» » انتخاب مرد سال فوتبال آسیا /سون هیونگ مین برای نهمین بار بهترین شد

انتخاب مرد سال فوتبال آسیا /سون هیونگ مین برای نهمین بار بهترین شد

0
219
کد خبر: 1679
به گزارش پایگاه خبری ذره‌بین ورزش، در یازدهمین دوره از مراسم بهترین‌های آسیای 2023، هیئت داوری متشکل از 63 کارشناس فوتبال آسیایی، شامل 42 روزنامه‌نگار / کارشناس فوتبال آسیایی به نمایندگی از 42 کشور/ منطقه AFC و 21 هیئت داور ویژه مهمان از سراسر آسیا و جهان بود که به بهترین بازیکن آسیایی یا شاغل در فوتبال آسیا رای دادند.
فهرست کوتاهی از 25 نامزد در رای گیری رسمی ارائه شد در حالی که داوران می‌توانستند به هر بازیکن واجد شرایط (آسیایی یا شاغل در فوتبال آسیا) فراتر از فهرست نهایی رای دهند. در این فهرست کوتاه، نام علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی بازیکنان ایرانی هم به چشم می‌خورد.
در مجموع 1008 امتیاز (63 رای دهنده * 16 امتیاز به ازای هر رای)، سون هیونگ مین، کیم مین جائه و کریستیانو رونالدو همه با هم 600 امتیاز یا 60 درصد از کل امتیازها را دریافت کردند. این سه نفر در رتبه بندی بهترین‌های آسیا در سال 2023 سه نفر برتر هستند. سون هیونگ مین با 231 امتیاز (90/22 درصد از کل امتیازات)، در سن 31 سالگی، برای هفتمین دوره متوالی از سال 2017 و نهمین بار در مجموع (به علاوه سال‌های 2014 و 2015) این عنوان را کسب کرد.
انتخاب مرد سال فوتبال آسیا /سون هیونگ مین برای نهمین بار بهترین شد
با وجود کیفیت بالای عملکرد سون، این نزدیکترین رقابت او برای کسب این عنوان در میان هر 9 باری بوده است که او موفق به برنده شدن این جایزه شده است. کیم مین جائه، هموطن کره‌ای سون هیونگ مین، 197 امتیاز (19.54 درصد از کل امتیازات) به دست آورد که بهترین رکورد نفر دوم از سال 2016 است. او در سال 2022 در جایگاه چهارم قرار گرفته بود.
پس از دو ستاره کره‌ای، کریستیانو رونالدو با 172 امتیاز (17.06 درصد از کل امتیازها) در رده سوم قرار گرفت. فوق ستاره پرتغالی در اولین سال حضورش در فوتبال آسیا با درخشش در النصر در بین 3 بازیکن برتر سال آسیا قرار گرفت. ستاره پرتغالی 38 ساله هم بهترین عملکرد را در رده بندی برای نفر سوم از سال 2016 کسب کرده است (سون هیونگ مین، در رده سوم در آن دوره، 19.1 درصد امتیاز کسب کرد).
انتخاب مرد سال فوتبال آسیا /سون هیونگ مین برای نهمین بار بهترین شد
پس از سه نفر برتر، کائورو میتوما با 101 امتیاز در رده چهارم قرار گرفت. وینگر 26 ساله ژاپنی و برایتون از رتبه پنجم در رده بندی در سال 2022 یک پله صعود کرده است.
مهدی طارمی با 55 امتیاز در رده پنجم قرار گرفت. مهاجم 31 ساله ایرانی و پورتو در مسابقات سال 2021 مقام سوم و نایب قهرمان سال 2022 شده بود.
تاکه فوسا کوبو (48 امتیاز)، سالم الدوسری (42 امتیاز)، واتارو اندو (40 امتیاز)، هوانگ هی چان (33 امتیاز) و لی کانگ این (14 امتیاز) از ششم تا دهم در رده بندی قرار گرفتند. سردار در جایگاه دوازدهم ایستاد و جهانبخش بیست و سوم شد.
سون هیونگ مین و کیم مین جائه در صدر این رده بندی قرار دارند و این اولین بار است که برنده و نایب قهرمان یک دوره از یک کشور هستند. اتفاقی بزرگ برای فوتبال کره که جای تقدیر دارد.
انتخاب مرد سال فوتبال آسیا /سون هیونگ مین برای نهمین بار بهترین شد

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    افتتاح نمایشگاه خودروها و موتور سیکلت‌های کلاسیک در اصفهان+تصاویر

    تجلیل از قایقرانان افتخارآفرین اصفهانی در آسیا + تصاویر

    برگزاری آئین تجلیل از 110 مربی، داور و قهرمان هیات اسکیت استان اصفهان +تصاویر

    سپاهان 3-شمس‌آذر قزوین 0/طلایی‌پوشان بعد از هفته‌ها طعم پیروزی را چشیدند+تصاویر

    تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد حسن استکی پیشکسوت فوتبال اصفهان

    برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و برگزیدگان ورزشی استان اصفهان+تصاویر