» » محمد صلصالی: برخی ها فکر می کنند ذوب آهن از آن خودشان است

محمد صلصالی: برخی ها فکر می کنند ذوب آهن از آن خودشان است

0
1138
کد خبر: 873
به گزارش موج ورزش، محمد صلصالی کاپیتان سابق تیم فوتبال ذوب آهن زادهٔ ششم شهریورماه سال ۱۳۶۲ در اصفهان می باشد، وی فوتبال خود را از زمین های خاکی هفتون آغاز کرد و در سن 16 سالگی وارد تیم های ذوب آهن شد و در رده های نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان این تیم بازی کرد و برای خدمت مقدس سربازی راهی مشهد مقدس شد و نزدیک دو سال برای ابومسلم توپ زد و پس از آن دوباره به ذوب آهن پیوست و اکنون صلصالی سر مربی تیم فوتبال جوانان این باشگاه است. خبرنگار عصر تحلیل یک مصاحبه مفصلی با کاپیتان سابق سبزجامگان اصفهانی انجام داده که در ذیل می خوانیم:
1) آقای صلصالی شرایط کنونی تیم فوتبال بزرگسالان ذوب آهن را چگونه ارزیابی می کنید؟
شرایط تیم ذوب آهن شرایط خوبی نیست چراکه از 9 بازی تنها 6 امتیاز کسب کرده و حتی به پیروزی نرسیده است، به نظر من این تیم نیاز به یک شوک خیلی بزرگ دارد، این شوک هم می تواند در بحث تغییر سرمربی و هم تغییر مدیریتی باشگاه باشد، باید به این تیم شوک وارد شود تا نتیجه کسب کند تا این شوک ایجاد نشود به نظر من روند عدم نتیجه گیری آن ادامه پیدا می کند.
2)چه عاملی باعث شده تیم فوتبال ذوب آهن که در سال 2010 به عنوان نایب قهرمانی آسیا رسید در این چند سال اخیر حال و هوای خوبی ندارد؟
متاسفانه ورزش و فوتبال ما سیاسی شده است، وقتی سیاست به ورزش ورود کند طبیعتا تیم ها نتیجه نخواهند گرفت چراکه همه به فکر منافع خودشان هستند، قبل از نایب قهرمانی در آسیا یک تیم منسجم بودیم که دو بار نایب قهرمان لیگ برتر ایران شدیم، یک قهرمانی جام حذفی کسب کردیم و نایب قهرمان آسیا شدیم، یکی از دلیل اصلی این موفقیت ها حضور اصغر دلیلی در راس باشگاه ذوب آهن بود، وی یکی از مدیران توانمند کشورمان است، اما متاسفانه عمر مدیریتی وی بنا به دلایلی خیلی کم و نزدیک دو سال بود.
3) چه اتفاقی افتاد تا اصغر دلیلی از باشگاه ذوب آهن برود؟
زمانی یک نفر نتیجه مطلوبی به دست می آورد دشمن زیاد پیدا می کند و برخی ها در ذوب آهن فکر می کنند ذوب آهن از آن خودشان است در صورتیکه اینگونه نیست و باشگاه ذوب آهن باشگاه مرمی است که از آن هواداران و مردم اصفهان می باشد و سابقه 50 ساله در فوتبال ایران دارد. متاسفانه باشگاه ذوب آهن شده بحث سیاسی، آدم هایی به باشگاه می آیند که زور سیاسی آنها بیشتر است.
4)با منصور ابراهیم زاده به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدید، این مربی را چگونه می بینید؟
آقای ابراهیم زاده در سال اولی که سرمربی ذوب آهن شد ما نایب قهرمان آسیا شدیم، هم خوده آقای ابراهیم زاده و هم باشگاه ذوب آهن اشتباه کردند که دیگر با هم ادامه ندادند، آقا منصور می توانست حالا حالا در راس کادرفنی تیم فوتبال بزرگسالان ذوب آهن باشد، اما دو طرف در این موضوع کوتاهی کردند، واقعا حیف است که پس از چندین سال مربیگری زنده یاد محمود یاوری، رسول کربکندی و منصور ابراهیم زاده در تیم های اصفهانی تازه امسال قرعه به نام محرم نویدکیا افتاد. آقای ابراهیم زاده اکنون در کشور آمریکا آکادمی فوتبال دارد.
5)چرا منصور ابراهیم زاده پس از ذوب آهن با تیم های دیگر نتیجه نگرفت؟
تیم ما بدون حاشیه بود، آقای ابراهیم زاده از لحاظ فنی خیلی خوب هستند اما زمانیکه به تیم های شهرستانی می رویم حاشیه های زیادی پیرامون این تیم ها هستند و جمع کردن این حواشی سخت است و آقای ابراهیم زاده چهار سال با ما کار کرده بود. بازهم می گویم با رفتن ابراهیم زاده هم وی و هم باشگاه ذوب آهن اشتباه کردند، چه ایرادی دارد که یک مربی چندین سال سرمربی یک تیم باشد در اروپا الکس فرگوسن و آرسن ونگر چندین سال سرمربی منچستر یونایتد و آرسنال بودند و از اتفاق موفق هم بودند.
6)بهترین خاطره ورزشی محمد صلصالی؟
بهترین خاطره ورزشی رسیدن تیم ذوب آهن به فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال 2010 بود و ای کاش همانگونه که به تیم های پایتخت مثل پرسپولیس که فینال آسیا رفته بود توجه می کردند به ما هم توجه می کردند شاید به عنوان قهرمانی آسیا هم دست می یافتیم.
7)در ذوب آهن با چه بازیکنانی رفاقت صمیمانه ای داشتید؟
فکر کنم از 15 سالگی تا الان با قاسم حدادی فر و اسماعیل فرهادی بودم و با هم رفیق فوتبالی نیز هستیم.
8)سال 1400 مسابقات مقدماتی جام جهانی ادامه می یابد، تیم ملی ایران می تواند به جام جهانی صعود کند؟
الان تکلیف فدراسیون فوتبال ایران مشخص نیست، وقتی کشوری تکلیف فدراسیون فوتبالش معلوم نباشد نه رئیس دارد و نه چیز دیگر، طبیعتا کار برای صعود به جام جهانی بسیار سخت است، تیم ملی فوتبال ایران پشتوانه می خواهد و پشتوانه آن فدراسیون می باشد که الان صاحب ندارد، شرایط بسیار سخت است و آرزوی همه صعود تیم ملی به جام جهانی می باشد، امیدوارم این اتفاق مهم بیافتد، اما ما نباید خودمان را گول بزنیم و باید منطقی بود که تیم ملی شرایط سختی دارد.
9)آقای صلصالی چه اتفاقی افتاد که فدراسیون فوتبال محکوم به بدهی وحشتناک به مارک ویلموتس شد؟
زمانیکه هیچ برخوردی با مسببین قرارداد با سرمربی سابق تیم ملی نمی شود، نفرات بعدی هم این خطاها را ادامه می دهند، پول های زیادی رد و بدل گردیده و مشخص نیست کجا هزینه شده است. هرکس هم بیاید اول به فکر جیب خودش می باشد، ان شاالله آدم های ورزشی برای کسب صندلی ریاست فدراسیون فوتبال پا پیش بگذارند، شنیده ام که خوشبختانه علی کریمی برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کرده است، امیدوارم آدم ای سالم و ورزشی در راس فوتبال کشورمان قرار گیرند تا شاهد این اتفاقات بد برای کشورمان نباشیم.
10)آقای کیروش نزدیک به 8 سال سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود، این مربی چه دستاوردی برای فوتبال ایران داشت؟
آقای کیروش برای هدایت تیم ملی خوب بودند، اما برای تیم های لیگ برتری اینگونه نبود، وی به فکر منافع خودش بود و در بحث پشتوانه سازی برای تیم ملی نتوانست عملکرد خوبی ارائه دهد، همیشه با مربیان تیم های لیگ برتری پیرامون برنامه ریزی مشکل داشتند. تیم ملی مهم است اما پشتوانه تیم ملی، تیم های باشگاهی هستند و باید همیشه تعامل بین سرمربی تیم ملی و مربیان تیم های باشگاهی وجود داشته باشد تا به موفقیت برسیم.
11)نظر شما پیرامون استفاده تیم های فولاد مبارکه سپاهان و ذوب آهن از بازیکنان بومی چیست؟
در بحث حرفه ای بومی گرایی معنایی ندارد، اما چند سالی است که ذوب آهن نتوانسته نتایج دلخواه را کسب کند، در تیم اصلی فصل 1399-1400 ذوب آهن تنها قاسم حدادی فر اصفهانی نیست و حتی کادرفنی این تیم هیچ کدامشان اصفهانی نیستند، اگر ما برای عدم سقوط وارد مسابقات می شویم چرا نباید از بازیکنان اصفهانی بهره برد.
12)حضور مربیان جوان و بدون رزومه در لیگ برتر ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟
حضور مربیان جوان در تیم ها ریسک محسوب می شود، یا موفق می شوند و یا اینگونه نمی شود و فوری عمر مربیگری آنها به پایان می رسد، اصول این است که از تیم های پایه و لیگ های پایین شروع کنند و با کسب تجربه وارد لیگ برتر شوند. متاسفانه در ایران اینگونه نیست چراکه اگر به تیم های پایه رفتید و حتی هم موفق شوید همانجا خواهی ماند.
13)چه عاملی باعث شده که دربی های فوتبال اصفهان بین تیم های ذوب آهن و سپاهان هیجانات قبل را ندارد؟
آن زمانیکه ما بودیم هر دو تیم جزء مدعیان کسب عنوان قهرمانی بودند و دربی هم بسیار حساس می شد و هواداران با هم کری های جالبی داشتند، نتایج بازی ها و همچنین رده بندی دو تیم تاثیر زیادی در حساسیت شهرآوردها داشت، اما اکنون چند سالی تیم سپاهان برای قهرمانی می جنگد و ذوب آهن برای عدم سقوط که این موضوع نمی تواند دربی اصفهان را هیجانی، حساس و جذاب کند.
14)اواخر دهه 80 تماشاگران زیادی برای تشویق ذوب آهن به ورزشگاه فولادشهر می رفتند، اما در این چهار پنج سال اخیر تعداد آنها به 200 نفر هم نمی رسد، چه عاملی باعث شده که تماشاگران خونگرم ذوب آهن با ورزشگاه فولادشهر قهر کنند؟
این یکی از مواردی است که به سیستم باشگاه داری بر می گردد، بالاخره هر شخصی که مدیرعامل می باشد در جذب هوادار باید خیلی تاثیر داشته باشد. زمانیکه بچه بودم ذوب آهن در ورزشگاه تختی حتی بیشتر از سپاهان هوادار داشته، اما پس از چند سال حضور هواداران به ورزشگاه افت کرد که با آمدن اصغر دلیلی در راس باشگاه، هواداران با اینکه مسیرشان دور بود دوباره به ورزشگاه فولادشهر رفتند. حتی با تیم های سرخابی های پایتخت تنها 20 الی 30 درصد گنجایش ورزشگاه از آن هواداران استقلال و پرسپولیس بود و بقیه جایگاه ورزشگاه فولادشهر توسط طرفداران ذوب آهنی پر می شد. با توجه به شرایط کرونایی هواداران ذوب آهن الان زمان بازی ها به درب هتل می روند و به بازیکنان روحیه می دهند. امیدواریم این ویروس از بین برود تا یار دوازدهم تیم ها بتوانند در ورزشگاه ها حضور یابند. ذوب آهن هواداران خیلی خوب و قدیمی دارد اما تعداد کمی از آنها تنها برای منافع خود ذوب آهن را دوست دارند و این افراد برای هواداران دیگر سم محسوب می شوند.
15)آقای علی طاهری در راس هیات فوتبال استان اصفهان قرار گرفت، این موضوع را چگونه می بینید؟
قبل از هر چیزی به علی آقای طاهری تبریک می گویم، امیدوارم در سمت جدید موفق باشند و شاهد تعالی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی استان اصفهان باشیم، پس از مدت ها یک فرد ورزشی در راس ورزش فوتبال قرار گرفت، هیات فوتبال استان اصفهان پشتوانه تیم های اصفهانی است و امیدوارم شاهد موفقیت علی طاهری باشیم.
16)چه رتبه ای را در جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال برای ذوب آهن پیش بینی می کنید؟
اکنون برای پیش بینی زود است، اما بزرگترین مشکل این تیم، رابطه سرمربی با باشگاه می باشد، اصلا رابطه خوبی را بین آنها شاهد نیستیم و این معزل بزرگی برای ذوب آهن محسوب می شود، مجموعه ای می تواند موفق باشد که همه پشت هم باشند، برای همین می گویم که ذوب آهن نیاز به یک شوک بزرگ دارد. ما وقتیکه نایب قهرمان آسیا شدیم یک تیم کامل از ما حمایت می کرد. اکنون شرایط تیم فوتبال ذوب آهن بسیار بحرانی است و آقای یزدی زاده باید به این مسائل ورود کند چراکه وی مدیرعامل کارخانه ذوب آهن است و بودجه باشگاه از این کارخانه تامین می شود. ضمن اینکه برای تیم فوتبال ذوب آهن بودجه خوبی در نظر گرفتند.
17)در سال 2010 زمانیکه شما نایب قهرمان آسیا شدید بدنساز تیم رضا امینی زاد بودند، اما پس از رفتن آقای ابراهیم زاده باشگاه ذوب آهن این مربی کاربلد در امر بدنسازی را نخواست دلیل چه بود؟
طبیعتا هر سرمربی که به تیمی می رود، کادر فتی اش را خودش انتخاب می کند و کاری به رزومه های قبلی دیگران ندارد، اما این را می دانم بازیکنانی که به شدت از ناحیه رباط و غیره دچار مشکل می شوند، پیش رضا امینی زاد مربی بدنساز اصفهانی می روند که می توان به محمدرضا خلعتبری، مسعود حسن زاده و قاسم حدادی فر اشاره کرد. متاسفانه در فوتبال کشورمان به ویژه در باشگاه ذوب آهن کسی به رزومه دیگران کاری ندارد.
18)حرف پایانی؟
از شما و تیم کاری تان تشکر می کنم.
خبرنگار: پژمان سلطانی
محمد صلصالی: برخی ها فکر می کنند ذوب آهن از آن خودشان است
محمد صلصالی: برخی ها فکر می کنند ذوب آهن از آن خودشان است
محمد صلصالی: برخی ها فکر می کنند ذوب آهن از آن خودشان است
محمد صلصالی: برخی ها فکر می کنند ذوب آهن از آن خودشان است

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    افتتاح نمایشگاه خودروها و موتور سیکلت‌های کلاسیک در اصفهان+تصاویر

    تجلیل از قایقرانان افتخارآفرین اصفهانی در آسیا + تصاویر

    برگزاری آئین تجلیل از 110 مربی، داور و قهرمان هیات اسکیت استان اصفهان +تصاویر

    سپاهان 3-شمس‌آذر قزوین 0/طلایی‌پوشان بعد از هفته‌ها طعم پیروزی را چشیدند+تصاویر

    تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد حسن استکی پیشکسوت فوتبال اصفهان

    برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و برگزیدگان ورزشی استان اصفهان+تصاویر