» » استحکام صدرنشینی استقلال/شکست پرسپولیس در الکلاسیکو

هفته دهم لیگ برترفوتبال ایران؛

استحکام صدرنشینی استقلال/شکست پرسپولیس در الکلاسیکو

0
310
کد خبر: 1528
به گزارش پایگاه خبری ذره‌بین ورزش، با پایان هفته دهم لیگ برتر فوتبال، مدعیان قهرمانی در حال فاصله ایجاد کردن با دیگر تیم‌ها هستند. در پایین جدول هم تیم‌هایی که باید برای بقا بجنگند، زنگ خطر سقوط برایشان به صدا درآمده است. آن هم در شرایطی که همچنان سایه اشتباهات تاثیرگذار داوری بر سر لیگ سنگین است و هفته‌ای نیست که داد مربیان و بازیکنان از سوت‌های اشتباه به آسمان نرود.
 استحکام صدرنشینی استقلال/شکست پرسپولیس در الکلاسیکو
این هفته‌ها همه چیز برای آبی‌ها و جواد نکونام به بهترین شکل ممکن پیش می‌رود و آنها کماکان به صدرنشینی‌ در لیگ ادامه می‌دهند. مانند هفته دهم که به کام استقلال بود و آنها توانستند در یک بازی حساس، تراکتور را در ورزشگاه آزادی شکست دهند تا جایگاهشان در صدر دست‌نخورده بماند.
این چهارمین برد استقلال در ۵ بازی اخیر بود و نشان داد که موتور تیم نکونام روشن شده و خلاف هفته‌های اول فصل، حالا استقلال بدون فراز و نشیب در حال جلو رفتن است. آبی‌‎پوشان این هفته‌ها در بالای جدول در حال افزایش اختلافشان با سایر مدعیان هستند تا حاشیه امنیت بیشتری برای خودشان به وجود بیاورند. در پایان هفته دهم، با نتایجی که رقم خورد، استقلال ۲۲ امتیازی، فاصله‌اش را با ذوب‌آهن ۱۸ امتیازی و نزدیک‌ترین تعقیب کننده به ۴ امتیاز رساند. این در حالی است که ذوبی‌ها یک بازی هم بیشتر انجام داده‌اند و استقلال این شانس را دارد که اختلاف را بیشتر هم بکند.
 استحکام صدرنشینی استقلال/شکست پرسپولیس در الکلاسیکو
هفت برد، یک مساوی و تنها یک باخت در ۹ بازی گذشته از لیگ، آماری است که استقلال را در بالاترین جای جدول قرار داده است تا هواداران این تیم امیدوار شوند که پس از یک فصل وقفه باز هم می‌توانند روی قهرمانی تیمشان در پایان لیگ شرط ببندند.
هر چقدر استقلالی‌ها در هفته دهم سرکیف بودند، آن سو رقیب سنتی‌شان یعنی پرسپولیسی‌ها، هفته تلخی را تجربه کردند. پرسپولیس در بازی بزرگ هفته در اصفهان به فولادمبارکه سپاهان باخت تا روزهای بحرانی قرمزها و یحیی گل‌محمدی ادامه داشته باشد.
این اولین باخت پرسپولیس در فصل جدید بود تا تنها تیم بدون شکست لیگ هم این آمار را از دست بدهد. دو تساوی و یک باخت، عملکرد پرسپولیس در سه بازی اخیر لیگ بوده است و نزدیک به یک ماه از آخرین برد قرمزها در لیگ می‌گذرد. نتایجی که سبب شد تا پرسپولیس با صدر فاصله بگیرد و اختلاف آنها با استقلال صدرنشین به ۵ امتیاز برسد.
 استحکام صدرنشینی استقلال/شکست پرسپولیس در الکلاسیکو
هرچند گل‌محمدی، مصدومیت بازیکنان و بسته بودن دستش در فصل نقل و انتقالات را دلیل این بحران عنوان کرده است اما به نظر می‌رسد باید فاصله گرفتن قرمزها از روزهای خوب را در تاکتیک‌های سرمربی جستجو کرد!
سپاهان خیلی زود توانست از بحرانی که با شکست در هفته نهم برابر ملوان می‌رفت این تیم را درگیر کند، جدا شد و در هفته دهم توانست دوباره به مسیر پیروزی برگردد. شاگردان ژوزه مواریس برنده بزرگ هفته بودند و در یک دیدار ۶ امتیازی که به ال‌کلاسیکوی ایران مشهور است، پرسپولیس را شکست دادند تا فاصله‌شان را با سایر مدعیان کمتر کنند.
 استحکام صدرنشینی استقلال/شکست پرسپولیس در الکلاسیکو
هرچند سپاهان با توجه به کسر ۴ امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به استقلال صدرنشین با ۱۵ امتیاز از ۸ بازی در رده پنجم قرار دارد، اما آنها تاکید کرده‌اند که در فصل جدید تنها برای بالا بردن جام در پایان هفته سی‌اُم راهی میدان می‌شوند؛ هدفی که با توجه به داشتن یک تیم یکدست و حضور یک مربی سرشناس روی نیمکت‌شان می‌تواند سبب رقم خوردن یک رقابت جذاب در فصل جاری با سایر مدعیان شود.
لیگ بیست و سوم به کام اصفهانی‌های جلو می‌رود. اگر تا سال گذشته سپاهان تنها تیم اصفهانی در جمع مدعیان بود، امسال باید نام ذوب‌آهن را به این فهرست اضافه کرد تا نمایندگان اصفهان خلاف خوزستانی‌ها که شرایط بحرانی را در لیگ تجربه می‌کنند، روزهای آفتابی را در لیگ بیست و سوم داشته باشند.
 استحکام صدرنشینی استقلال/شکست پرسپولیس در الکلاسیکو
سبزپوشان اصفهانی با محمد ربیعی یکی از تیم‌های جذاب لیگ بیست و سوم هستند که کارنامه متفاوتی را تا اینجای بازی‌ها ثبت کرده‌اند.
ذوب‌آهن این هفته توانست نساجی بحران‌زاده را شکست دهد تا با کسب سومین برد در ۵ بازی گذشته، با ۱۸ امتیاز از ۱۰ بازی در رده دوم جدول قرار بگیرد، جایگاهی که سبب شده تا اینجا، شاگردان ربیعی از شگفتی‌سازان فصل جاری لقب بگیرند.
باید دید که روند ذوب تا کجا ادامه پیدا می‌کند و آنها می‌توانند در ۲۰ هفته باقیمانده از لیگ هم همان روند ۱۰ هفته اول را ادامه بدهند یا ترمزشان کشیده می‌شود.
روزهای سخت تیم شهر خسته در لیگ بیست و سوم هم ادامه دارد و این در حالی است که مدیران نساجی با خواستن عذر کارلوس هرناندس، سرمربی اسپانیایی و انتخاب سیدمهدی رحمتی قصد داشتند در فصل جدید از جمع تیم‌های پایین جدولی فاصله بگیرند اما این تصمیم با گذشت ۱۰ هفته از لیگ نه تنها عملی نشده است بلکه قائمشهری‌ها شرایط به مراتب سخت‌تری دارند و در منطقه سقوط قرار گرفته‌اند.
نساجی این هفته در خانه به ذوب‌آهن باخت تا با ثبت پنجمین شکست در ۹ بازی گذشته، با کسب تنها ۶ امتیاز در رده یکی مانده به آخر جدول قرار بگیرد.
 استحکام صدرنشینی استقلال/شکست پرسپولیس در الکلاسیکو

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    افتتاح نمایشگاه خودروها و موتور سیکلت‌های کلاسیک در اصفهان+تصاویر

    تجلیل از قایقرانان افتخارآفرین اصفهانی در آسیا + تصاویر

    برگزاری آئین تجلیل از 110 مربی، داور و قهرمان هیات اسکیت استان اصفهان +تصاویر

    سپاهان 3-شمس‌آذر قزوین 0/طلایی‌پوشان بعد از هفته‌ها طعم پیروزی را چشیدند+تصاویر

    تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد حسن استکی پیشکسوت فوتبال اصفهان

    برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و برگزیدگان ورزشی استان اصفهان+تصاویر