» » نقش بیمه در جبران خسارت‌های ناشی از حوادث ورزشی

نقش بیمه در جبران خسارت‌های ناشی از حوادث ورزشی

0
457
کد خبر: 1303
به گزارش پایگاه خبری ذره‌بین ورزش، بروز حوادث متنوع و پر مخاطره برای کلیه مراجعین به مجموعه‌های ورزشی مشکلات عدیده‌ای برای دست اندرکاران وصاحبان این مجموعه‌ها پدید می آورد. صاحبان اماکن ورزشی همچون استخرها، سالن‌های ورزشی و بدنسازی ضمن رعایت اصول ایمنی و حفاظتی، گاهی با حوادثی که منجر به نقص عضو و فوت وهزینه‌های پزشکی مراجعین می‌شود، مواجه می‌گردند که مناسب‌ترین راه برای جبران غرامت حوادث پیش بینی نشده، تهیه بیمه‌نامه مسئولیت مدنی مجموعه‌های ورزشی است.
کلیه مدیران و مربیان مراکز ورزشی می‌توانند با خرید این بیمه نامه در برابر حوادث احتمالی برای ورزشکاران و مراجعه کنندگان خود را بیمه نمایند. چنانچه در نتیجه قصور و اهمال بیمه گذار در رعایت اصول ایمنی و حفاظتی مجموعه، خسارت جانی به استفاده کنندگان و ورزشکاران وارد آید بیمه گرپس از احراز مسئولیت بیمه گذار و در صورت لزوم بر اساس رای مراجع قضایی نسبت به پرداخت خسارت اقدام می کند.
بیمه مسئولیت باشگاه ورزشی یکی از الزامی ترین موارد هنگام تاسیس یک مجموعه ورزشی است و در این بیمه نامه شرکت بیمه پرداخت خسارت حوادثی را تقبل می کند که دلیل آن حادثه ،کوتاهی یا عدم اجرای وظیفه مدیر ،مسئول و مربی مجموعه باشد.
در این راستا بیمه حوادث ورزشی هم که برای ورزشکاران توسط فدراسیون پزشکی ورزشی انجام می گیرد فدراسیون در مقابل حق بیمه ای که از ورزشکاران دریافت می کند، متعهد می‌گردد که در صورت وقوع حوادث یا صدماتی که در حین ورزش به ورزشکار وارد می‌شود غرامت پرداخت کند.
بیمه حوادث ورزشی هزینه غرامت نقص عضوی که ورزشکار در هنگام تمرین ورزشی در باشگاه دچار آن شده وحتی پرداخت غرامت فوت ناشی از فعالیت ورزشی را بر عهده می گیرد.اما بر اساس قانون، فدراسیون پزشکی ورزشی کشور هیچگونه تعهدی برای پرداخت دیه و ارش ندارد.یعنی تمام هزینه ها،تسهیلات درمانی فقط شامل هزینه های درمان، نقص عضو یا فوت خود بیمه شده خواهد بود.بر اساس قانون بیمه ورزشکاران در تمام باشگاه های ورزشی اجباری است.یعنی باید زمان ثبت نام ورزشکار چه مبتدی و چه حرفه ای حتما باید هزینه این بیمه حوادث را بپردازد و کارت بیمه حوادث ورزشی را دریافت نماید.
همه ورزشکاران آماتور و حرفه ای،ملی پوشان و قهرمانان و پیشکسوتان و...از خدمات این بیمه نامه استفاده می کنند . محدوده سنی افرادی که مجاز به خرید بیمه نامه ورزشی هستند ،بین5تا75سال است.
همچنین اگر ورزشکار بین 72ساعت تا 60روز بعد از تاریخ عضویت،نیاز به استفاده از بیمه حوادث ورزشی خود پیدا کند،می توانند از حداقل تعهدات تا 2 برابر تعرفه دولتی استفاده کند.اگر هم از ثبت نام ورزشکار 60روز گذشته باشد،حداکثر تعهدات تا 4برابر تعرفه دولتی برای او محاسبه می شود.
خبرنگار: رسا اعتمادی
نقش بیمه در جبران خسارت‌های ناشی از حوادث ورزشی
دسته بندی: خبرها / ورزش های دیگر

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    افتتاح نمایشگاه خودروها و موتور سیکلت‌های کلاسیک در اصفهان+تصاویر

    تجلیل از قایقرانان افتخارآفرین اصفهانی در آسیا + تصاویر

    برگزاری آئین تجلیل از 110 مربی، داور و قهرمان هیات اسکیت استان اصفهان +تصاویر

    سپاهان 3-شمس‌آذر قزوین 0/طلایی‌پوشان بعد از هفته‌ها طعم پیروزی را چشیدند+تصاویر

    تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد حسن استکی پیشکسوت فوتبال اصفهان

    برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و برگزیدگان ورزشی استان اصفهان+تصاویر