد دست یافته ام اما در مسابقات رسمی هنوز نتوانسته ام آن را ثبت کنم.
5) آیا امیدی برای کسب سهمیه المپیک 2020 دارید؟
با توجه به اینکه گزینش برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ تمام شده نمی‌توانم به این دوره المپیک برسم ولی امیدوارم به بازی های آسیایی ۲۰۲۲ و المپیک ۲۰۲۴ راه پیدا کنم.
6) چشم انداز رسول معتمدی را کجا می بینید؟
اکنون عضو تیم ملی ایران هستم، اهل پیش‌بینی نیستم اما به گونه‌ای تلاش خواهم کرد که تمام مسابقات پیش روی را از دست ندهم و برای بهترین عملکرد و نتایج در این رقابت ها تلاش خواهم کرد. هدف اصلی بنده حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس و مسابقات آسیایی 2022 می باشد که امیدوارم در این رقابت های بسیار مهم به مدال دست یابم. همچنین رکورد بزرگسالان جهان در دو ضرب ۲۳۱ کیلوگرم می باشد، می‌خواهم با زدن وزنه ۲۳۲ کیلوگرمی در دو ضرب، تنها فردی باشم که در جهان این رکورد را به ثبت رسانده است.
7) اکنون عضو چه تیم باشگاهی هستید؟
بنده با تیم ملی حفاری اهواز قرارداد دارم که هفته اول لیگ برتر وزنه برداری ایران برگزار شد و موفق شدم در دسته 102 کیلوگرم مقام دوم را از آن خود کنم، با توجه به اینکه وزن خودم 102 کیلوگرم می باشد به صلاحدید کادرفنی به دسته 109 کیلوگرم رفتم و توانستم به این مقام برسم.
8) انتظار رسول معتمدی از باشگاه های بزرگ استان اصفهان چیست؟
یک حسرت بزرگی که همیشه روی دل بچه های وزنه برداری استان اصفهان مانده این است که استان خوزستان همیشه سه تیم لیگ برتری دارد اما در استان اصفهان با توجه به شرکت های صنعتی بزرگ مثل فولاد مبارکه سپاهان و ذوب‌آهن تیمی در لیگ برتر ندارد، این موضوع باعث می‌شود که بچه‌های استان اصفهان که از بهترین قهرمانان و مربیان کشور هستند به خارج از استان کوچ کنند و برای تیم‌های دیگر افتخارآفرینی کنند، اگر باشگاه های فولادمبارکه سپاهان و ذوب‌آهن بتوانند تیمی برای لیگ برتر داشته باشند همه وزنه برداران استان اصفهان یک تیم می شویم و با اقتدار قهرمان ایران خواهیم شد، هرچند شخصا باید از منصور یزدی زاده مدیرعامل کارخانه ذوب آهن تشکر کنم که در طول اردوی اول تیم ملی حمایت همه جانبه ای از بنده داشت، امیدوارم تا مسابقات آسیایی 2022 این حمایت ها ادامه داشته باشد و بتوانم بهترین نتایج را کسب کنم، این را بگویم با توجه به اینکه منصور یزدی زاده فردی ورزش دوست است انشاءالله سال آینده باشگاه ذوب آهن در لیگ برتر تیمداری خواهد کرد.
9) حرف پایانی؟
از علی مرادی رئیس فدراسیون، مسئولین اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، مربیان تیم ملی، ایرج معینی، رشید شریفی، سیدمرتضی سیف‌زاده، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنجان، رئیس هیات وزنه برداری استان اصفهان و همه کسانی که مرا تا به الان همراهی کردند سپاسگذارم و امیدوارم جواب اعتماد آنها را به خوبی دهم.

خبرنگار: پژمان سلطانی
خیز رسول معتمدی برای شکستن رکورد جهان
خیز رسول معتمدی برای شکستن رکورد جهان
خیز رسول معتمدی برای شکستن رکورد جهان
خیز رسول معتمدی برای شکستن رکورد جهان
خیز رسول معتمدی برای شکستن رکورد جهان
خیز رسول معتمدی برای شکستن رکورد جهان

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    تجلیل از قایقرانان افتخارآفرین اصفهانی در آسیا + تصاویر

    برگزاری آئین تجلیل از 110 مربی، داور و قهرمان هیات اسکیت استان اصفهان +تصاویر

    سپاهان 3-شمس‌آذر قزوین 0/طلایی‌پوشان بعد از هفته‌ها طعم پیروزی را چشیدند+تصاویر

    تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد حسن استکی پیشکسوت فوتبال اصفهان

    برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و برگزیدگان ورزشی استان اصفهان+تصاویر

    پیروزی تیم ملی هندبال جوانان مقابل پرواز هوانیروز اصفهان+تصاویر