» » مجید رحیمی زاده: ماچک مربی طراز اول هندبال نیست

مجید رحیمی زاده: ماچک مربی طراز اول هندبال نیست

0
1778
کد خبر: 402
به گزارش سایت موج ورزش به نقل از روزنامه نسل فردا،تیم ملی هندبال ایران در آخرین دیدارش از رقابت‌های قهرمانی آسیا هفته گذشته مقابل ژاپن به میدان رفت که این بازی با نتیجه ۳۳ بر ۲۸ به سود ایران خاتمه یافت تا تیم ملی هندبال ایران به عنوان پنجمی این رقابت‌ها بسنده کند. این مقام پنجمی نتیجه بسیار ضعیفی برای تیم ملی هندبال ایران محسوب شد، به همین منظور به سراغ مجید رحیمی زاده اسطوره، پیشکسوت هندبال سپاهان و مربی کنونی این تیم رفتیم و با وی مصاحبه ایی انجام دادیم که توجه شما را به این گپ خودمانی جلب می نمائیم. رحیمی ‌زاده به مدت 22 سال در رشته هندبال به عنوان بازیکن فعالیت داشته و در کارنامه‌اش سابقه چندین سال عضویت در تیم ملی نیز دیده می‌شود.
1)برای اولین سئوال، پیرامون تیم هندبال سپاهان توضیح دهید؟
تیم سپاهان ریشه دارترین تیم تاریخ هندبال ایران است، 13 قهرمانی در کارنامه دارد و لژیونرهای زیادی را به هندبال کشور معرفی کرده و ملی پوشان تاثیرگذاری در رده های مختلف داشته است، اکنون هم در بعضی از رده های پایه فعالیت دارد، تیم بزرگسالان سپاهان دو سه سالی است دستخوش حوادثی همچون کوچ بازیکنان خوب و تاثیرگذار به تیم های دیگر شده و اکنون تیم از ترکیبی جوان بهره می برد که در آینده خوبی در انتظار این جوانان می باشد، زمانی در استان اصفهان چهار تیم لیگ برتری داشتیم ولی اکنون سپاهان بار هندبال استان را به تنهایی به دوش می کشد و بازیکنان به دلیل معشیت بهتر به استان های دیگر کوچ می کنند که این حق را من به آنها می دهم.
2)هندبال سپاهان امسال چه جایگاهی را در لیگ برتر تصاحب می کند؟
سپاهان در حد خودش تا بدینجای کار خوب نتیجه گرفته است و اکنون در رده سوم هستیم، در یکی دو بازی گذشته بچه ها به راحتی موقعیت های خوب را از دست دادند و چند بازیکن ما با مصدومیت و محرومیت مواجه بودند، بازی های لیگ برتر از 19 بهمن ماه دوباره آغاز می شود که ما در سالن سجادی میزبان حریف خود هستیم که امیدوارم با پیروزی استارت بزنیم و در پایان از جایگاه سومی بالاتر برویم.
3)قراردادهای هندبالی ها در لیگ برتر چگونه است؟
متاسفانه قراردها برای این رشته سنگین و پرآسیب بسیار پایین است، اگر مشکلی برای یک پا بوجود آید نزدیک به 30 میلیون تومان برای درمانش هزینه لازم است این یعنی قرارداد یک بازیکن هندبال در طول فصل، بازیکنی که مخارج زندگی نیز دارد و به علت قراردادهای پایین هندبالی ها در کنار این رشته به شغل دیگری می پردازند و این باعث می شود که بازیکن آن کارایی مورد نظر مربی را نداشته باشد، با توجه به پتانسیل بسیار بالا در هندبال مسئولین باید نگاه ویژه ایی به این رشته داشته باشند.
4) به تیم ملی می رسیم و کسب مقام پنجمی در آسیا که نتیجه واقعا بدی بود، در اینباره صحبت کنید؟
هندبال یک بازی گروهی است و نیاز به هماهنگی و اتحاد خاص بین بازیکنان دارد، تیم ملی هندبال ایران در مسابقات آسیایی از تمام پتانسیل ها بهره برد، کسی فکرش را نمی کرد که تیم ملی به روی سکو نرود، به نظر من هماهنگی لازم بین بازیکنان کم بود، تنها 15 روز قبل از مسابقات بازیکنان تیم ملی تمریناتش را آغاز کردند، به اسلونی سفر و آنجا 4 بازی تدارکاتی انجام دادند، پس از آن بازیکنان تیم ملی در تورنمنت چهارجانبه کشور قطر شرکت کردند که زمانیکه این رقابت ها تمام شد راهی مسابقات آسیایی شدند که به نظر من با 7 یا 8 بازی تدارکاتی تیم به هماهنگی لازم نخواهد رسید، تیم های دیگر آسیایی نزدیک دو سال در کنار هم بودند و کار گروهی آن ها در زمین مسابقه مطلوب بود.
مجید رحیمی زاده: ماچک مربی طراز اول هندبال نیست

5)تیم ملی بازی اول و دوم مسابقات آسیایی را با پیروزی پشت سر گذاشته بود اما در بازی سوم و چهارم به دو شکست رسید، آیا بازیکنان ایران از نظر بدنی به مشکل بر نخوردند؟
نمی توانیم ضعف بدنی را مشکل عدم نتیجه گیری تیم ملی بدانیم چراکه بازیکنان در باشگاه خودشان تمرینات بدنسازی خوبی را پشت سر گذاشتند، در این بین می توانستیم با یک برنامه ریزی مدون به فینال مسابقات آسیایی برسیم که اینگونه نشد.
6)برخی ها اعتقاد دارند که برخی از بازیکنان همچون سعید برخورداری، رحیم مومنی و ... برای حضور در مسابقات آسیایی از قلم افتادند، نظر شما در این مورد چیست؟
مسلما خیلی از نفرات می توانستند با حضور خود به تیم ملی کمک کنند، اما باز هم به تایم و زمان کم بر می گردد و با توجه به اینکه اردوی تیم کمتر از 30 روز برپا شده بود، کادرفنی برآوردی کرده و آن هایی که آماده تر در لیگ بودند را با یک نگاه کلی انتخاب کردند، اگر زمان کافی برای برپایی اردوهای مختلفی بود تعداد نفرات بیشتری به اردو دعوت می شدند و حالت رقابتی به وجود می آمد و بهترین ها به مسابقات مختلف راه پیدا می کردند، جا ماندن برخی از بازیکنان از روی عمد و غرض نبوده، چراکه سرمربی اولین کسی خواهد بود که باید جوابگوی نتایج تیمش باشد، پس وی سعی بر انتخاب برترین ها دارد.
7)مسابقات آسیایی جاکارتا را پیشروی داریم برای موفقیت در این رقابت ها چه باید کرد؟
ما به راحتی می توانیم در فینال مسابقات آسیایی جاکارتا حضور داشته باشیم، به شرطی که از همین الان که تیم برگشته، با یک برنامه ریزی اردوهای مقطعی زمانش مشخص باشد، با توجه به این که مسابقات باشگاهی تا پایان سال 96 می باشد، از اوائل سال 97 اردوها را برپا کنیم، بازی های تدارکاتی برای تیم در نظر بگیریم و با برنامه پیش برویم.
8)نظرتان در مورد بورت ماچک سرمربی ۵۱ ساله اهل اسلوونی تیم ملی هندبال چیست؟
ماچک مربی با دانشی است ولی در تاپ لول دنیا نیست، اگر ما بخواهیم سکان هندبال تیم ملی را دست کسی بدهیم که از او نتیجه بخواهیم، باید ذهنمان را حرفه ایی تر کنیم، ماچک در حد خودش مربی خوبی است اما مربی طراز اول نیست، شاید به خاطر تایم و زمان کم فدراسیون مجبور شده تا ماچک را استخدام کند یا به جزء ماچک کسی نبوده که به تیم ملی ایران بیاید.
9)به اعتقاد شما چه کسی باید سرمربی ایران شود؟
فدراسیون می تواند با رایزنی با سرمربیان تیم های اول تا دهم جهان یکی از آنها را جذب نماید تا شاهد قدرت نمایی ایران در آسیا باشیم.
10)صحبت پایانی؟
آرزوی موفقیت برای تیم های ملی هندبال و سپاهان را دارم و با توجه به پتانسیلی که از بازیکنان سپاهان سراغ دارم، جایگاه خوبی را در پایان فصل کسب نمائیم.
گفتگو:پژمان سلطانی
دسته بندی: خبرها / اخبار ویژه

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    افتتاح نمایشگاه خودروها و موتور سیکلت‌های کلاسیک در اصفهان+تصاویر

    تجلیل از قایقرانان افتخارآفرین اصفهانی در آسیا + تصاویر

    برگزاری آئین تجلیل از 110 مربی، داور و قهرمان هیات اسکیت استان اصفهان +تصاویر

    سپاهان 3-شمس‌آذر قزوین 0/طلایی‌پوشان بعد از هفته‌ها طعم پیروزی را چشیدند+تصاویر

    تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد حسن استکی پیشکسوت فوتبال اصفهان

    برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و برگزیدگان ورزشی استان اصفهان+تصاویر