» » احسان شماعی: درگاهی به اوضاع فدراسیون ژیمناستیک سامان بخشیده است

احسان شماعی: درگاهی به اوضاع فدراسیون ژیمناستیک سامان بخشیده است

0
2198
کد خبر: 243
به گزارش سایت موج ورزش، ایروبیک ژیمناستیک ورزشی زیبا و جذاب به شمار می‌‌رود که سالانه بر طرفدارانش به صورت چشمگیری افزوده می‌شود. ایروبیک ژیمناستیک ورزشی است که بیشتر فاکتور‌های آمادگی جسمانی را شامل می‌شود. در این رشته حرکات به صورت متوالی و پیوسته همراه با موزیک اجرا می‌‌شوند و ژیمناست می‌بایست تمامی حرکات دست و پا (گام) را در یک برنامه به روشی زیبا، پیچیده، خلاقانه و متقارن یا نا متقارن به مرحله اجرا بگذارد و کمیته ملی ایروبیک ژیمناستیک از سال ۲۰۰۷ در داخل فدراسیون جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد و فعالیت خود را با جدیت آغاز نمود، به سراغ احسان شماعی ملی پوش خمینی شهری این رشته رفتیم و با وی مصاحبه ایی انجام داده که توجه شما را به این گفتگو جلب می نمائیم:
1) احسان جان از چه زمانی ژیمناستیک را آغاز نمودی؟
زمانیکه 9 سال بیشتر سن نداشتم به ورزش ژیمناستیک پرداختم و در سن 15 سالگی این رشته را بصورت حرفه ایی دنبال نمودم که در این بین خیلی سختی ها و آسیب ها دیدم.
2) در بین همه ورزش ها ایروبیک ژیمناستیک را انتخاب کردی، دلیل این انتخاب چه چیزی بود؟
مادر من ورزشکار است و چون ایروبیک کار می کرد من هم این رشته را هراه ژیمناستیک دنبال کردم و با رشته ایی به نام ایروبیک ژیمناستیک مواجه شدم که این رشته یکی از زیر شاخه های ژیمناستیک می باشد که در خانه ژیمناستیک اصفهان زیر نظر آقای کاظمی مشغول به تمرین شدم و هر روز از شهرستان خمینی شهر برای پیگیری های تمریناتم به اصفهان می آمدم.
3) بیشتر درباره ایروبیک ژیمناستیک توضیح دهید؟
رشته ایروبیک ژیمناستیک رشته بسیار شاد و شادابی است، مسابقات این رشته با حضور 14 داور برگزار می شود و بصورت هنری و نمایشی می باشد که یک ورزشکار 90 ثانیه فرصت دارد که نمایش خود را ارائه دهد و آن ها نمره دهند.
4) در چه سالی به عضویت تیم ملی ایران در آمدید؟
اواخر سال 1394 بود که به تیم ملی دعوت شدم که خوشبختانه برنامه و نمایش خوبی ارائه دادم و خیلی خوب خود را با داوران مچ کردم و نمره خوبی گرفتم، دیگر ملی پوشان با مربیان خارجی سابقه کار کردن را داشتند ولی من این امتیاز را نداشتم که خوشبختانه به عنوان یک ملی پوش محسوب شدم.
5) شرایط ژیمناستیک استان اصفهان را چگونه ارزیابی می کنید؟
چند صباحی در ژیمناستیک استان هرج مرج موج می زد و به نوعی حلقه های این رشته در استان از هم پاشیده بود، اما اکنون هماهنگی خاصی بین مربیان، داوران، ورزشکاران و ... برقرار است و این رشته جان تازه ای گرفته و مربیان ورزشکاران خود را به مسابقات آموزشگاه های کشور اعزام می کنند، در حال حاضر همه رشته های زیر مجموعه ژیمناستیک در استان فعال هستند و کادر هیات استان اصفهان شکل رسمی به خود گرفته و علمی تر شده است.
6) شرایط این رشته در کشور چگونه است؟
قبل از اینکه زهرا اینچه درگاهی ریاست فدراسیون را بر عهده گیرد، وضعیت بهم ریخته ای را در این رشته شاهد بودیم که وی به این وضعیت سر و سامان داده است، بطور مثال اردوهای تیم ملی 2 الی 3 روزه برگزار می شد و هزینه های اردو به عهده خوده ملی پوشان بود اما با تغییر رئیس فدراسیون اردوها بین 20 تا 30 روز می باشد و تمام هزینه ها بر عهده فدراسیون است، در کل اکنون وضعیت ژیمناستیک در کشور بسیار مطلوب می باشد.
7) چه مسابقات بین المللی پیشروی تیم ملی ایروبیک ژیمناستیک ایران است؟
مسابقات بین المللی مغلوستان و برزیل مهمترین رقابت ها برای تیم ملی ایران محسوب خواهد شد که امیدوارم بهترین نتایج را کسب نمائیم.
8) صحبت پایانی؟
از همه مربیانم تشکر می کنم و از مسئولین ورزش می خواهم که حمایت بیشتری از رشته ژیمناستیک داشته باشند.
احسان شماعی: درگاهی به اوضاع فدراسیون ژیمناستیک سامان بخشیده است
احسان شماعی: درگاهی به اوضاع فدراسیون ژیمناستیک سامان بخشیده است
احسان شماعی: درگاهی به اوضاع فدراسیون ژیمناستیک سامان بخشیده است

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    افتتاح نمایشگاه خودروها و موتور سیکلت‌های کلاسیک در اصفهان+تصاویر

    تجلیل از قایقرانان افتخارآفرین اصفهانی در آسیا + تصاویر

    برگزاری آئین تجلیل از 110 مربی، داور و قهرمان هیات اسکیت استان اصفهان +تصاویر

    سپاهان 3-شمس‌آذر قزوین 0/طلایی‌پوشان بعد از هفته‌ها طعم پیروزی را چشیدند+تصاویر

    تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد حسن استکی پیشکسوت فوتبال اصفهان

    برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و برگزیدگان ورزشی استان اصفهان+تصاویر