» » مهندسی شدن المپیاد استعدادهای برتر به نفع بعضی استان‌ها و به سبک وزارت ورزش و جوانان

چرا المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در 29 رشته انجام نشد!

مهندسی شدن المپیاد استعدادهای برتر به نفع بعضی استان‌ها و به سبک وزارت ورزش و جوانان

0
648
کد خبر: 1425
به گزارش پایگاه خبری ذره‌بین ورزش، چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در دو بخش آقایان و بانوان به اتمام رسید و رتبه‌بندی استان‌ها اعلام شد که اصفهان پس از استان‌های تهران، فارس، آذربایجان‌شرقی و البرز و مازندران در جایگاه ششم ایستاد که اعلام پایان این رقابت‌ها اعتراض برخی از استان‌ها را به همراه داشت، چراکه طبق آئین‌نامه ومثل سال های گذشته قرار بود ورزشکاران در 29 رشته با هم به رقابت بپردازند و پس آن شیپور اختتامیه به صدا در آید که متاسفانه چند رشته برگزار نشد تا این مورد موجب شود چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور طبق آئین نامه برگزار نشود و طبق خواسته برخی از استان‌های کشور باشد.
در صورتیکه در بخش شمشیربازی، دختران استان اصفهان از 6 مدال ممکن 4 طلا، یک نقره و یک برنز کسب نمودند، در یک اقدام عجیب مسابقات شمشیربازی پسران برگزار نشد و اعلام نمودند که این رقابت‌ها به دلیل تعدد مسابقات در مهرماه 1402 برگزار می‌شودولی متاسفانه وزارت ورزش و جوانان قبل از پایان برگزاری تمامی رشته‌ها مراسم اختتامیه برگزار کرد و رتبه استان‌ها را اعلام نمود تا دو سه استان کبک‌شان خروس بخواند و تنها کاروان اصفهان متحمل ضرر بسیار شدید شود!
قرار بود مسابقات جودو نیز در هر دو بخش برگزار شود که اینگونه نشد و کمیته برگزاری المپیاد اعلام کرد جودو نیز در مهرماه برگزار خواهد شد که متاسفانه چنین نشد؛ وزارت ورزش و جوانان باید به فدراسیون جودو تکلیف می‌کرد که این رقابت‌ها برگزار و اگر انجام می‌شد طبق پیش‌بینی هاویه نظرکارشناسان؛ جودوکاران دختر و پسر استان اصفهان مدال های خوبی را به دست می‌آوردند و کسب این تعداد مدال در ارتقاء رتبه اصفهان به جایگاه دومی بسیار موثر و اهمیت داشت که بنا به دلایل عجیب، مسابقات جودو هم برگزار نشد تا ورزشکاران این رشته با اینکه تمرینات زیادی را برای حضور در چهارمین دوره المپیاد پشت‌ سر گذاشته بودند ودردوماه گذشته درهمین رده قهرمان کشور شده بودندبا تابلوی ایست وزارت ورزش و جوانان مواجه شوند.
اصفهان نیز در عدم برگزاری مسابقات تنیس المپیاد نیز لطمه زیادی را متحمل شد چراکه در مسابقات کشوری همین رده سنی، قبل از المپیاد، تنیسورهای اصفهانی 2 مدال طلا کسب کرده بودند و تکرار آن دور از دسترس نبود.
جالب‌تر اینکه به نا گاه زمان برگزاری مسابقات اسکیت به تاخیر افتاد و تیم پسران اصفهان نتوانست بر سر مسابقات حاضر شود و هیچ مدالی نصیب قهرمانان اصفهانی کشور نشد!
عدم برگزاری 3 رشته مذکور و عدم برنامه‌ریزی مناسب از سوی فدراسیون اسکیت ضربه شدیدی را به جایگاه اصفهان در کشور وارد کرد، اصفهانی که در سومین دوره در مکان دوم ایستاده بود به یکباره با مهندسی شدن المپیاد برای دو سه استان خاص مواجه شد و رتبه تحمیلی بهتر از ششمی را کسب نکرد.
اگر رشته‌های مذکور برگزار می‌شد اصفهان حداقل در مجموع بیش از 30 مدال طلا به دست می‌آورد و جایگاه دوم را تصاحب می‌کرد، هرچند نباید از عملکرد نامطلوب برخی از هیات‌های ورزشی استان اصفهان به سادگی گذشت.
در مسابقات تکواندو در دو بخش پسران و دختران 60 مدال توزیع شد که متاسفانه سهم اصفهان تنها دو مدال برنز آنهم در بخش دختران بود که واقعا جای سئوال دارد که چرا در این رشته استان ماضعیف بودند
در هندبال دختران، سال گذشته دوم شدیم و امسال به سومی بسنده کردیم که جای کار و برنامه‌ریزی بیشتری را می‌طلبد.
در تیراندازی آقایان با اینکه اصفهان میزبان بود یک مدال نقره برای نصف جهان حاصل شدکه باید در رده‌های پایه با حضور عباس محمدی رئیس جدید هیات بیشتر تلاش نمود.
کمانداران اصفهانی در چهارمین دوره المپیاد ضعیف ظاهر شدند و حتی یک مدال برنز برای اصفهان کسب نکردند که باید هیات تیراندازی با کمان، راهکاری در راستای بحث استعدادیابی در دو بخش دختران و پسران ارائه دهد.
در رشته شنا نزدیک به 105 مدال توزیع شد که شناگران اصفهانی در کسب مدال‌های بیشتری باید تلاش افزونی از خود نشان می‌دادند، هرچند هیات شنا، شیرجه و واترپلو راه رسیدن به موفقیت را از بر است.
در این بین نیز نباید از عملکرد مطلوب هیات‌های بسکتبال، بوکس، ورزش زورخانه‌ای، دوچرخه‌سواری، دوومیدانی، والیبال در بخش دختران و ... به راحتی گذشت.
امیدواریم وزارت ورزش و جوانان از چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور درس‌های خوبی فرا گرفته باشد و تنها با فشار برخی استان‌ها پای روی مفاد آئین‌نامه برگزاری نگذارد، چراکه زمانی که اعلام می‌شود، ورزشکاران در 29 رشته با هم به رقابت خواهند پرداخت، آن نوجوان یکسال تلاش خود را می‌کند که در قالب تیم استانش در مسابقات حاضر شود و اگر از برگزاری رشته‌ای سرباز زدیم در وهله نخست شبهات ایجاد، در ثانی ورزشکار آسیب روحی خواهد دید و در پایان فلسفه برگزاری المپیاد زیر سئوال خواهد رفت.
تحلیلگر: پژمان سلطانی
مهندسی شدن المپیاد استعدادهای برتر به نفع بعضی استان‌ها و به سبک وزارت ورزش و جوانان

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    افتتاح نمایشگاه خودروها و موتور سیکلت‌های کلاسیک در اصفهان+تصاویر

    تجلیل از قایقرانان افتخارآفرین اصفهانی در آسیا + تصاویر

    برگزاری آئین تجلیل از 110 مربی، داور و قهرمان هیات اسکیت استان اصفهان +تصاویر

    سپاهان 3-شمس‌آذر قزوین 0/طلایی‌پوشان بعد از هفته‌ها طعم پیروزی را چشیدند+تصاویر

    تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد حسن استکی پیشکسوت فوتبال اصفهان

    برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و برگزیدگان ورزشی استان اصفهان+تصاویر