» » احسان تیموری:آرزویم قضاوت دربی فوتبال پایتخت است

احسان تیموری:آرزویم قضاوت دربی فوتبال پایتخت است

0
1783
کد خبر: 485
به گزارش سایت موج ورزش،بازی های المپيک و مسابقات جام جهانی فوتبال دو رويداد بی نظير ورزشی در جهان ورزش به شمار می روند که فراتر از هررويداد سياسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مردم دنيا را به سوی خود می کشند و جاذبه منحصر به فرد خود را دارند و بديل ندارند. هر دو رويداد ورزشی در مقدمه نيز همه قاره ها را درگير می کنند و بازی های مقدماتی و مسابقات انتخابی ورود به بازی های المپيک و جام جهانی فوتبال، گاهی به مراتب سخت تر از انجام مسابقات در خور اين رويداد است. مقدمات، متن و مؤخرات اين دو رويداد آن چنان جاذبه ای دارند که جدا از رونق بخشی به صنعت گردشگری، جشنواره های فرهنگی و هنری ويژه ای در کنار آن ها سازمان دهی و به نمايش درمی آيند که تماشاچيان و ناظران رسانه ای و مخاطبان خاص خود را دارند. داوری در فوتبال یکی از ارکان مهم زیبا سازی این ورزش است چراکه اگر داوران بهترین قضاوت را داشته باشند فوتبال برای علاقمندان لذتبخش تر خواهد شد، سوت یا پرچم اشتباه ممکن است سرنوشت یک مجموعه را تغییر دهد، با این مقدمه به سراغ احسان تیموری کمک داور اصفهانی رفتیم و با این داور لیگ برتری گفتگویی انجام دادیم که توجه شما را به این گفتگو جلب می نمائیم:
1)آقای تیموری یک بیوگرافی از خودتان برای خوانندگان بگوئید؟
متولد دهم شهریورماه 1360 در اصفهان هستم که در سال 1380 داور شدم، قبل از داوری در تیم های فوتبال پلی اکریل، شهرداری اصفهان و هدا سپاهان سابقه بازی دارم.
2)چه چیزی باعث شد که به داوری روی بیاورید؟
به خاطر علاقه زیادی که به داوری داشتم، در سال 1380 ناصر بختیاری که خودش داور بود مرا به هیات فوتبال استان اصفهان معرفی کرد، در آن سال مهدی اخوان سرپرست کنونی سپاهان مسئول کمیته داوران بودند که اولین دوره داوری را پشت سر گذاشتم و همکاری من با هیات فوتبال آغاز شد.
3)در چه سالی در مسابقات کشوری قضاوت نمودید؟
در سال 1383 برای قضاوت مسابقات کشوری از سوی هیات فوتبال استان اصفهان معرفی شدم، از سال 1383 تاکنون در همه رده های سنی و لیگ های مختلف کشور به عنوان کمک داور قضاوت نمودم. یک داور تا لیگ دسته دوم کشور به راحتی پیش می رود، از لیگ دسته دوم به دسته یک بستگی به عملکرد و تلاش داور دارد، سال 1385 اولین باری بود که در لیگ دسته اول پرچم زدم که خدا را شکر در اولین بازی عملکرد خوبی ارائه دادم.
4) در مورد قضاوت در لیگ برتر توضیح دهید؟
سال 1395 از سوی مسعود عنایت به کلاس لیگ برتر دعوت شدم که در نیم فصل حسن کامرانی فر در دپارتمان داوری جایگزین عنایت شد، کامرانی فر تشخیص داد که من به لیگ دسته اول کشور برگردم تا اینکه با حمایت و پیگیری هیات فوتبال استان دوباره به لیگ برتر آمدم، در بازی پایانی فصل 96-97 لیگ برتر کشور یکی از داوران بازی استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان بودم.
5)زمانیکه فهمیدید که یکی از داوران دربی خوزستان هستید چه حسی داشتید؟
زمانیکه اولین ابلاغ داوری در لیگ برتر را به دست یک داور می رسد، ثمره چندین سال تلاش خود را دریافت می کند، آرزوی هر داوری بین المللی شدن است، از 100 داور ایرانی نهایت 10 نفر بین المللی می شوند که بین المللی شدن شرایط خاص خود را دارد، اما داوری در لیگ برتر همچون قله کوهی می باشد، زمانیکه از پایین به کمر کوه می رسیم، خسته می شویم، این خستگی حکم داورانی را دارند که وسط راه دست از قضاوت می کشند، آنهایی که استقامت می کنند و با چنگ و دندان بالا می آیند به قله که همان لیگ برتر می باشد صعود می کنند، زمانی که اولین ابلاغ داوری در لیگ برتر به دستم رسید تمام خاطرات داوری سال های گذشته برایم تداعی شد.
6)در راه رسیدن به این مهم، چه مشکلاتی را داشتید؟
در این راه زحمات فراوانی از جمله تمرینات فشرده متحمل شدم از اوائل اردیبهشت تا اواخر شهریورماه تمرینات آمادگی داریم، در کنار این تمرینات، برگزاری مسابقات در روزهای پنجشنبه و جمعه می باشد و این به معنی آن است که داوران خیلی کم در کنار خانواده های خود هستند، برای قضاوت در لیگ دسته دوم کشور باید با اتوبوس به این شهر و آن شهر می رفتیم و بیشتر مواقع در طول یک هفته باید سه بازی را در سه استان مختلف قضاوت می کردیم که تردد با اتوبوس بسیار مشکل بود چراکه بیشتر هفته در اتوبوس بودیم، در کنار این سختی ها برخی هم سنگ اندازی می کنند که ممکن است کم بیاوریم اما مهم حفظ خود است.
7)استان اصفهان چند داور ملی در فوتبال و فوتسال دارد؟
در فوتبال می توان به سعید قاسمی داور بین المللی، جواد محمدی، امید سعیدفر، حمید سبحانی و مهدی شفیعی داوران لیگ برتری، در لیگ یک نیز من، امرالله طراح و رضا حیدری سه کاندیدای لیگ برتر بودیم که هر سه از نظر فنی و کیفی در یک سطح هستیم، اما متاسفانه به دلیل محدودیت یک نفر باید به لیگ برتر می رفت، از مسئولین هیات فوتبال تقاضا دارم که با پیگیری این محدودیت برداشته شود تا هر سه نفر در کلاس لیگ برتر شرکت نمائیم. در فوتسال نیز داوران بسیار خوبی همچون محمد بیاتی و علی حفیظی را داریم که مهمترین مسابقات لیگ برتر را قضاوت می کنند.
8)کمیته داوران هیات فوتبال استان اصفهان را چگونه می بینید؟
استان اصفهان در داوری پتانسیل بالایی دارد که باید حمایت شوند که تاکنون این چنین بوده است، اگر در استان 4 داور وسط داشته باشیم، 8 کمک داور خود به خود به لیگ برتر راه پیدا می کنند، در کمیته داوران هیات فوتبال استان اسماعیل صفیری، ایرج نظری و احمد صالحی حضور دارند که اکیپ بسیار قوی هستند و برای داوران دلگرمی و انگیزه ایجاد می کنند، قبل از اسماعیل سفیری، جمشید محمدی رئیس کمیته داوران بود که وی هم زحمات زیادی برای پیشرفت داوری در استان کشید که جا دارد از وی تشکر کنم.
9)با توجه به اینکه قبل از داوری یکی از بازیکنان فوتبال اصفهان بودید، پیرامون نتایج دو تیم اصفهانی ذوب آهن و سپاهان توضیح دهید؟
این دو تیم از تیم های بزرگ و قدرتمند ایران محسوب می شوند و تیم هایی که در مقابل این دو قرار می گیرند بازیکنان آن تیم ها انگیزه دوچندانی پیدا می کنند چراکه چه سرمربی و چه بازیکن می خواهند خودشان را در دیدار با اصفهانی ها نشان دهند، در فصل قبل به رغم اینکه سپاهان بازی بسیار خوبی در زمین انجام داد به دلیل عدم یک تمام کننده به نتیجه لازم نرسید و پایان فصل در جایگاهی قرار گرفت که آن جایگاه اصلی اش نبود، ذوب آهن فصل قبل را با مقام شیرین نایب قهرمانی در لیگ برتر به پایان رساند و در جام باشگاه های آسیا با بد شانسی حذف شد در کل نتایج ذوب آهن مطلوب بود.
10)آرزوی ورزشی ات در حرفه داوری چیست؟
مایل هستم تا سن 45 سالگی قضاوت کنم و آرزویم قضاوت در دربی پایتخت بین تیم های استقلال و پرسپولیس می باشد.
11)بدترین قضاوت احسان تیموری؟
در لیگ دسته اول کشور، بازی بین تیم های پگاه گیلان و داماش ایرانیان تهران بود که نماینده تهران در صحنه ایی به گل رسید که من به اشتباه به نشانه آفساید پرچم زدم و بازیکن مصدوم پگاه که در خارج از خط عرضی آفساید را پر کرده بود را گم کردم و ندیدم، به هرحال اشتباه بدی کردم ولی خوشبختانه داماش بازی را سه بر یک پیروز شد و اشتباه من تاثیری در نتیجه نداشت.
12)بهترین قضاوت احسان تیموری؟
بهترین قضاوتم بازی استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان بود در دو صحنه صنعت نفت به گل رسید که نیمکت استقلالی ها به من اعتراض کردند که خوشبختانه در دو صحنه بهترین عملکرد را داشتم، اما در این بازی یک اتفاق جالب رخ داد که برنامه نود از آن به داور زمین خوار نام برد، به دلیل اینکه اولین قضاوتم در لیگ برتر بود استرس زیادی داشتم، در دقیقه سه بازی مچ پایم پیچید و به زمین خوردم و فورا بلند شدم اما برنامه نود فقط خوردن زمینم را نشان داد ولی سریع بلند شدنم را کات کرد، زمانیکه به سرعت بلند شدم تماشاگران تشویقم کردند.
13)تاکنون مورد داشتید که به شما زنگ بزنند و بگویند بازی را برایمان در آور؟
بله متاسفانه این مورد برایم پیش آمده که توجهی به آن نداشتم.
14)حرف پایانی؟
از همسرم که 17 سال در کنارم بوده و مرا درک کرده است و از همه کسانیکه برایم زحمت کشیده اند تشکر می کنم.
روزنامه نسل فردا:پژمان سلطانی
احسان تیموری:آرزویم قضاوت دربی فوتبال پایتخت است
احسان تیموری:آرزویم قضاوت دربی فوتبال پایتخت است
دسته بندی: خبرها / اخبار ویژه

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    افتتاح نمایشگاه خودروها و موتور سیکلت‌های کلاسیک در اصفهان+تصاویر

    تجلیل از قایقرانان افتخارآفرین اصفهانی در آسیا + تصاویر

    برگزاری آئین تجلیل از 110 مربی، داور و قهرمان هیات اسکیت استان اصفهان +تصاویر

    سپاهان 3-شمس‌آذر قزوین 0/طلایی‌پوشان بعد از هفته‌ها طعم پیروزی را چشیدند+تصاویر

    تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد حسن استکی پیشکسوت فوتبال اصفهان

    برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و برگزیدگان ورزشی استان اصفهان+تصاویر