» » امیر دهداری:امیدوارم واترپلوی استان اصفهان دوباره به روزهای اوج خود بازگردد

امیر دهداری:امیدوارم واترپلوی استان اصفهان دوباره به روزهای اوج خود بازگردد

0
1743
کد خبر: 510
به گزارش سایت موج ورزش، تیم ملی واترپلو ایران پیش از این، اردو خود را از روزهای ابتدایی سال ۱۳۹۷ در استخر ۹ دی مجموعه شهید شیرودی تهران آغاز و در دو مرحله اردو برون مرزی در کشور‌های ایتالیا و چین پشت سر گذاشت. واترپلوئیست‌های ایران در سومین مرحله از برنامه‌های آماده سازی خود برای بازی‌های آسیایی جاکارتا با تیم ملی چین در تهران اردو مشترکی داشتند. حالا مردان واترپلو ایران برای ادامه تمرینات خود در یک سفر ۱۴ روزه راهی کشور صربستان شده اند تا علاوه بر پیگیری تمرینات خود چند دیدار دوستانه در این کشور برگزار کنند. محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در اینباره گفت: برای واترپلو هر کاری که فدراسیون لازم باشد انجام می‌دهد. تیم واترپلوی ما به صربستان اعزام شده است و تیم شنا به زودی راهی ارمنستان می‌شود. شیرجه نیز به کشور آذربایجان اعزام خواهد شد که این اتفاق در دهه سوم ماه رمضان رخ خواهد داد. رضوانی ادامه داد: سعی می‌کنیم در واترپلو جزو 4 تیم پایانی بازی های آسیایی باشیم و نیم نگاهی نیز به کسب مدال داریم. ما دو دوره بود در این مسابقه‌ها شرکت نمی‌کردیم اما امیدواریم امسال نتایج خوبی را کسب کنیم.
امیر دهداری تنها ملی پوش اصفهانی می باشد که همراه تیم ملی در صربستان حضور دارد، کسی که به خاطر اردوهای مداوم تیم ملی در آستانه اخذ مدرک لیسانس بود که متاسفانه به علت غیبت های زیاد از دانشگاه اخراج شد، خبرنگار ما با این ورزشکار پر افتخار از طریق پیام رسان مصاحبه ایی با وی انجام داده که توجه شما را به این گفتگو جلب می نمائیم:
1)خودتان را برای ما و خوانندگان معرفی نمائید؟
با سلام، امیر دهداری متولد 1371 در اصفهان هستم که اصالت آبادانی دارم.
2)چه عاملی باعث شد به واترپلو روی بیاوری؟
از آب خوشم می آمد، البته برادرم که قهرمان شنا بود مرا در این راه کمک و همراهی نمود.
3)شما قبل از واترپلو، شناگر بودید؟
بله، بنده از 10 سالگی شنا را آغاز نموده ام که یکسال بعد به عضویت تیم شنای استان اصفهان در آمدند و تا 14 سالگی در این تیم بودند و پس از آن واترپلو را دنبال نمودم.
4)در چه تیم های باشگاهی سابقه بازی دارید؟
سه سال عضو تیم فولادماهان اصفهان بودم که قهرمان لیگ برتر کشور شدیم، پس از آن به تیم دانشگاه آزاد محلق شدم که با این تیم به مقام سومی لیگ برتر کشور رسیدیم، نفت امیدیه سومین تیم بنده بود که با این تیم هم مقام سوم را کسب نمودم، به فولادمبارکه سپاهان آمدم و عنوان برترین بازیکن را از آن خود کردم و برای گذراندن خدمت مقدس سربازی به تیم نیروی زمینی تهران پیوستم.
5)در چه سالگی به عضویت تیم ملی واترپلو در آمدید؟
زمانیکه 16 ساله بودم به تیم ملی زیر 17 سال دعوت شدم و اکنون هم نزدیک به 8 سال است که در خدمت تیم ملی بزرگسالان هستم.
6)نظر شما در مورد الکساندر چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران چیست؟
آقای الکساندر چیریچ یکی از سه مربی برتر جهان است، به عقیده بنده، وی مدیری کامل است که علاوه بر واترپلو و مسائل فنی خیلی چیزهای دیگر به من یاد داد، چیریچ واقعا بهترین مربی خارجی می باشد که به ایران آمده است.
7)درباره وضعیت آمادگی خودتان توضیح دهید و عملکرد فدراسیون در آماده کردن تیم ملی برای حضور در مسابقات آسیایی جاکارتا را چگونه ارزیابی می کنید؟
من یک آسیب دیدگی از ناحیه کمر و لگن داشتم که خدا را شکر روز به روز دارم آماده می شوم، فدراسیون تمام تلاش خود را برای آمادگی هر چه بهتر تیم ملی انجام داده است، اما اگر بخواهیم برای سال های آینده در مسابقات المپیک و آسیایی حضور داشته باشیم به بودجه و برنامه ریزی بیشتری نیازمندیم.
8)اردوهای برون مرزی چه دستاوردهایی برای تیم ملی واترپلو داشته است؟
اردوهای تدارکاتی مهمترین چیز برای پیشرفت واترپلوی کشورمان محسوب می شود، چراکه هرچقدر ما تمرین کنیم، تا مسابقه تدارکاتی نداشته باشیم نمی توانیم آن چیزی که مربی از ما می خواهد را اجراء کنیم.
9)در آستانه مسابقات آسیایی جاکارتا هستیم و تیم ملی واترپلوی کشورمان یکی از تیم های ایران است که در این رقابت ها شرکت خواهد کرد، در این مورد توضیح دهید؟
تقریبا تیم ملی واترپلو نزدیک به دو سال است که در اردو به سر می برد، اما رقیبان ما هم بیکار ننشستند، بطور مثال تیم های چین و قزاقستان نزدیک دو سال در خارج از کشور اردو زده اند، تیم ملی ایران 2 دوره غیبت در مسابقات آسیایی داشته و انتظار مدال از این تیم کار سختی است، اما ما تلاش خود را انجام می دهیم تا بهترین نتیجه را کسب نمائیم و با مدال به ایران برگردیم، به نظر من در این رقابت ها تیم های ژاپن، قزاقستان و چین رقیبان اصلی ایران محسوب می شود.
10)به عنوان یک ملی پوش نظرت در مورد واترپلوی استان اصفهان چیست؟
یک زمانی نیمی از تیم ملی واترپلوی کشورمان از بازیکنان اصفهانی تشکیل می شد، ولی متاسفانه به دلیل نبود اسپانسر شاهد افت این رشته در استان اصفهان هستیم که امیدوارم با وجود باشگاه های بزرگ در اصفهان مشکل اسپانسر برای این رشته حل شود.
11)بهترین خاطره ورزشی امیر دهداری؟
مسابقات جهانی به میزبانی یونان بود که در بازی آخر از سد فرانسه گذشتیم و عنوان دهمی را کسب نمودیم و این بهترین خاطره ورزشی من و بهترین مقام تاریخی تیم ملی ایران بود.
12)بدترین خاطره ورزشی امیر دهداری؟
بدترین خاطره من شاید به ورزش ربطی نداشته باشد، اما بدترین خاطره ام حضور مداوم در اردوهای تیم ملی باعث شد که غیبت های دانشگاهم بسیار شود و با گذراندن 104 واحد درسی رشته مکانیک متاسفانه از دانشگاه اخراج شدم.
13)آرزوی ورزشی امیر دهداری؟
آرزوی من این است که واترپلوی استان اصفهان دوباره به روزهای اوج خود بازگردد.
14)آقای دهداری در آستانه جام جهانی فوتبال قرار داریم و تیم ملی ایران در این جام معتبر حضور دارد، پیش بینی شما از تیم ملی ایران در این رقابت ها چیست؟
بنده اصلا فوتبال را دنبال نمی کنم، چون از این ورزش خوشم نمی آید، ولی امیدوارم تیم ملی نتایج دلخواهش را کسب نماید.
15)اسامی مربیان خود را ذکر کنید؟
بابک بسیطی، فریدون جلیلی، اکبر ضیایی، رضا اجاق، پاولو مالارا، نون کواکویچ، الکساندر چیریچ و برادرم محمد سعید دهداری مربیان من بودند و می باشند و از آنها تشکر می کنم.
16)صحبت پایانی؟
امیدوارم مسئولین به ورزش های آبی بیشتر توجه کنند، چون واقعا جزء قشنگترین، بهترین و پر مدال ترین ورزش های المپیک به حساب می آیند، با وجود این همه استعداد در رشته های آبی اگر مسئولین توجه ویژه ایی داشته باشند حرف های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.
دسته بندی: خبرها / اخبار ویژه

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    افتتاح نمایشگاه خودروها و موتور سیکلت‌های کلاسیک در اصفهان+تصاویر

    تجلیل از قایقرانان افتخارآفرین اصفهانی در آسیا + تصاویر

    برگزاری آئین تجلیل از 110 مربی، داور و قهرمان هیات اسکیت استان اصفهان +تصاویر

    سپاهان 3-شمس‌آذر قزوین 0/طلایی‌پوشان بعد از هفته‌ها طعم پیروزی را چشیدند+تصاویر

    تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد حسن استکی پیشکسوت فوتبال اصفهان

    برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و برگزیدگان ورزشی استان اصفهان+تصاویر