» » عربستان0–تایلند0، قرقیزستان یک-عمان یک/صعود عربستان و تایلند به مرحله یک هشتم نهایی

همگام با جام ملت‌های فوتبال آسیا/ دیدار 35 و 36

عربستان0–تایلند0، قرقیزستان یک-عمان یک/صعود عربستان و تایلند به مرحله یک هشتم نهایی

0
272
کد خبر: 1713
به گزارش پایگاه خبری ذره‌بین ورزش، دور سوم و پایانی مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا امروز پنجشنبه پنجم بهمن‌ماه 1402 ساعت 18:30 با برگزاری ۲ دیدار هم‌زمان از گروه F به پایان رسید که در آن عربستان با تایلند و عمان با قرقیزستان به مصاف یکدیگر رفتند.
در این گروه عربستان با ۶ امتیاز صعود خود را به مرحله یک هشتم قطعی کرده بود و تایلند نیز با چهار امتیاز در رتبه دوم قرار داشت و به دنبال تثبیت جایگاه خود بود و حتی نیم نگاهی نیز به صعود به عنوان صدرنشین نیز داشت. در دیگر بازی این گروه شاگردان برانکو ایوانکوویچ به ۳ امتیاز دیدار مقابل قرقیزستان احتیاج داشتند تا بتوانند حداقل به عنوان تیم سوم راهی مرحله حذفی شوند.
عربستان0–تایلند0، قرقیزستان یک-عمان یک/صعود عربستان و تایلند به مرحله یک هشتم نهایی
عربستان صفر - تایلند صفر
تیم ملی فوتبال عربستان در ورزشگاه اجوکیشن سیتی با قضاوت کیم هیگان به مصاف تیم ملی تایلند رفت که در نهایت این دیدار با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید.
روبرتو مانچینی با توجه به قطعی شدن صعود عربستان تقریبا با تیم دوم خود بازی را آغاز کرد و در دقیقه ۱۲ صاحب یک ضربه پنالتی شد اما ضربه عبدالله ردیف را سارانون آنوئین مهار کرد تا بهترین موقعیت سعودی‌ها در همان دقایق ابتدایی از دست برود. در ادامه تایلند ۲ بار و عربستان یک‌بار موفق به گلزنی شدند این گل‌ها توسط VAR مردود اعلام شد.
کلکسیون گل‌های مردود در نیمه دوم نیز ادامه داشت و یک‌بار دیگر عربستان موفق شد توسط محمد غریب دروازه تایلند را باز کند اما باز هم این گل به دلیل افساید میلی‌متری توسط VAR مردود اعلام شد.
نکته جالب این دیدار حضور طلال حاجی بازیکن ۱۶ ساله عربستانی بود که در دقیقه ۶۴ وارد بازی شد تا به جوان‌ترین بازیکن تاریخ این تورنمنت لقب بگیرد. او برای الاتحاد در مجموع فقط ۵۱ دقیقه بازی کرده بود.
با این نتیجه عربستان با ۷ امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد و باید در این مرحله مقابل تیم ملی کره‌جنوبی قرار بگیرد. در مقابل تایلند با ۵ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد تا حریف تیم ملی ازبکستان در این مرحله شوند.
عربستان0–تایلند0، قرقیزستان یک-عمان یک/صعود عربستان و تایلند به مرحله یک هشتم نهایی
عمان یک - قرقیزستان یک
در دیگر دیدار تیم ملی عمان در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه با قضاوت احمد العلی مقابل تیم ملی قرقیزستان قرار گرفت که در نهایت این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
شاگردان برانکو خیلی زود موفق شدند در دقیقه ۸ دروازه قرقیزستان را باز کنند. ارسال کرنر عمانی‌ها با خروج بد دروازه‌بان قرقیزستان همراه شد و در ادامه محسن الغسانی موفق شد در شلوغی شش قدم با ضربه سر دروازه را باز کرد.
جوئل کوجو موفق شد در دقیقه ۴۷ گل تساوی را به ثمر برساند اما این گل توسط VAR مردود اعلام شد. قرقیزستان دست بردار نبود و در دقیقه ۸۰ گل تساوی را به ثمر رساند. اشتباهات سریالی بازیکنان عمان، این تیم را در آستانه حذف قرار داد. ابتدا توپ در میانه میدان لو رفت و بعد خالد البریکی و ابراهیم المخینی تعارف کرده و توپ و دروازه خالی را در اختیار جوئل کوجو قرار دادند. او نیز به راحتی دروازه را باز کرد و به طعنه از داور و عمانی‌ها خواست باز هم VAR را چک کنند.
عربستان0–تایلند0، قرقیزستان یک-عمان یک/صعود عربستان و تایلند به مرحله یک هشتم نهایی
با این نتیجه تیم ملی عمان با ۲ امتیاز در رتبه سوم قرار گرفت و نتوانست یکی از چهار تیم برتر سوم باشد که جواز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی کسب می‌کند.تیم ملی قرقیزستان نیز با یک امتیاز از دور رقابت‌های جام ملت‌های آسیا کنار رفت.
عربستان0–تایلند0، قرقیزستان یک-عمان یک/صعود عربستان و تایلند به مرحله یک هشتم نهایی

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    افتتاح نمایشگاه خودروها و موتور سیکلت‌های کلاسیک در اصفهان+تصاویر

    تجلیل از قایقرانان افتخارآفرین اصفهانی در آسیا + تصاویر

    برگزاری آئین تجلیل از 110 مربی، داور و قهرمان هیات اسکیت استان اصفهان +تصاویر

    سپاهان 3-شمس‌آذر قزوین 0/طلایی‌پوشان بعد از هفته‌ها طعم پیروزی را چشیدند+تصاویر

    تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد حسن استکی پیشکسوت فوتبال اصفهان

    برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و برگزیدگان ورزشی استان اصفهان+تصاویر