» » قهرمانی ساحل عاج در جام ملت‌های آفریقا

قهرمانی ساحل عاج در جام ملت‌های آفریقا

0
266
کد خبر: 1757
به گزارش پایگاه خبری ذره‌بین ورزش، تیم‌های ملی فوتبال ساحل عاج و نیجریه در فینال سی و چهارمین دوره جام ملت‌های آفریقا یک‌شنبه شب ۲۲ بهمن‌ماه 1402 از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه «آلاسان اوتارا، آبیجان» با قضاوت «بیدا دهانه» موریتانیایی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به پایان رسید تا ساحل عاج به سومین قهرمانی خود در این رقابت‌ها دست یابد.
این دیدار با بازی رو به جلو و هجومی ساحل عاج آغاز شد اما این نیجریه بود که در دقیقه ۳۸ صاحب کرنر شد تا توپ ارسالی از کرنر را ویلیام تروست اکونگ به تور دروازه ساحل عاج بچسباند تا نتیجه دیدار یک بر صفر شود.
در نیمه دوم ساحل عاج که نمی‌خواست بازنده باشد کار را هجومی‌تر آغاز کرد و حملات متعددی را روی دروازه نیجریه تدارک دید اما دفاع فشرده و منسجم نیجریه اجازه گلزنی را به بازیکنان ساحل عاج نداد تا اینکه در دقیقه ۶۲ قفل دروازه نیجریه شکست و فرانک کسیه گل مساوی ساحل عاج را وارد دروازه این تیم کرد تا همه چیز برابر شود.
قهرمانی ساحل عاج در جام ملت‌های آفریقا
حملات فیل‌ها ادامه داشت و هر لحظه فشار را روی دروازه نیجریه بیشتر می‌کردند تا گل برتری را وارد دروازه این تیم کنند. تلاش بازیکنان ساحل عاج جواب داد و سباستین هالر در دقیقه ۸۱ موفق شد توپ ارسالی از سمت چپ را با استفاده از تجربه بالای خود با نوک پا به جهت مخالف دروازه بفرستد تا حساب کار ۲ بر یک شود.
سباستین هالر که سال گذشته با سرطان می‌جنگید موفق شد این بیماری را شکست دهد و پس از رهایی از این بیماری حساس‌ترین و مهم‌ترین گل را برای تیم ملی کشورش به ثمر برساند تا بازگشت شکوهمندانه‌ای را داشته باشد.
نتیجه این دیدار تا پایان بازی ۲ بر یک باقی ماند و در نهایت ساحل عاج موفق شد با کامبک مقابل نیجریه، قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا را از آن خود کند.
ساحل عاج به عنوان میزبان سی و چهارمین دوره جام ملت‌های آفریقا در حالی سومین قهرمانی در آفریقا را جشن گرفت که این مسابقات را با یک برد و دو باخت آغاز کرد و به عنوان یکی از سه تیم برتر سوم هر گروه به مرحله حذفی صعود کرد.
نتایج ضعیف فیل‌ها باعث شد تا ژان لویی گاسه سرمربی ساحل عاج برکنار شود و دستیار او یعنی امرسه فی هدایت این تیم را بر عهده بگیرد. شوک اخراج مربی جواب داد و پس از آن ساحل عاج روی نوار برد قرار گرفت و در نهایت جام قهرمانی را بالای سر برد.

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    افتتاح نمایشگاه خودروها و موتور سیکلت‌های کلاسیک در اصفهان+تصاویر

    تجلیل از قایقرانان افتخارآفرین اصفهانی در آسیا + تصاویر

    برگزاری آئین تجلیل از 110 مربی، داور و قهرمان هیات اسکیت استان اصفهان +تصاویر

    سپاهان 3-شمس‌آذر قزوین 0/طلایی‌پوشان بعد از هفته‌ها طعم پیروزی را چشیدند+تصاویر

    تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد حسن استکی پیشکسوت فوتبال اصفهان

    برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و برگزیدگان ورزشی استان اصفهان+تصاویر