» » نحوه صعود پرسپولیس و سپاهان به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا

نحوه صعود پرسپولیس و سپاهان به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا

0
217
کد خبر: 1574
به گزارش پایگاه خبری ذره‌بین ورزش، هفته پنجم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در حالی دوشنبه گذشته با برگزاری دیدار‌های گروه‌های D و A به پایان رسید که تیم‌های الهلال عربستان، العین امارات، النصر عربستان و الاتحاد عربستان صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی را قبل از پایان مسابقات هفته آخر دور گروهی قطعی کردند و چهار تیم دیگر منطقه غرب نیز امشب معرفی خواهند شد. از بین تیم‌های پرسپولیس، فولادمبارکه سپاهان، نوف باخور، نسف، السد، پاختاکور و الشارجه نیز چهار تیم راهی مرحله یک هشتم خواهند شد.
در پایان مرحله گروهی ۳ تیم برتر رده دوم گروه‌های ۵ گانه منطقه غرب، راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌شوند تا بدین ترتیب رقابت میان تیم‌های رتبه دومی گروه‌های مختلف در هفته پایانی همچنان حساس و داغ پیگیری شود.
بعد از نتایج نا امیدکننده و حذف نساجی، این هفته پرسپولیس و سپاهان توانستند با تساوی در ریاض و برد در تهران، شانس صعود خود به عنوان تیم دوم را افزایش بدهند. با این حال و در صورت صعود این دو تیم ممکن است بر اساس فرمت جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا در دور حذفی با یکدیگر برخورد کنند.
باتوجه به نتایج کسب شده هم‌اکنون تیم سپاهان با ۱۰ امتیاز به لطف تفاضل گل مطلوبی که در دیدار مقابل آلمالیق ازبکستان کسب کرد، بهترین تیم دوم است و پس از آن نوبهار ازبکستان با همین امتیاز و تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم قرار گرفته است.
در رده سوم بهترین تیم‌های دوم هم فعلاً پرسپولیس با ۸ امتیاز و تفاضل گل ۱+ قرار دارد و پس از این تیم الشارجه با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل صفر ایستاده است. پاختاکور ازبکستان هم پنجم است.
نحوه صعود پرسپولیس و سپاهان به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا
باتوجه به شرایط فعلی اگر جدول همین‌گونه باقی بماند، سپاهان و پرسپولیس شانس بالایی برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی خواهند داشت. دیدار آخر سپاهان امشب مقابل الاتحاد خواهد بود و در صورت پیروزی صدرنشین خواهد شد، در صورت تساوی ۱۱ امتیازی خواهد شد و شانس بالایی برای صعود خواهد داشت. در صورتی که سپاهان بازی آخر را شکست بخورد ۱۰ امتیازی باقی می‌ماند و باید امیدوار باشد از بین تیم‌های نوبهار، پرسپولیس و یا شارجه یک تیم در هفته پایانی امتیاز از دست بدهد که بسیار متحمل به نظر می‌رسد.
پرسپولیس هم با تساوی مقابل النصر، ۸ امتیازی شد و در دیدار آخر خود مقابل الدحیل حذف شده باید پیروز شود. البته الشارجه که قرمزپوشان را تعقیب می‌کند نباید در دیدار آخرش برابر الفیصلی به برد برسد که در اینصورت شاگردان گل‌محمدی در صورت پیروزی مقابل الدحیل شرایط خوبی برای رسیدن به مرحله بعد خواهند شد.
اگر شارجه با در بازی آخر خود امتیاز از دست بدهد و یا با گل‌های کمتری نسبت به پرسپولیس برنده شود سرخپوشان راهی مرحله حذفی خواهند شد. در صورتی پرسپولیس در هفته آخر با الدحیل مساوی کند ۹ امتیازی می‌شود و تنها در صورتی به مرحله بعدی صعود خواهد کرد که شارجه شکست بخورد و پاختاکور هم امتیاز از دست بدهد.
اما اگر پرسپولیس مقابل الدحیل بازنده شود، ۸ امتیازی باقی خواهد ماند و اگر شارجه در هفته آخر برابر تیم نه چندان قدرتمند الفیصلی به پیروزی برسد و از سوی دیگر پاختاکور ۸ امتیازی نیز در دیدار پایانی‌اش الفیحا را شکست بدهد، یکی از این تیم‌ها مجموع امتیازاتش به بیشتر از ۸ می‌رسد و سرخ‌پوشان عملاً نمی‌توانند شانسی برای صعود داشته باشند.
بر اساس اعلام AFC قرعه‌کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا ۷ دی ماه در کوالالامپور برگزار خواهد شد، اما مراحل یک چهارم نهایی و نیمه نهایی بدون قرعه‌کشی و بر اساس قرعه مرحله قبل خواهد بود.
نحوه صعود پرسپولیس و سپاهان به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    افتتاح نمایشگاه خودروها و موتور سیکلت‌های کلاسیک در اصفهان+تصاویر

    تجلیل از قایقرانان افتخارآفرین اصفهانی در آسیا + تصاویر

    برگزاری آئین تجلیل از 110 مربی، داور و قهرمان هیات اسکیت استان اصفهان +تصاویر

    سپاهان 3-شمس‌آذر قزوین 0/طلایی‌پوشان بعد از هفته‌ها طعم پیروزی را چشیدند+تصاویر

    تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد حسن استکی پیشکسوت فوتبال اصفهان

    برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و برگزیدگان ورزشی استان اصفهان+تصاویر