» » VAR بلای جان همیشگی پرسپولیس/تساوی یک بر یک سرخابی‌ها

دربی 102 با حضور آقای VAR

VAR بلای جان همیشگی پرسپولیس/تساوی یک بر یک سرخابی‌ها

1
480
کد خبر: 1596
به گزارش پایگاه خبری ذره‌بین ورزش، در چارچوب معوقه هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در صد و دومین دربی تهران روز پنجشنبه ۲۳ آذرماه 1402 در ورزشگاه آزادی به قضاوت موعود بنیادی‌فر و با حضور VAR به مصاف هم رفتند که این دیدار با حساب یک بر یک به پایان رسید.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی(کاپیتان)، سید ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، مهدی مهدی‌پور(۸۱ آرمان رمضانی)، آرش رضاوند، امید حامدی فر، کوین یامگا، مهرداد محمدی(۸۱ پیمان بابایی) و گوستاوو بلانکو. سرمربی: جواد نکونام

ترکیب پرسپولیس:علیرضا بیرانوند(کاپیتان)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر(۶۷ وحدت هنانوف)، مسعود ریگی، سروش رفیعی(۷۱ امید عالیشاه)، میلاد سرلک، سعید صادقی، مهدی ترابی(۷۱ محمد عمری) و شهاب زاهدی. سرمربی:یحیی گل‌محمدی
VAR بلای جان همیشگی پرسپولیس/تساوی یک بر یک سرخابی‌ها
داوران: موعود بنیادی‌فر کمک‌ها: سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم
کارت زرد:
امید حامدی‌فر(50) و روزبه چشمی(54) از استقلال
سعید صادقی(54)و امید عالیشاه (78)از پرسپولیس

در نیمه نخست استقلال توپ و میدان را به پرسپولیس داده بود و سعی داشت در فرصت مناسب دروازه حریف را مورد حمله قرار دهد، از آنسو شاگردان یحیی گل محمدی بیشتر توپ را در یک سوم دفاعی خود به گردش در آوردند و خطری دروازه دو تیم را تهدید نکرد.
یک ضربه ایستگاهی در دقیقه ۸ برای پرسپولیس به دست آمد که این ضربه را سروش رفیعی ارسال کرد و علی نعمتی درون محوطه جریمه با ضربه سر دروازه استقلال را تهدید کرد اما در یک رفت و برگشت توپ به کرنر رفت تا بهترین فرصت سرخ‌ها از بین برود. ضربه کرنر هم برای سرخپوشان ثمری نداشت.
شاگردان جواد نکونام در وقت اضافه نیمه نخست، صاحب دو موقعیت خوب شد که طی آن علیرضا بیرانوند مانع از گلزنی آنها شد. در یک صحنه گولسیانی و بیرانوند با یکدیگر برخورد کردند که توپ از دست گلر سرخپوشان خارج شد که این توپ رای استقلال به نتیجه نرسید.
VAR بلای جان همیشگی پرسپولیس/تساوی یک بر یک سرخابی‌ها
نیمه دوم هم مثل اوایل بازی با هیجانی بودن حملات دو تیم شروع شد و این بار استقلال چند حمله روی دروازه پرسپولیس پی‌ریزی کرد اما آنقدر زهردار نبود که بتواند دروازه بیرانوند را تهدید کند. بعد از این حملات بازهم پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار گرفت.
آبی پوشان در نیمه دوم ضد حملات بیشتری را در دستور کار قرار دادند و در چند موقعیت تا باز کردن دروازه سرخپوشان پیش رفتند که بیرانوند مانع از گلزنی آنها شد.
در شرایطی که تا دقیقه ۷۰ دو تیم نمایش ضعیف و دور از انتظاری داشتند، گل محمدی با انجام سه تعویض در ترکیب تیمش قصد داشت روند بازی را تغییر دهد اما دفاع پرتعداد استقلال مانع از باز شدن دروازه شد تا این که در دقیقه ۷۸ یک پاس رو به عقب از آرمین سهرابیان و دفع ناقص سیدحسین حسینی توپ را پشت محوطه جریمه به عالیشاه رساند تا این بازیکن با شوتی دقیق از پشت محوطه جریمه دروازه حریف را باز کند.
VAR در این دیدار نقش مهمی را ایفا کرد و در دقیقه 7+90، یک پنالتی به سود استقلال از این سیستم ویدئویی اعلام شد تا با گلزنی کوین یامگا در نهایت بازی مساوی شود.
با توجه به اینکه VAR نتیجه را رقم زد، هجمه‌ای به پرسپولیسی‌ها وارد شده و حتی قهرمانی‌های آنها را در سال‌های اخیر زیر سئوال برده، پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا دو بار مغلوب VAR شد و به نوعی این تکنولوژی بلای جان قرمزپوشان پایتخت شده است.
جالب اینجاست که کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس پس از دربی 102 عنوان کردند که VAR به فوتبال ما نباید پای بگذارد، اما به این دوستان باید گفت پیروز و قهرمان شدن بدون حرف و حدیث بیشتر می‌چسبد تا اینکه بازیکنان میلیاردی شما همچون بی‌تجربه‌ها در محوطه جریمه مرتکب هند (مهدی شیری در فینال لیگ قهرمانان)، تکل خطرناک و کشیدن دست بازیکن حریف می‌شوند، در لیگ ایران شاید داوران عمدا یا سهوا این خطاها را سوت نمی‌زنند اما در فوتبال روز دنیا آقای VAR تشریف‌فرما شدند و باید آموزش‌های خود به بازیکنان را به روز کنید و بگوئید دیگر بس است دیگر داور با کمک VAR مجبور است این خطاها را سوت بزند!
شاگردان نکونام با این تساوی 25 امتیازی شدند و به صدر جدول بازگشت. پرسپولیس هم با 21 امتیاز و یک بازی کمتر در رده سوم قرار دارد.
نویسنده:پژمان سلطانی
VAR بلای جان همیشگی پرسپولیس/تساوی یک بر یک سرخابی‌ها

نظرات

User Avatar
  • 3WeBThync
  • در تاریخ : 24 آذر 1402 20:29
عصر بخیر دوستان عزیز!
ما شما را دعوت می کنیم که به جامعه وب 3 ما بپیوندید و هدیه های ارزشمند و جایزه های نقدی دریافت کنید
باز کردن پتانسیل DeFi با web3mbox.pro و WEB3BOX
دریافت همه شما می خواهید در جعبه رمز و راز Web3
"Get a free gift airdrop"
دعوت محدود است ، عجله کنید تا این فرصت را بدست آورید
کوپن خود را برای جعبه رمز و راز رایگان اضافی - 39981
[reply]پاسخ[/reply]
  • 0
[rating-type-4]
  • {dislikes}
  • {likes}
[/rating-type-4]

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    افتتاح نمایشگاه خودروها و موتور سیکلت‌های کلاسیک در اصفهان+تصاویر

    تجلیل از قایقرانان افتخارآفرین اصفهانی در آسیا + تصاویر

    برگزاری آئین تجلیل از 110 مربی، داور و قهرمان هیات اسکیت استان اصفهان +تصاویر

    سپاهان 3-شمس‌آذر قزوین 0/طلایی‌پوشان بعد از هفته‌ها طعم پیروزی را چشیدند+تصاویر

    تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد حسن استکی پیشکسوت فوتبال اصفهان

    برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و برگزیدگان ورزشی استان اصفهان+تصاویر